کد خبر : 85973
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 11 نوامبر 2021 - 23:07

درخواست‌ها برای تحقیقات بین‌المللی پیرامون اوضاع حقوق بشر در الجزایر

درخواست‌ها برای تحقیقات بین‌المللی پیرامون اوضاع حقوق بشر در الجزایر

حدود ۳۰۰ الجزایری مقیم ژنو جهت جلب توجه سازمان ملل به وضعیت حقوق بشر در کشور خود به ویژه داخل زندان ها دست به تظاهرات زدند. به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، این تظاهرات با برگزاری چهل و هفتمین دور از نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل در ژنو که قرار است تا

درخواست‌ها برای تحقیقات بین‌المللی پیرامون اوضاع حقوق بشر در الجزایر

حدود ۳۰۰ الجزایری مقیم ژنو جهت جلب توجه سازمان ملل به وضعیت حقوق بشر در کشور خود به ویژه داخل زندان ها دست به تظاهرات زدند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، این تظاهرات با برگزاری چهل و هفتمین دور از نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل در ژنو که قرار است تا ۱۳ ژوئیه ادامه داشته باشد، همزمان است.

آسیا قشود، یکی از عوامل برگزاری این تظاهرات گفت، هدف محکومیت بازداشتی‌های اجباری، شکنجه و سرکوب است. در ماههای اخیر سرکوبگری افزایش یافته و گزارش های خیلی زیادی از شکنجه وجود دارد.

دفتر کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل ۱۱ ماه مه اعلام کرده بود، از وضعیت الجزایر به شدت نگران است زیرا بسیاری از حقوق اساسی مانند آزادی عقیده و تجمع مسالمت آمیز همچنان در این کشور نقض می‌شود.

مقامات الجزایر با هدف پایان دادن به جنبش مردمی الحراک، تظاهرات مردمی را ممنوع کرده و پیگیری‌های حقوقی علیه مخالفان، فعالان، روزنامه نگاران و دانشگاهی‌ها را شدت بخشیدند.

تظاهرکنندگان در ژنو به مقر کمیساریای عالی رفته و شعارهایی از قبیل آزادی زندانیان عقیده و نابودی دیکتاتوری سر دادند.

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.