کد خبر : 82154
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 9 نوامبر 2021 - 21:36

امیدواریم به‌زودی شاهد پایان قطع برق مشترکان خانگی باشیم

امیدواریم به‌زودی شاهد پایان قطع برق مشترکان خانگی باشیم

ایسنا/کرمانشاه استاندار کرمانشاه با اشاره به مشکلات قطعی برق گفت: از مردم استان عذرخواهی می کنم و امیدوارم بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته بزودی شاهد پایان خاموشی برای مشترکان خانگی باشیم. هوشنگ بازوند در جلسه کمیته اضطراری تدوین استراتژی مدیریت بحران که به منظور پیگیری مشکلات ناشی از قطعی برق تشکیل شد، اظهار داشت: کاهش تولید

امیدواریم به‌زودی شاهد پایان قطع برق مشترکان خانگی باشیم

ایسنا/کرمانشاه استاندار کرمانشاه با اشاره به مشکلات قطعی برق گفت: از مردم استان عذرخواهی می کنم و امیدوارم بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته بزودی شاهد پایان خاموشی برای مشترکان خانگی باشیم.

هوشنگ بازوند در جلسه کمیته اضطراری تدوین استراتژی مدیریت بحران که به منظور پیگیری مشکلات ناشی از قطعی برق تشکیل شد، اظهار داشت: کاهش تولید برق به دلیل افت شدید بارش ها و خشکسالی اخیر سبب ایجاد مشکلاتی برای مردم و صنایع شده و در این شرایط دشوار رعایت الگوهای مصرف و صرفه جویی بسیار می تواند موثر باشد.

وی افزود: علاوه بر کاهش تولید برق، موضوع استخراج رمزارزها و برخورد شدید با استفاده کنندگان غیرمجاز از برق در دستور کار نهادهای نظارتی، امنیتی و انتظامی قرار دارد و انتظار داریم در این بخش با جدیت عمل شود تا امکان استفاده غیرمجاز از برق وجود نداشته باشد و مشکلات مشترکان خانگی به حداقل برسد.

استاندار کرمانشاه خاطرنشان ساخت: رفع مشکلات مردم در اولویت کاری قرار دارد و به شرکت برق منطقه ای و توزیع برق اختیار داده ایم پس از بررسی، در صورت لزوم برق کلیه ادارات و صنایع را قطع کنند تا برق مشترکان خانگی قطع نشود.

بازوند گفت: با قطع برق در برخی محله ها در شهرها و روستاها شاهد قطع آب هم هستیم و باید شرایط مردم را درک کنیم و بر این اساس در کمیته ای پیشنهادات شرکت برق منطقه ای برای جلوگیری از قطع برق مشترکان خانگی تا پایان هفته بررسی و تصمیم لازم اتخاذ می شود.

وی تصریح کرد: بی شک صنایع و واحدهای تولیدی نیز با قطع برق دچار مشکل خواهند شد، اما اولویت رفاه و آسایش مردم است و انتظار داریم همکاری لازم در این بخش صورت گیرد تا از قطع برق جلوگیری شود.

بازوند افزود: حتی اگر نیاز باشد ساعات کاری ادارت هم کم و یا تعطیل می شوند.

استاندار کرمانشاه با اشاره به مشکلات استان به دلیل بحران های سنوات گذشته تأکید کرد: به وزارت نیرو پیشنهادی داده ایم که قطعی برق شامل مناطق زلزله زده نشود و با توجه به مشکلات قبلی در این مناطق برق قطع نشود و امیدواریم این مهم مدنظر قرار گیرد.

وی در ادامه از تدوین نقشه راه برای مدیریت کاهش تولید برق و تنش آبی ناشی از خشکسالی در تابستان خبرداد و گفت: بر این اساس کمیته های اطلاع رسانی، اجتماعی، امنیتی و … تشکیل می شود تا ضمن ارتباط مستقیم با مردم، تکالیف دستگاه های اجرایی در قالب برنامه زمانبندی مشخص شود و با برنامه ریزی در بازه زمانی کمتری بر مشکلات فایق آییم.

بازوند در ادامه تخصیص ۱۰ میلیون مترمکعب آب به اورامانات را اقدامی مناسب برای جلوگیری از خشکی باغات دانست و  گفت: سازمان جهاد کشاورزی موظف است با توجه به مشکلات ناشی از خشکسالی امسال، سریعتر این مهم را عملیاتی کند، زیرا باغات سرمایه مردم است و در این شرایط اگر کسی باغش خشک شود، زندگی 30 ساله اش نابود می شود.

استاندار کرمانشاه خطاب به مدیران برق استان موضوع اطلاع رسانی مناسب و ضرورت بیان واضح مشکلات برای مردم را خاطرنشان ساخت و افزود: باید به موقع اطلاع رسانی روزانه انجام شود و برای اعلام جدول زمانبندی از ظرفیت رسانه ها و صدا و سیما استفاده و کمیته اطلاع رسانی به روز فعالیت کند و پاسخگوی مردم باشد.

وی بیان داشت: وقتی مدیر شدیم قرار هست مشکلات مردم را حل کنیم و مردم هم همین انتظار را دارند. اگر نتوانیم مشکلات استان را حل کنیم چرا مدیر شده ایم، پس برنامه ریزی کنید که این قطعی ها کمتر شود و مردم از این شرایط سخت خارج شوند.

استاندار کرمانشاه گفت: از همه مردم استان کرمانشاه بابت مشکلات قطعی برق عذرخواهی می کنیم و در این بحران ها مثل همیشه کنار مردم هستیم و امیدواریم با رفع مشکلات، برخورد با استفاده کنندگان غیرمجاز و برنامه قطعی برق ادارات و صنایع، قطعی های برق در هفته های آینده به حداقل  برسد.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.