کد خبر : 72120
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 4 نوامبر 2021 - 11:59

دانش‌آموزان شهید؛ دانش‌آموخته مکتب امام حسین (ع) هستند

دانش‌آموزان شهید؛ دانش‌آموخته مکتب امام حسین (ع) هستند

ایسنا/زنجان مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان گفت: دانش‌آموزان شهید، دانش‌آموخته مکتب امام حسین (ع) هستند. علی کاظمی صبح امروز (۱۳ آبان‌ماه) در جمع خبرنگاران، ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدا و تبریک روز ۱۳ آبان (روز دانش‌آموز)، اظهار کرد: روز دانش‌آموز یادآور رشادت‌های بیش از ۳۶ هزار شهید دانش‌آموز کشور است. استان زنجان

دانش‌آموزان شهید؛ دانش‌آموخته مکتب امام حسین (ع) هستند

ایسنا/زنجان مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان گفت: دانش‌آموزان شهید، دانش‌آموخته مکتب امام حسین (ع) هستند.

علی کاظمی صبح امروز (۱۳ آبان‌ماه) در جمع خبرنگاران، ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدا و تبریک روز ۱۳ آبان (روز دانش‌آموز)، اظهار کرد: روز دانش‌آموز یادآور رشادت‌های بیش از ۳۶ هزار شهید دانش‌آموز کشور است. استان زنجان نیز ۴۰۷ شهید دانش‌آموز را تقدیم نظام و انقلاب کرده و این روز بزرگ، فرصتی بسیار مغتنم برای تبیین نقش دانش‌آموزان در پیروزی‌های هشت سال دفاع‌مقدس و ترویج دستاوردهای ارزشمند و سرنوشت‌ساز دفاع‌مقدس در راستای تقویت روحیه خودباوری و امید نسبت به آینده انقلاب اسلامی است.

وی با اشاره به نقش تاثیرگذار دانش‌آموزان در دوران دفاع‌مقدس، افزود: دانش‌آموزان در دوران جنگ تحمیلی نقش اثرگذاری داشتند و با رشادت خود در این مدت، عظمت و شکوه انقلاب اسلامی را رقم زده و با ایستادگی و مقاومت خود جلوی پیشروی دشمن را گرفتند.

این مسئول با بیان اینکه کم سن و سال‌ترین شهید دفاع‌مقدس شهید رضا سلیمانی، متعلق به شهرستان ابهر است، ادامه داد: شهدای عزیز ما در دوران دفاع‌مقدس با کم‌ترین سن و سال به جبهه اعزام شدند تا دِین‌شان را به ایران اسلامی ادا کنند و امروز وظیفه ما این است با خاطرات شهدا، با روش و منش شهدا و با بر پایی یادواره‌ها، یادبودها و مراسم مذهبی، یاد و خاطره شهدا را زنده نگه داشته و دِین‌مان را به آن‌ها ادا کنیم.

کاظمی تصریح کرد: دانش‌آموزان شهید، دانش‌آموخته مکتب امام حسین (ع) بودند که در اثر این تربیت دینی و اسلامی و برای رسیدن به اهداف والا، سنگر علم و دانش را رها کرده و به سنگر جبهه و دفاع از کشور پیوستند که این سبک زندگی باید در بین دانش‌آموزان نسل جدید نهادینه شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان با اشاره به حوادث روز ۱۳ آبان، یادآور شد: ۱۳ آبان یادآور حوادث مهمی در تاریخ معاصر کشورمان است که در شکل‌گیری انقلاب اسلامی و بیرون راندن استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا نقش به سزایی داشته است.

این مسئول، برگزاری یادواره شهدای دانش‌آموز، غبارروبی مزار شهدا، دیدار با خانواده معظم شهدای دانش‌آموز، معرفی شهدای دانش‌آموز در فضای مجازی، صدور بیانیه گرامی‌داشت روز دانش‌آموز، حضور در تجمع گرامی‌داشت ۱۳ آبان واقع در پیاده‌راه سبزمیدان زنجان و شهرستان‌ها و مزین کردن محل برگزاری تجمع به تصاویر شهدای دانش‌آموز را از جمله برنامه‌های بنیاد شهید استان زنجان در راستای گرامی‌داشت یوم‌الله ۱۳ آبان و روز دانش‌آموز عنوان کرد.

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.