کد خبر : 20176
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 3 آگوست 2021 - 14:43

دیاب: لبنان در مرحله بسیار خطرناکی است

دیاب: لبنان در مرحله بسیار خطرناکی است

نخست وزیر مستعفی لبنان اعلام کرد، اگر عدالت واقعی درباره انفجار بندر بیروت محقق نشود عدالتی در لبنان وجود نخواهد داشت. به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، حسان دیاب، نخست وزیر مستعفی لبنان گفت: انفجار چهار اوت عیب‌های پوشیده کشور و بخشی از فساد را فاش کرد. انفجار بندر بیروت تصویری از واقعیت

دیاب: لبنان در مرحله بسیار خطرناکی است

نخست وزیر مستعفی لبنان اعلام کرد، اگر عدالت واقعی درباره انفجار بندر بیروت محقق نشود عدالتی در لبنان وجود نخواهد داشت.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، حسان دیاب، نخست وزیر مستعفی لبنان گفت: انفجار چهار اوت عیب‌های پوشیده کشور و بخشی از فساد را فاش کرد. انفجار بندر بیروت تصویری از واقعیت لبنان را که برپایه عوامل فسادی است که کشور را تسلیم خود کرده، نشان داد. تا زمانی که عدالت واقعی درباره انفجار بندر بیروت محقق نشود، عدالت واقعی در لبنان وجود نخواهد داشت.
وی افزود: اگر واقعیت کامل درباره این فاجعه که نمی‌توان پیامدهای انسانی، روانی و اجتماعی آن را حل کرد، روشن نشود، لبنانی‌ها احساس امنیت نخواهند کرد. این علاوه بر ویرانی است که در پایتخت و اطراف آن به بار آمده است. نمی‌توان حقایق کامل این فاجعه را بدون جواب به سوال‌های اصلی روشن کرد. این سوال‌ها عبارتند از: چه کسی این مواد را وارد بندر بیروت کرد و چرا؟ چگونه و چرا برای سال‌ها در این بندر باقی مانده بود؟ چگونه انفجار رخ داد؟ در طول یک سال کامل زخم وطن خوب نشد و اشک‌های خانواده‌های شهدا خشک نشد. درد زخمی شدگان حل نشده و هنوز آثار این ویرانی دیده می‌شود.
دیاب گفت: هیچ عاقلی نمی‌تواند از این‌ها بخواهد که از آه و درد کشیدن دست بردارند. به قلبشان آسیبی رسیده که جبران ناپذیر است. چگونه یک نفر حاضر است با اشک‌های یک پدر یا خانواده برای اهداف سیاسی یا شخصی بازی کند؟ تحقق عدالت با کشف حقیقت و مجازات مسئولان این فاجعه و با حمایت از خون شهدا و کمک به زخمی شدگان و آسیب دیدگان ممکن است. لبنان در مرحله بسیار خطرناکی است که سرنوشت و آینده فرزندانش را تهدید می‌کند. همگان باید درک کنند که عدالت واقعی سنگ بنای حمایت از لبنان در برابر سقوط است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.