کد خبر : 72097
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 4 نوامبر 2021 - 11:52

اهدای ۵ قلم شی تاریخی به یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی کرمان

اهدای ۵ قلم شی تاریخی به یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی کرمان

ایسنا/کرمان فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان از اهدای پنج قلم شی تاریخی به یگان حفاظت این اداره کل در شهرستان جیرفت خبر داد. سرهنگ«سیدعلی حسینی» امروز ۱۳ آبان ماه با اشاره به اهدای پنج  قلم شی تاریخی به یگان حفاظت میراث فرهنگی اچدر شهرستان جیرفت اظهار کرد: قدمت اشیای اهدایی به

اهدای ۵  قلم شی تاریخی به یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی کرمان

ایسنا/کرمان فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان از اهدای پنج قلم شی تاریخی به یگان حفاظت این اداره کل در شهرستان جیرفت خبر داد.

سرهنگ«سیدعلی حسینی» امروز ۱۳ آبان ماه با اشاره به اهدای پنج  قلم شی تاریخی به یگان حفاظت میراث فرهنگی اچدر شهرستان جیرفت اظهار کرد: قدمت اشیای اهدایی به پیش از تاریخ بر می‌گردد.

وی افزود: این اشیا شامل کاسه و پیاله سفالی، سردوک و مهر استامپی مفرغی است.

حسینی گفت: اشیای مذکور توسط یک نفر از میراث‌بانان افتخاری به پایگاه حفاظتی ورامین اهدا شده است.

وی بیان کرد: آثار تاریخی به یادگار مانده از گذشتگان که از نسلی به نسل دیگر انتقال یافته جان مایه یک نسل بوده و حفظ و حراست از آن امری انکارناپذیر است که خوشبختانه این مسئله در اولویت برنامه‌های این اداره کل قرار دارد.

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی استان کرمان با بیان اینکه آگاه‌سازی همگان نسبت به پاسداری از اشیای تاریخی ضروری است، خاطرنشان کرد: در سال‌های گذشته کلاس‌های آموزشی و توجیهی متعددی برای مردم شهرستان‌های مختلف و همچنین مسئولان مرتبط برپا شده است.

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.