کد خبر : 72525
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 4 نوامبر 2021 - 19:34

روند خرید دام عشایر خراسان جنوبی شتاب می‌گیرد

روند خرید دام عشایر خراسان جنوبی شتاب می‌گیرد

ایسنا/خراسان جنوبی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی گفت: با برنامه ریزی هایی که صورت گرفته، خرید دام عشایر استان، شتاب می‌گیرد. محمد فرهادی، امروز یکشنبه ۶ تیرماه به رسانه‌های گروهی اعلام کرد: خرید و کشتار دام مازاد عشایر و دامداران استان از روز سه شنبه ۲۵ خرداد ماه آغاز شده و همچنان ادامه دارد. به

روند خرید دام عشایر خراسان جنوبی شتاب می‌گیرد

ایسنا/خراسان جنوبی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی گفت: با برنامه ریزی هایی که صورت گرفته، خرید دام عشایر استان، شتاب می‌گیرد.

محمد فرهادی، امروز یکشنبه ۶ تیرماه به رسانه‌های گروهی اعلام کرد: خرید و کشتار دام مازاد عشایر و دامداران استان از روز سه شنبه ۲۵ خرداد ماه آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

به گزارش ایسنا، وی با تأکید بر اینکه طرح خرید دام مازاد عشایر و دامداران، محدود به زمان خاصی نیست، تصریح کرد: خرید دام زنده با قیمت هر کیلوگرم ۴۵ هزار تومان، تا زمانی که لازم باشد، ادامه دارد.

به گفته وی؛ در قالب این طرح حمایتی دولت، همه دام های خریداری شده توسط سازمان جهاد کشاورزی و اداره کل امور عشایری، بعد از کشتار کشتارگاه‌های استان به بازار عرضه می‌شوند.

معاون استاندار خراسان‌جنوبی بیان کرد: با عنایت به برنامه ریزی هایی که انجام شده، امکان خرید ۶۰۰ الی ۷۰۰ رأس دام در روز وجود دارد اما با توجه به محدودیت ظرفیت کشتارگاهی استان و ناکافی بودن فضای پیش سرمایش و انجماد، در حال حاضر ۱۰۰ رأس دام عشایر و دامداران خریداری می‌شود.

فرهادی با تأکید بر این که برای برون رفت از این مشکل دو راهکار ارائه شده، گفت: نخستین راهکار این است که از ظرفیت کشتارگاهی استان‌ های همجوار استفاده نماییم.

وی با اشاره به پروژه نیمه تمام کشتارگاه صنعتی خوسف، اظهار کرد: این پروژه به عنوان یکی از بهترین و مجهزترین کشتارگاه های صنعتی سطح کشور، توسط بخش خصوصی در حال احداث است.

معاون استاندار خراسان‌ جنوبی گفت: با توجه به موانع موجود در مسیر اجرای این پروژه، جلساتی به منظور تسهیل شرایط برگزار شده و به زودی مشکلات موجود مرتفع می‌شود.

به گفته وی؛ بنا به وعده سرمایه گذار، کشتارگاه خوسف تا دو ماه آینده به بهره برداری می‌رسد.

فرهادی خاطرنشان کرد: با استفاده از ظرفیت استان های همجوار و راه اندازی کشتارگاه خوسف، ظرفیت خرید دام عشایر و دامداران افزایش خواهد یافت.

شایان ذکر است؛ با توجه به پیگیری های صورت گرفته به منظور کاهش تبعات ناشی از خشکسالی، خراسان جنوبی در شمار ۹ استانی قرار گرفت که مجوز خرید دام مازاد عشایر و دامداران را اخذ کرد.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.