کد خبر : 79910
تاریخ انتشار : دوشنبه 8 نوامبر 2021 - 17:30

آغاز مرمت درهای چوبی امامزاده ابراهیم فین کاشان

آغاز مرمت درهای چوبی امامزاده ابراهیم فین کاشان

ایسنا/اصفهان رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کاشان از آغاز عملیات تعمیر و مرمت درهای چوبی زیارتگاه امامزاده ابراهیم فین از آثار دوره قاجاریه در کاشان خبر داد. مهران سرمدیان، اظهار کرد: قدمت این درها بیش از  ۱۷۰  سال است که چند مرتبه مرمت شده  و در آخرین تعمیر که در دوره  پهلوی انجام شد،

آغاز مرمت درهای چوبی امامزاده ابراهیم فین کاشان

ایسنا/اصفهان رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کاشان از آغاز عملیات تعمیر و مرمت درهای چوبی زیارتگاه امامزاده ابراهیم فین از آثار دوره قاجاریه در کاشان خبر داد.

مهران سرمدیان، اظهار کرد: قدمت این درها بیش از  ۱۷۰  سال است که چند مرتبه مرمت شده  و در آخرین تعمیر که در دوره  پهلوی انجام شد، ساختار فیزیکی درها تغییر کرده و دماغه و تاج آن حذف شده است.

وی افزود: هزینه مرمت این درب توسط هیأت امناء امامزاده و با همکاری اداره اوقاف و امور خیریه کاشان تامین شده است که در این سال ها توجه جدی به مرمت آثار تاریخی بقاع متبرکه داشته و کارشناسان اداره میراث فرهنگی کاشان بر آن نظارت دارند.

به گزارش ایسنا، رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کاشان گفت: در سال‌های اخیر فرسودگی ناشی از بروز آفت موریانه و شکستگی اثر و روکش آهنی نامناسب روی آن، لزوم مرمت اصولی و علمی درهای زیارتگاه را بیشتر کرد.

سرمدیان افزود: بقعه امامزاده ابراهیم فین از لحاظ معماری و تزئینات از بناهای بسیار شاخص کاشان است که بنای اولیه آن توسط خاله بیگم از اهالی فین ساخته شده است و گنبد فیروزه ای کاشی‌کاری شده، گلدسته های زیبا، صحن مفرح و ایوان آئینه کاری و نقاشی های جالب و جذاب از ویژگی‌های خاص معماری این بنای تاریخی است.

وی تصریح کرد: بقعه امامزاده ابراهیم فین مربوط به دوره قاجار است که در تاریخ ۱۱بهمن ۱۳۳۴ با شماره ۴۰۱ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.