کد خبر : 82528
تاریخ انتشار : چهارشنبه 10 نوامبر 2021 - 1:49

تحقق یک چهارم اهداف صادراتی استان مرکزی در بهار

تحقق یک چهارم اهداف صادراتی استان مرکزی در بهار

ایسنا/مرکزی استاندار مرکزی گفت: در بهار امسال یک چهارم اهداف تعیین شده در حوزه صادرات محقق شد. سید علی آقازاده ۱۶ تیرماه ۱۴۰۰ در جلسه کارگروه توسعه صادرات استان مرکزی اظهار کرد: اگر میزان صادرات واقعی استان بیش از اعداد و ارقام اعلامی است، نشانگر ضرورت افزایش دقت گمرک است، از طرفی صادرکننده نیز باید الزاماتی

تحقق یک چهارم اهداف صادراتی استان مرکزی در بهار

ایسنا/مرکزی استاندار مرکزی گفت: در بهار امسال یک چهارم اهداف تعیین شده در حوزه صادرات محقق شد.

سید علی آقازاده ۱۶ تیرماه ۱۴۰۰ در جلسه کارگروه توسعه صادرات استان مرکزی اظهار کرد: اگر میزان صادرات واقعی استان بیش از اعداد و ارقام اعلامی است، نشانگر ضرورت افزایش دقت گمرک است، از طرفی صادرکننده نیز باید الزاماتی را داشته باشد که اگر بخواهد جایی بیرون از استان صادرات را ثبت کند گمرک ورود کند و صادرات به نام استان مرکزی ثبت شود.

وی افزود: در سه ماهه نخست سال جاری حدود سه برابر نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشته ایم که افق روشنی را نشان می دهد، در واقع در بهار یک چهارم از هدف تعیین شده را محقق کرده ایم و امیدواریم که امسال می توانیم بیش از هدف تعیین شده را مشروط بر دقت گمرک و ثبت دقیق کالاهای صادراتی استان صادرات داشته باشیم، شرایط نشان می دهد که تولیدکنندگان راه مقابله با جنگ اقتصادی و تحریم ها را دریافته اند.

به گزارش ایسنا، در این جلسه معاون هماهنگی امور اقتصادی استان مرکزی افزود: همواره صحبت این بود که آیا صادراتی که مبدا تولید آنها در استان است از استان صادر می شود یا خیر؟ چراکه گمرک مبداء تولید کالاهای صادراتی را ثبت نمی کنند و لازم است که مبداء تولید کالاهای صادراتی در گمرک ثبت شود.

سعید فرخی بیان کرد: در صادرات به کشورهای اوراسیا در سه ماهه نخست ۱۴۰۰ عملکرد مطلوبی انجام شده است، اما باید علل عقب ماندن از صادرات تعیین شده به کشورهای هند و چین، ارزیابی شود.

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.