کد خبر : 74431
تاریخ انتشار : جمعه 5 نوامبر 2021 - 19:44

حاج “صارم‌”هایی که می‌توانند سوژه فاخرترین فیلم‌های دفاع مقدس شوند

حاج “صارم‌”هایی که می‌توانند سوژه فاخرترین فیلم‌های دفاع مقدس شوند

ایسنا/ایلام نماینده‌ ولی‌فقیه در استان ایلام گفت: سوژه های بسیار گرانبهایی از جمله رویدادها، حوادث و قهرمانان دفاع مقدس از جمله  حاج صارم طهماسبی در استان ایلام وجود دارد که خود می تواند سوژه فیلم‌های فاخر شود. حجت‌الاسلام‌والمسلمین “اله‌نور کریمی‌تبار” در نشست شورای فرهنگ عمومی این استان، اظهار کرد: خدا را سپاسگزاریم که توفیق داد و مردم

حاج "صارم‌"هایی که می‌توانند سوژه فاخرترین فیلم‌های  دفاع مقدس شوند

ایسنا/ایلام نماینده‌ ولی‌فقیه در استان ایلام گفت: سوژه های بسیار گرانبهایی از جمله رویدادها، حوادث و قهرمانان دفاع مقدس از جمله  حاج صارم طهماسبی در استان ایلام وجود دارد که خود می تواند سوژه فیلم‌های فاخر شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین “اله‌نور کریمی‌تبار” در نشست شورای فرهنگ عمومی این استان، اظهار کرد: خدا را سپاسگزاریم که توفیق داد و مردم استان ایلام سربلند از آزمون انتخابات ۲۸ خرداد بیرون آمدند و مقام سوم را در زمینه مشارکت حداکثری در پای صندوق های را در کشور به خود اختصاص دادند.

وی گفت: با وجود تهاجمات مختلف گسترده ای که علیه مشارکت مردم و حضور حداکثری در پای صندوق های رای وجود داشت، اما مردم ایران اسلامی و به ویژه استان ایلام شرکت گسترده ای در پای صندوق های رای داشتند که این امر، بنیانی برای مسئولان استان است که بتوانند  از این فرصت برای جذب اعتبارات و امکانات بیشتر برای  توسعه استان استفاده کنند.

نماینده ولی فقیه در استان ایلام با بیان اینکه مردم استان ایلام در این فرصت سرنوشت ساز تمام توان خودشان را برای پاسداری از نظام اسلامی به کار گرفتند و لازم است که مورد توجه بیشتری قرار گیرند، ادامه داد: مشارکت ۶۳ درصدی مردم استان ایلام در پای صندوق های رای یک دستاورد جمعی است و متعلق به همه استان است و از این مشارکت باید در راستای توسعه استان بهره برداری شود و شورای فرهنگ عمومی هم در این زمینه نقش خوبی ایفا کرده است.

کریمی‌تبار در ادامه با بیان اینکه ایجاد و توسعه مکان های مذهبی یکی از نیازهای اساسی در مناطق مختلف شهر ایلام است، گفت: مدیرانی که در نظام اسلامی مسئول هستند باید در راستای تامین زمین و اعتبار برای ساخت مسجد بیش از این تلاش کنند.

نماینده ولی فقیه در استان ایلام ادامه داد: همه دستگاه ها و نهادهای مختلف ذی ربط لازم است که با یک هم افزایی صحیح، نسبت به گسترش و توسعه فضای مذهبی و به ویژه مساجد و همچنین در راستای ساماندهی فعالیت های مساجد در سطح محلات بیش از گذشته فعالیت کنند.

وی با بیان اینکه در حوزه دفاع مقدس کارهای اندکی به ویژه در زمینه ساخت فیلم با محوریت استان ایلام انجام شده است، ادامه داد: مردم استان ایلام نقش مهمی در دوران دفاع مقدس داشتند، لازم است که کمیسیونی ذیل شورای فرهنگ عمومی استان در راستای این مطالبه به حق مردم استان تشکیل شود که در راستای اولویت بندی طرح های فیلم حوزه دفاع مقدس فعالیت کند.

امام جمعه ایلام گفت: مردم شهر ایلام در دوران دفاع مقدس بدون اینکه از شهر و دیار خود مهاجرت کنند، در دامن کوه ها و جنگل های اطراف شهر ساکن شدند و با مقاومت و ایستادگی از شهر و کیان خود دفاع کردند و لازم است که سریالی در این زمینه ساخته شود که نسل آینده با افتخارات و ایستادگی های مردم ایلام آشنا شوند.

کریمی‌تبار ادامه داد: فرصت ها و ظرفیت های  بسیاری در حوزه دفاع مقدس در ایلام وجود دارد که تهیه یک فیلم فاخر در حوزه دفاع مقدس با محوریت ایلام می تواند نقش مهمی در شناساندن افتخارات ایلام در جنگ داشته باشد، البته باید این اولویت ها و ظرفیت ها با موضوعات مختلف احصا شده و در قالب فیلم نامه و یا مکتوب ثبت و ضبط شود.

وی با بیان اینکه سوژه های بسیار گرانبهایی از جمله رویدادها، حوادث و قهرمانان دفاع مقدس از جمله  حاج صارم طهماسبی در استان ایلام وجود دارد که خود می تواند سوژه فیلم‌های فاخر شود، تصریح کرد: حاج صارم طهماسبی زبانزد آزاده‌های ما در دوران دفاع مقدس بوده است و می توان در این حوزه فیلم فاخری تهیه شود، درست است که محدودیت های مالی وجود دارد اما باید این ظرفیت ها را به قلم آورد.

در این نشست مدیران دستگاه های اجرایی و فرهنگی عضو شورای فرهنگ عمومی در برنامه ها و فعالیت های خود در خصوص مسجد محور کردن محلات و ساخت فیلم با موضوع دفاع مقدس با هم بحث و تبادل نظر کردند.

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.