کد خبر : 74458
تاریخ انتشار : جمعه 5 نوامبر 2021 - 19:54

هیچ نوآموزی بدون سنجش سلامت به مدارس دولتی و غیردولتی وارد نمی‌شود

هیچ نوآموزی بدون سنجش سلامت به مدارس دولتی و غیردولتی وارد نمی‌شود

ایسنا/لرستان مدیر آموزش‌وپرورش بروجرد گفت: هیچ نوآموزی بدون سنجش سلامت به مدارس دولتی و غیردولتی وارد نمی‌شود. محمد مهرافزون در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: طرح تابستانی آموزش‌وپرورش بروجرد به نام رویش شاد در راستای پر کردن اوقات فراغت دانش آموزان و فعالیت پایگاه‌های تابستانی با رویکرد غنی‌سازی اوقات فراغت دانش آموزان، کشف و هدایت استعدادها

هیچ نوآموزی بدون سنجش سلامت به مدارس دولتی و غیردولتی وارد نمی‌شود

ایسنا/لرستان مدیر آموزش‌وپرورش بروجرد گفت: هیچ نوآموزی بدون سنجش سلامت به مدارس دولتی و غیردولتی وارد نمی‌شود.

محمد مهرافزون در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: طرح تابستانی آموزش‌وپرورش بروجرد به نام رویش شاد در راستای پر کردن اوقات فراغت دانش آموزان و فعالیت پایگاه‌های تابستانی با رویکرد غنی‌سازی اوقات فراغت دانش آموزان، کشف و هدایت استعدادها و مهارت‌های دانش آموزان و هماهنگ‌سازی برنامه‌ها با نیازهای آنان، متناسب با عنوان سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها و با شعار هر دانش آموزان یک مهارت از پنجم تیرماه تا پایان مردادماه در پایگاه‌های تابستانی در بستر فضای مجازی شاد و حضوری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی برای گذراندن اوقات فراغت دانش آموزان شروع شده است.

وی تصریح کرد: محور فعالیت‌های اوقات فراغت دانش‌آموزان در قالب مهارت معرفتی هویتی، فرهنگی هنری، فنی و حرفه‌ای، اقتصادی و اشتغال‌زایی، ورزشی و سلامت است که در ایام تابستان آموزش‌وپرورش بروجرد برای بهینه‌سازی و غنی‌سازی اوقات فراغت دانش آموزان، تمام امکانات و ظرفیت‌های موجود کانون‌های تربیتی، فرهنگی، سالن‌های ورزشی، دارالقرآن، پژوهش سراها و کتابخانه‌ها را در جهت رسیدن به هدف مطلوب این محور قرار داده است.

مدیر آموزش‌وپرورش بروجرد ضمن اشاره به سنجش ۶۰۰۰ نوآموز پایه اولی ابتدایی، خاطرنشان کرد: هدف از طرح سنجش سلامت کلاس اولی‌ها ارزیابی از وضعیت سلامت جسمی و ذهنی نوآموزان است و هنگام تست نوآموزانی که دارای معلولیت جسمی و ذهنی هستند به مدارس استثنایی هدایت می‌شوند.

مهرافزون اضافه کرد: برخی از دانش آموزان هم که از نظر بهره هوشی نسبت به سایر دانش آموزان در رده پایین‌تری قرار دارند با عنوان دانش‌آموز دیرآموز (مرزی) در مدارس عادی با اندکی تفاوت و آهسته‌تر تحت آموزش قرار می‌گیرند.

وی بیان کرد: در پایگاه‌های سنجش، غربالگری نوآموزان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی و نوبت‌بندی بینایی، شنوایی، گفتاری، کور رنگی، آمادگی تحصیلی، اختلالات جسمی، ذهنی، حرکتی، اندازه‌گیری توده بدنی، قد، وزن، بهداشت دهان و دندان، موها و …مورد بررسی قرار می‌گیرد.

معاون مدیرکل ضمن اشاره به اینکه اولیای نوآموز باید توجه داشته باشند هیچ نوآموزی نمی‌تواند بدون سنجش سلامت به مدارس دولتی و غیردولتی ورود نماید و در سنجش باید حداقل نمره قبولی را کسب کند، افزود: در پایگاه سنجش سلامت از نوآموزان بدو ورود به کلاس اول پرسش‌ها و تست‌های متنوعی انجام خواهد شد و هدف از طرح این سؤالات و تست‌ها شناسایی و حمایت دانش آموزان کلاس اولی برای بهبود روند آموزش صحیح است و در ارزیابی اولیه اگر نوآموزی امتیازات تست‌های لازم را کسب نکند به پایگاه‌های تخصصی ارجاع خواهد یافت.

مهرافزون پیرامون ثبت‌نام دانش آموزان، ادامه داد: ثبت‌نام دانش آموزان در سامانه‌ اینترنتی انجام خواهد شد و ثبت‌نام اینترنتی به منزله ثبت‌نام قطعی نخواهد بود و ملاک محیط جغرافیایی و محل زندگی است که با توجه به شرایط محیطی ثبت‌نام قطعی انجام خواهد گرفت.

وی در مورد انتخاب رشته و هدایت تحصیلی دانش آموزان پایه نهم، اظهار کرد: هدایت تحصیلی روندی است که طی آن با ارائه خدمات مشاوره‌ای به دانش‌آموز کمک می‌شود تا استعداد، توانایی، علایق و ویژگی‌های شخصیتی خویش، شاخه‌ها و رشته‌های تحصیلی، حرف و مشاغل مورد نیاز جامعه را بشناسد و چون مسیر تحصیلی و شغلی آینده دانش‌آموز را رقم می‌زند بسیار مهم و سرنوشت‌ساز است و دانش‌آموز باید جهت انتخاب نهایی رشته تحصیلی مورد نظر، نمونه برگه‌های هدایت تحصیلی خود را از سایت همگام به نشانی hamgam.medu.ir تهیه کرده و به‌صورت اینترنتی آن‌ها را تکمیل کنند.

مدیر آموزش‌وپرورش بروجرد تصریح کرد: والدین در هدایت تحصیلی فرزندانشان نقش بسزای دارند و با انتقال درست اطلاعات در آشنایی و خودآگاهی فرزندانشان به آن‌ها کمک کنند و در این زمینه با مشاوران حرفه‌ای مشورت کنند.

مهرافزون در مورد نحوه توزیع کارنامه‌ها، افزود: اطلاعات و ثبت نمرات دانش آموزان به سامانه سیدا از طرف مدارس انجام گرفته است و کارنامه‌های الکترونیکی در سامانه پادا بارگذاری شده، نحوه ورود و دسترسی دانش‌آموزان به کارنامه هم مانند ترم تحصیلی قبل است.

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.