کد خبر : 71161
تاریخ انتشار : چهارشنبه 3 نوامبر 2021 - 22:16

اصراری برای افزایش تعداد “پارک‌های علم و فناوری” کشور نداریم

اصراری برای افزایش تعداد “پارک‌های علم و فناوری” کشور نداریم

ایسنا/کرمانشاه معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم با تاکید بر راه اندازی مراکز رشد و فناوری در تمامی شهرستانهای کشور گفت: باید تا دو سال دیگر تعداد این مراکز به 500 مرکز برسد. غلامحسین رحیمی شعرباف در حاشیه بازدید از واحدهای فناور پارک علم و فناوری جهاددانشگاهی کرمانشاه با اشاره به راه اندازی مراکز نوآوری، مراکز

اصراری برای افزایش تعداد "پارک‌های علم و فناوری" کشور نداریم

ایسنا/کرمانشاه معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم با تاکید بر راه اندازی مراکز رشد و فناوری در تمامی شهرستانهای کشور گفت: باید تا دو سال دیگر تعداد این مراکز به 500 مرکز برسد.

غلامحسین رحیمی شعرباف در حاشیه بازدید از واحدهای فناور پارک علم و فناوری جهاددانشگاهی کرمانشاه با اشاره به راه اندازی مراکز نوآوری، مراکز رشد، پارک های علم و فناوری و… در کشور گفت: این امر نشان می‌دهد که زیست بوم فناوری در کشور کم کم در حال شکل گیری است.

رحیمی با بیان اینکه هنوز نظام فناوری به یک جریان ملی در کشور تبدیل نشده، گفت: ساختارهای فناوری درکشور شکل گرفته، اما هنوز به هم پیوسته نیست و اگر بتوانیم این ساختارها را به هم پیوند بزنیم یک جریان فناوری درکشور شکل می گیرد.

وی تاکید کرد: اگر این ساختارها به هم پیوسته شوند، شاهد انقلابی در زمینه تولیدات مبتنی بر فناوری در کشور خواهیم بود.

معاون وزیر علوم با بیان اینکه راه توسعه کشور حمایت از واحدهای فناور و شرکت های دانش بنیان است، گفت: همه باید پای کار بیایند و هرچه می توانند فضا و بستر کار را برای این واحدها و شرکت‌ها فراهم کنند.

رحیمی تاکید کرد: سیاست کلی نظام هم همین است و در همه دولت ها باید پیگیری شود و حتم دارم در دولت آینده این‌کار به شکل گسترده تری ادامه می یابد.

وی افزود: در وزارت علوم به معنای واقعی به دنبال تقویت زیرساخت ها برای شرکت های فناوری هستیم و اعتقاد داریم زیست بوم فناوری باید در همه جا توسعه یابد.

رحیمی با بیان اینکه تمام استان های کشور پارک علم و فناوری دارند، گفت: هنوز نیمی از این پارک ها درحال توسعه و بعضا تازه تاسیس هستند و باید توسعه آنها بصورت جدی پیگیری شود.

این مسئول بر لزوم توسعه مراکز رشد در تمامی شهرستان های کشور هم تاکید کرد وافزود:  460 شهرستان در کشور داریم که تنها 202 مورد از آنها مرکز رشد دارند و باید تلاش کنیم که هر شهرستان حداقل یک مرکز رشد داشته باشد.

رحیمی گفت: تا دوسال آینده باید بتوانیم به 500 مرکز رشد برسیم و توسعه این مراکز باید در دستور کار جدی دولت ها باشد.

وی افزود: در بحث پارک های علم و فناوری اصراری بر افزایش تعداد آنها نداریم و این سیاست غلط است، اما حتما پیگیر افزایش مراکز رشد خواهیم بود.

رحیمی در ادامه با قدردانی از فعالیت های پارک علم و فناوری جهاددانشگاهی کرمانشاه در زمینه توسعه زیست بوم فناوری در استان و توسعه فضاهای در اختیار واحدهای فناور گفت: این فعالیت ها با توجه به آمار بیکاری بالای استان باید بیش از پیش افزایش یابد.

معاون وزیر علوم همچنین با اشاره به تفاوت پارک های علم و فناوری با شهرک های صنعتی گفت: اگر شرکتی در طول سالیان مختلف محصول تکراری تولید کرده و در هر سال خلاقیت و نوآوری نداشته باشد، جایش در پارک نیست و باید فعالیت خود را در شهرک های صنعتی دنبال کند.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.