کد خبر : 72342
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 4 نوامبر 2021 - 19:07

درآمد شرکت‌های بزرگ مستقر باید برای خوزستان محاسبه شود

درآمد شرکت‌های بزرگ مستقر باید برای خوزستان محاسبه شود

ایسنا/خوزستان استاندار خوزستان گفت: باید با فشار استانداری و سایر دستگاه‌های اجرایی، از ابتدای سال مالی سازوکاری تعریف شود تا درآمد شرکت‌های بزرگ از جمله پتروشیمی‌ها، شرکت‌های پیمانکاری و… برای خوزستان محاسبه شود و ما برای محاسبه این درآمدها برای استان در سازمان امور مالیاتی به دنبال محل هزینه آن‌ها نباشیم. قاسم سلیمانی‌دشتکی در نشست شورای

درآمد شرکت‌های بزرگ مستقر باید برای خوزستان محاسبه شود

ایسنا/خوزستان استاندار خوزستان گفت: باید با فشار استانداری و سایر دستگاه‌های اجرایی، از ابتدای سال مالی سازوکاری تعریف شود تا درآمد شرکت‌های بزرگ از جمله پتروشیمی‌ها، شرکت‌های پیمانکاری و… برای خوزستان محاسبه شود و ما برای محاسبه این درآمدها برای استان در سازمان امور مالیاتی به دنبال محل هزینه آن‌ها نباشیم.

قاسم سلیمانی‌دشتکی در نشست شورای برنامه‌ریزی خوزستان که یکشنبه شب (۶ تیرماه) در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: بودجه هر ساله استان خوزستان، وابستگی شدیدی به درآمدهای استان دارد و امسال سهم خوزستان در زمینه تحقق درآمدهای مالیاتی نسبت به سال ۹۹، حدود ۱۳ درصد افزایش یافته است.

به گزارش ایسنا، وی افزود: واریز درآمدهای شرکت‌های بزرگی که در خوزستان مستقر هستند، در تهران است و بازگشت و محاسبه درآمدهای آن‌ها برای استان خوزستان کار بسیار دشواری است.

استاندار خوزستان گفت: باید با فشار استانداری و سایر دستگاه‌های اجرایی، از ابتدای سال مالی سازوکاری تعریف شود تا درآمد شرکت‌های بزرگ از جمله پتروشیمی‌ها، شرکت‌های پیمانکاری و… برای خوزستان محاسبه شود و ما برای محاسبه این درآمدها برای استان در سازمان امور مالیاتی به دنبال محل هزینه آن‌ها نباشیم.

سلیمانی‌دشتکی عنوان کرد: یکی از منابعی که می‌توانیم با کمک آن درآمدهای استان خوزستان را محقق کنیم این است که درآمدهای شرکت‌های بزرگ مستقر در استان که حساب‌های آن‌ها در تهران است برای خوزستان محاسبه شود.

وی ادامه داد: سال گذشته با تلاش‌های انجام‌شده در سازمان امور مالیاتی استان خوزستان، تنها حدود ۹۳ درصد از درآمدهای خوزستان محقق شد و با مکافات توانستیم ۶۵ میلیارد تومان از سر جمع درآمدها را برای استان بگیریم.

استاندار خوزستان گفت: امسال باید کارگروهی تعریف شود و همه شرکت‌های مستقر در استان خوزستان که درآمد دارند، شناسایی و احصا شوند تا درآمدهای آن‌ها به حساب استان واریز شود تا بتوانیم درآمدها را بالا ببریم. حتی گردش مالی این شرکت‌ها باید در درون استان خوزستان انجام شود تا از نظر منابع بانکی در بحث پرداخت تسهیلات، قوی‌تر عمل کنیم.

وی با اشاره به فروش اموال منقول و غیر منقول دولتی بیان کرد: اموال مازاد باید در شرایط سخت به فروش برسند. در صورتی که درآمدهای نفتی و فرآورده‌های نفتی استان خوزستان تحقق یابد، می‌توانیم اموال را برای روز مبادا بگذاریم اما اگر درآمد نداشته باشیم، مجبور هستیم که بخشی از این اموال را بفروشیم.

سلیمانی‌دشتکی افزود: فروش اموال مازاد باید در دستور کار قرار گیرد تا بتوانیم بدهی‌ها و مطالباتی که وجود دارد را پرداخت کنیم.

وی افزود: هزینه‌های پروژه‌ها و یا مطالبه افراد را باید در قالب تهاتر پرداخت کنیم. اگر بدهی به شرکت‌ها و پیمانکاران در قالب تهاتر پرداخت شود، در بودجه تا حدودی صرفه‌جویی می‌شود.

استاندار خوزستان با بیان اینکه اعتبارات امسال دستگاه‌ها بر اساس عملکرد سال ۹۹ تنظیم شده است، تصریح کرد: منابع ملی در قانون بودجه مشخص شده و دستگاه‌های اجرایی استان خوزستان از هم‌اکنون باید به دنبال این منابع بروند.

سلیمانی‌دشتکی بیان کرد: حتی یک نیرو نباید از دستگاه‌های اجرایی استان خوزستان اخراج شود و این مساله باید در برنامه توزیع بودجه دستگاه‌های اجرایی دیده شود.

وی افزود: پیش از عید سال ۱۴۰۰ به دستگاه‌های اجرایی استان خوزستان اعلام شد که نیروهای خود را اخراج نکنند.

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.