کد خبر : 74622
تاریخ انتشار : جمعه 5 نوامبر 2021 - 20:33

ردپای سوداگران طبیعت در آتش‌سوزی جنگل‌ها مشهود است

ردپای سوداگران طبیعت در آتش‌سوزی جنگل‌ها مشهود است

ایسنا/اردبیل مدیرکل منابع طبیعی استان اردبیل گفت: ردپای سوداگران طبیعت و رفتارهای نامهربانانه آنها با طبیعت و جنگل در آتش‌سوزی‌های اخیر مشهود است. قلیزاده 8د خرداد در جریان بازدید از جنگل‌های منطقه فندقلو اظهار کرد: در روزهای گذشته آتش‌سوزی را در این منطقه شاهد بودیم که با تلاش اهالی سوها، آبی‌بیگلو، نیارق و ساکنان مناطق روستایی

ردپای سوداگران طبیعت در آتش‌سوزی جنگل‌ها مشهود است

ایسنا/اردبیل مدیرکل منابع طبیعی استان اردبیل گفت: ردپای سوداگران طبیعت و رفتارهای نامهربانانه آنها با طبیعت و جنگل در آتش‌سوزی‌های اخیر مشهود است.

قلیزاده 8د خرداد در جریان بازدید از جنگل‌های منطقه فندقلو اظهار کرد: در روزهای گذشته آتش‌سوزی را در این منطقه شاهد بودیم که با تلاش اهالی سوها، آبی‌بیگلو، نیارق و ساکنان مناطق روستایی و اطراف این منطقه مهار آتش انجام شد که جا دارد از شهرداری‌های نمین، اردبیل و مناطق اطراف قدردانی کنیم.

وی دلیل عمده این آتش‌سوزی‌ها را بی‌تفاوتی طبیعت‌گرد نماها و برخی سوداگری‌های نابجا در مناطق جنگلی اعلام کرد و گفت: در اطفای حریق به کوره‌های زغال‌پزی رسیدیم که در صدد قطع درختان و تولید زغال بودند که با تلاش مجموعه‌های قضایی و انتظامی در صدد برخورد با سوداگران طبیعت و آتش‌افروزان جنگل‌های استان هستیم.

مدیرکل منابع طبیعی استان اردبیل با انتقاد بی‌ملاحظه‌گی برخی از افراد در رها کردن زباله‌ها و پسمانده‌ها در طبیعت تصریح کرد: همین امر زمینه آتش‌سوزی را دو چندان کرده و با توجه به گرمای هوا و شدت خشکسالی امسال بیشترین آسیب متوجه جنگل‌ها و مناطق استان است.

قلیزاده افزود: امیدواریم با همراهی دلسوزان طبیعت و محافظان این عرصه در کنار جلوگیری از تخریب طبیعت توسط عده‌ای قانون‌شکن بستری فراهم آید تا از این موهبت الهی استفاده بهینه انجام شود.

مدیرکل منابع طبیعی استان اردبیل آتش‌سوزی‌های اخیر را دردناک و در عین حال هشداردهنده برای همه توصیف کرد و ادامه داد: در این آتش‌سوزی‌ها ردپایی از سوداگری‌های طبیعت را به عین مشاهده می‌کنیم که بی‌تفاوتی و عدم احساس مسئولیت آنها زمینه طغیان آتش بی‌نظیری را فراهم کرده است.

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.