کد خبر : 20262
تاریخ انتشار : یکشنبه 3 اکتبر 2021 - 19:06

درخواست نماینده سنندج از وزیر بهداشت برای اتمام ساخت بیمارستان ۱۰۰ تختخوابی کامیاران

درخواست نماینده سنندج از وزیر بهداشت برای اتمام ساخت بیمارستان ۱۰۰ تختخوابی کامیاران

نماینده مردم سنندج در مجلس شورای اسلامی از وزیر بهداشت خواست که نسبت به تجهیز کلیه مراکز درمانی شهرستان های حوزه انتخابیه و عنایت ویژه برای اتمام ساخت بیمارستان ۱۰۰ تختخوابی کامیاران اقدام کند.  محسن فتحی در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی بیان کرد: نظام اسلامی ۴۰ سال

درخواست نماینده سنندج از وزیر بهداشت برای اتمام ساخت بیمارستان ۱۰۰ تختخوابی کامیاران

نماینده مردم سنندج در مجلس شورای اسلامی از وزیر بهداشت خواست که نسبت به تجهیز کلیه مراکز درمانی شهرستان های حوزه انتخابیه و عنایت ویژه برای اتمام ساخت بیمارستان ۱۰۰ تختخوابی کامیاران اقدام کند.

 محسن فتحی در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی بیان کرد: نظام اسلامی ۴۰ سال قبل سابقه نابودی نظام سلطانی را در کارنامه خود دارد.
وی افزود: انتصاب یک کردستانی نجیب زاده و ایرانی اصیل دریادار شهرام ایرانی به فرماندهی نیروی دریایی ارتش ایران موجب امیدآفرینی و تقویت روحیه ملی ایرانیان به ویژه در کردستان شده است. به نمایندگی از مردم شریف کردستان این تصمیم مدبرانه رهبر انقلاب را می ستایم و سپاس می گویم. کردها همواره مرزدار چهار گوشه ایران زمین و حافظ تمامیت ارضی کشور بوده اند. اقدام رهبری الگویی برای دولت، نهادهای اجرایی و حکومتی برای استفاده از نخبگان بدون توجه به خاستگاه قومی و مذهبی آنان باشد.
نماینده مردم سنندج ادامه داد: از مردم عزیز کردستان تشکر می کنم که برای اولین بار با انداختن رای بالا به شخصی اصولگرا و انقلابی، وفاداری هر چه بیشتر خود را به نظام مقدس جمهوری اسلامی به جهانیان ثابت نمود.
فتحی در رابطه با ورود دولت جدید به ساحت اجرایی و مدیریت کشور بیان کرد: انتظار داشتیم که بعد از پیروزی و در معرفی کابینه به تاسی از رهبر انقلاب، دولت نیز در توجه به نخبگان شایسته اهل سنت بدون توجه به خاستگاه جغرافیایی و مذهبی عمل کند که متاسفانه تاکنون به وعده های انتخاباتی در زمینه انتصاب وزرای اهل سنت اقدامی صورت نگرفته است. جامعه اهل سنت متاسفانه در آزمودن اصلاح طلب و اصولگرا برای عضویت در کابینه ناموفق بوده و ناامید شده است. اینکه دولت محترم به همان سوال ها پاسخ دهد که از دولت های قبل طرح می کردند و آن چرایی نبودن نخبگان اهل سنت در ساختار مدیریتی کلان کشور و مشخصا دولت است.
وی افزود: کردستان گنجینه نیروی انسانی است که با صداقت، تعهد، پاکدستی و خلاقیت می تواند در زدودن چهره کریه فساد سیستماتیک اداری و نیز جوان سازی و شادابی مدیریت کلان کشور موثر و مفید باشد. کردستانی که خود از محرومیت رنج می برد، آماده است که برای آبادانی کشور تلاش مضاعف داشته باشد.
نماینده مردم سنندج خاطرنشان کرد: کردستان با داشتن حدود ۷  درصد از روان آب های کشور با انبوه زمین های دیم مواجه است که انگار استان کویری از نظر داشتن آب به شمار می رود. حال که استان های کویری در مساله داشتن زمین آبی از کردستان پر آب در رتبه های بالاتری قرار دارند، به وزارت نیرو یک بار برای همیشه تذکر می دهم که کردستان این سیاست جسارت آمیز را نسبت به خود در حوزه تقسیم آب نمی پذیرد که آب آن را به استان های دیگر ببرند و خود تشنه باشد.
وی تاکید کرد: از وزارت نیرو می خواهم که نسبت به بهبود آب شرب و بهداشتی شهر سنندج از طریق سد آزاد تسریع کند که طعم و بوی آن به کارزار اعتراضی بدل شده است.
فتحی همچنین از وزیر خواست که در تامین آب شرب، کشاورزی و تصفیه خانه فاضلاب شهرستان دیواندره اقدام کند و اجازه ندهد مطالبات اولیه زندگی به پدیده های امنیتی تبدیل شود.
وی همچنین در رابطه با اقدام در زمینه راه های مواصلاتی حوزه انتخابیه خود گفت: توجه ویژه به تکمیل پروژه کرمانشاه- میاندوآب لازم و ضروری است.
نماینده مردم سنندج از وزیر بهداشت نیز درخواست کرد: با توجه به اینکه بیمارستان ها و مراکز درمانی شهرستان های کامیاران و دیواندره دارای حداقل تجهیزات درمانی به خصوص در مقابله با ویروس منحوس کرونا می باشند، از وزیر بهداشت خواستار تجهیز کلیه مراکز درمانی شهرستان های مذکور و عنایت ویژه برای اتمام ساخت بیمارستان ۱۰۰ تختخوابی کامیاران می باشم.
نماینده مردم سنندج از وزارت علوم نیز خواست که نسبت به توسعه تحصیلات تکمیلی رشته زبان و ادبیات کردی در دانشگاه کردستان اقدام کند چون عدم تحقق این خواسته مخالفت با تاکید صریح مقام معظم رهبری است که فرمودند زبان کردی ثروت ملی است.
فتحی در رابطه با مساله بحران های تنش زای محیط زیستی نیز گفت: این امر علاوه بر وجود قوانین و تبار شناسی موضوع، نوع بحران مدیریت را در این سرزمین به جای رهیافت، به اما و اگرهای بی پایان رسانده است. مواردی مانند بحران هایی چون عدم مدیریت آب و سرزمین و آتش سوزی هایی که سراسر ایران و خصوصا زاگرس را در برگرفته و فرزندان این دیار را بی پاسخ به چرایی عمق بحران به جنگیدن برای مانایی و بقا برده است.
وی در پایان گفت: صداهای دیگری که باید شنیده شود، تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی و قراردادی ادارات و سازمان ها و به خصوص کادر درمان، لایحه رتبه بندی معلمان، همسان سازی مستمری بازنشستگان لشکری و کشوری است.
منبع: ايسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.