کد خبر : 74959
تاریخ انتشار : جمعه 5 نوامبر 2021 - 21:12

همزمان با مانور ناتو در دریای سیاه؛ روسیه اس400 هایش در کریمه را چک کرد

همزمان با مانور ناتو در دریای سیاه؛ روسیه اس400 هایش در کریمه را چک کرد

سخنگوی ناوگان دریای سیاه نیروی دریایی روسیه امروز (سه‌شنبه) گفت، این کشور اقدام به اجرای مانور تمرینی تشخیص هدف با هدف آزمودن آمادگی سیستمهای دفاع هوایی اس-۴۰۰ خود که با پس زمینه رزمایش ناتو در دریای سیاه موسوم به رزمایش “نسیم دریا” در منطقه شبه جزیره کریمه مستقر شده‌اند، کرده است. به گزارش ایسنا، به

همزمان با مانور ناتو در دریای سیاه؛ روسیه اس400 هایش در کریمه را چک کرد

سخنگوی ناوگان دریای سیاه نیروی دریایی روسیه امروز (سه‌شنبه) گفت، این کشور اقدام به اجرای مانور تمرینی تشخیص هدف با هدف آزمودن آمادگی سیستمهای دفاع هوایی اس-۴۰۰ خود که با پس زمینه رزمایش ناتو در دریای سیاه موسوم به رزمایش “نسیم دریا” در منطقه شبه جزیره کریمه مستقر شده‌اند، کرده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، روز دوشنبه سری ۲۰۲۱ رزمایش نظامی سالانه ناتو تحت عنوان “نسیم دریا” در بخش شمال غربی دریای سیاه آغاز شد در حالی که نیروی دریایی روسیه تحرکات کشتی های شرکت کننده در این رزمایش را رصد می کند. این رزمایش با شرکت حدود ۵۰۰۰ سرباز و ۳۲ کشتی جنگی از ۳۲ کشور تا ۱۰ ژوئیه برگزار می شود.

آلکسی رولیوف، سخنگوی ناوگان دریای سیاه نیروی دریایی روسیه اظهار کرد: خدممه هواپیماها و هلی کوپترهای ناوگان دریای سیاه و واحد نیروی هوایی منطقه نظامی جنوبی روسیه دست به اجرای مانور تمرینی با گردان های سامانه های موشکی دفاع هوایی اس-۴۰۰ و واحدهای مربوط به سیستمهای پانتسیر در جریان سنجش آمادگی نیروهای مشغول به خدمت و سیستمهای دفاع هوایی شبه جزیره کریمه زدند.

جنگنده های Su-۲۴، Su-۲۷ و Su-۳۰SM به همراه هلیکوپترهای Mi-۸ و Ka-۲۷ به عنوان اهداف کنترلی برای واحدهای دفاع هوایی مورد استفاده قرار گرفتند.

رزمایش نسیم دریای ناتو از سال ۱۹۹۷ سالانه با میزبانی مشترک آمریکا و اوکراین برگزار می شود. ائتلاف ناتو اعلام کرده این رزمایش به ارائه فرصتهای تمرینی بی همتا برای تقویت آمادگی، بهبود همکاری و عملیات مشترک می پردازد.

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.