کد خبر : 85161
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 11 نوامبر 2021 - 20:49

اسدآباد در عفاف و حجاب آسیب دیده است

اسدآباد در عفاف و حجاب آسیب دیده است

جلسه شورای فرهنگ عمومی اسداباد ایسنا/همدان امام جمعه اسدآباد با بیان اینکه همه دستگاه های مرتبط نسبت به بحث عفاف وحجاب کوتاهی کرده ایم، اظهار کرد: شهر اسدآباد شهر چادری ها را نباید با دیگر شهرها مقایسه کرد چرا که این شهر در بحث حجاب لطمه و آسیب نخورده بود و اکنون این شهر را آسیب

اسدآباد در عفاف و حجاب آسیب دیده است
جلسه شورای فرهنگ عمومی اسداباد

ایسنا/همدان امام جمعه اسدآباد با بیان اینکه همه دستگاه های مرتبط نسبت به بحث عفاف وحجاب کوتاهی کرده ایم، اظهار کرد: شهر اسدآباد شهر چادری ها را نباید با دیگر شهرها مقایسه کرد چرا که این شهر در بحث حجاب لطمه و آسیب نخورده بود و اکنون این شهر را آسیب دیده می بینیم و از نظر حجاب لطمه دیده است.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام و المسلمین سید موسی حسینی مجد یکشنبه ۲۰تیرماه در شورای فرهنگ عمومی با تأکید بر اینکه وضع موجود عفاف و حجاب را باید  با راهکار و روش هایی کنترل کرد که بدتر از این نشود ،افزود: عفاف و حجاب برای صیانت از خانواده  و حفظ ارزش ها از نقش مهمی برخوردار بوده و از بسیاری از آسیب های اجتماعی از جمله پدیده طلاق جلوگیری می کند.

وی تصریح کرد: متأسفانه در چهارسال اخیر به دلیل مشکلات عدیده اقتصادی دستگاه های متولی  عفاف و حجاب نسبت به این مقوله مهم کم توجهی کرده اند و اگر توجه بیشتری  به فرهنگ سازی عفاف وحجاب می شد با مشکل امروز مواجه نبودیم .

وی با بیان اینکه متأسفانه  در کشور قانون روشنی که حد اختیار لازم اعمال قانون در رابطه با عفاف و حجاب را برای دستگاه قضا و نیروی انتظامی مشخص  کرده باشد  وجود ندارد، تصریح کرد:از دادگستری ،دادستان ،فرمانده انتظامی و ستاد امربه معروف … در خواست داریم در حد توان با روش هایی عفاف و حجاب شهرستان را کنترل کرده و وضع موجود را نگه دارند تا اوضاع از این بدتر نشود.

حسینی مجد همچنین بر لزوم راه اندازی پاسگاه نیروی انتظامی در روستای گردشگری ملحمدره تأکید کرد و یادآور شد:در بحث عفاف و حجاب استفاده از ظرفیت خواهران حوزه علمیه ،کمیسیون بانوان و استفاده از ظرفیت  سامانه شاد آموزش و پرورش برای فرهنگ سازی  و امر به معروف این مقوله مهم از نقش مهم و ارزنده ای برخوردار است.

امام جمعه اسدآباد در ادامه با اشاره به هفته ولایت،  گفت: فرهنگ غدیر باید در جامعه رشد کرده و ارزش غدیر باید با برنامه های مختلف با استفاده از توان و ظرفیت اداره ورزش و جوانان ،هلال احمر ،سازمان تبلیغات اسلامی در هفته ولایت در سطح جامعه پررنگ تر شود.

وی همچنین از دانشگاه های سطح شهرستان درخواست کرد نسبت به برگزاری کار عملی و  برنامه پژوهشی و تحقیقاتی در رابطه با ولایت و غدیر اقدام کنند.

فرماندار اسدآباد هم با تأکید بر فرهنگ سازی در بحث عفاف و حجاب جامعه، گفت:با یک حرکت جمعی همه ما موظفیم از خانواده های خود برای فرهنگ سازی عفاف و حجاب شروع کنیم .

سعید کتابی با اشاره به برخی آسیب های اجتماعی عمده در شهرستان، خاطر نشان کرد: اعتیاد ،طلاق ،نزاع دسته جمعی از جمله آسیب های اجتماعی این شهرستان به شمار می رود که برای کاهش این آسیب ها نیازمند آسیب شناسی است.

‍ فرماندار اسدآباد از انجام کار علمی در زمینه آسیب های اجتماعی توسط  دانشگاه سید جمال  در سال جاری خبر داد و خاطر نشان کرد: این دانشگاه تصمیم دارد یک کار علمی و دقیق در بحث آسیب های اجتماعی با محوریت اسدآباد را انجام دهد و در این کار علمی پژوهشگران کشوری را نیز پای کار آورد.
کتابی  با اشاره به نقش دانشگاه سید جمال با انجام مداخلات مشاوره ای در بحث طلاق، تصریح کرد: بنیاد صیانت از خانواده دانشکده علوم پزشکی نیز در این رابطه دارای برنامه های ارزنده ای بوده که باید از نظرات آنان در بحث کاهش آسیب های اجتماعی بهره مند شد.

وی همچنین  اظهار کرد:برای صیانت از جمعیت شهرستان توسط دانشکده علوم پزشکی آزمایشات اول ازدواج زوجین که دارای تمکن مالی نباشند در صورت داشتن معرفی نامه  به صورت رایگان انجام خواهد شد.

کتابی در ادامه با تأکید بر فرهنگ صرفه جویی آب و برق در جامعه، تصریح کرد:از روحانیون، رسانه ها و افرادی که دارای تریبون هستند درخواست داریم مردم را نسبت به فرهنگ سازی صرفه جویی آب و برق با توجه به مشکلات موجود خشکسالی و کاهش بارندگی ها و از رده خارج شدن برخی نیروگاه های آب و برق ترغیب و تشویق کنند.

رئیس دادگستری اسدآباد هم  با اشاره به بحث عفاف و حجاب، اظهار کرد: در فرهنگ سازی حجاب نگاه دستوری ،امری و تحکمی پاسخگو نبوده و باید با تبیین و تشریح ارزش های اسلامی را به مردم آموزش داده و از این امر مهم غفلت نکنیم.

علی رییس میرزایی با بیان اینکه  بحث فرهنگ سازی حجاب یک موضوع و زنجیره به هم پیوسته بوده و باید نسبت به آن نگاه جامع داشت و جزیره ای به این مهم نگاه نکرد  گفت:صدا و سیما،بزرگان و اهل فرهنگ و هنر اگر حجاب را رعایت نکنند الگوی بدی برای جامعه خواهند بود.

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.