کد خبر : 90938
تاریخ انتشار : یکشنبه 14 نوامبر 2021 - 21:21

39 درصد جمعیت کرمانشاه تحت پوشش تامین اجتماعی است

39 درصد جمعیت کرمانشاه تحت پوشش تامین اجتماعی است

ایسنا/کرمانشاه به گفته مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمانشاه هم اکنون ۷۷۰ هزار نفر معادل ۳۹ درصد جمعیت استان، تحت پوشش تامین اجتماعی قرار دارند. ایمان بیوس در نشست خبری که امروز (۲۶ تیر) برگزار شد، از وجود ۷۷۰ هزار بیمه شده اصلی و تبعی در استان خبر داد و افزود: هم اکنون پوشش تامین اجتماعی در

39 درصد جمعیت کرمانشاه تحت پوشش تامین اجتماعی است

ایسنا/کرمانشاه به گفته مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمانشاه هم اکنون ۷۷۰ هزار نفر معادل ۳۹ درصد جمعیت استان، تحت پوشش تامین اجتماعی قرار دارند.

ایمان بیوس در نشست خبری که امروز (۲۶ تیر) برگزار شد، از وجود ۷۷۰ هزار بیمه شده اصلی و تبعی در استان خبر داد و افزود: هم اکنون پوشش تامین اجتماعی در استان ۳۹ درصد است و نسبت به سال گذشته تغییر چندانی نداشتیم.

وی تعداد بیمه شدگان اصلی در استان را ۲۵۰ هزار نفر اعلام کرد و گفت: ۵۸ هزار نفر نیز در استان از تامین اجتماعی مستمری می‌گیرند.

مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمانشاه تعداد افرادی که هم اکنون از تامین اجتماعی استان بیمه بیکاری می‌گیرند را نیز ۳۷۵۰ نفر اعلام کرد.

بیوس در ادامه با بیان اینکه پیگیری زیادی برای افزایش جمعیت تحت پوشش تامین اجتماعی در استان صورت گرفته، عنوان  کرد: برای این منظور اهداف بلندمدتی در نظر داریم و امیدواریم با بهبود وضعیت بیماری کرونا بتوانیم این برنامه‌ها را اجرایی کنیم.

وی همچنین به موضوع حذف دفترچه‌های کاغذی تامین اجتماعی اشاره کرد که در اسفندماه سال گذشته اجرا شد و افزود: حذف دفترچه یک میلیون و ۲۰۰ هزار بار مراجعه به تامین اجتماعی استان در سال را کاهش خواهد داد.

وی سپس به اقدامات تامین اجتماعی در سطح ملی از سال گذشته تاکنون اشاره کرد و متناسب سازی حقوق بازنشستگان را از مهمترین آنها برشمرد که از مرداد سال ۱۳۹۹ آغاز شد.

بیوس گفت: با اجرای این طرح حقوق بازنشستگان بین ۵۰ تا 100 درصد افزایش داشت. البته میزان دریافتی بازنشستگان به سابقه، میزان دریافتی آنها در دوران خدمت و حتی تاریخ بازنشستگی هم بستگی دارد.

مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمانشاه غیرحضوری شدن بسیاری از خدمات تامین اجتماعی را نیز از اقدامات دیگری دانست که از سال گذشته آغاز شده و یادآور شد: در این راستا طرح ۳۰،۷۰ در تامین اجتماعی استارت خورد که در قالب آن ۳۰ خدمت تامین اجتماعی غیرحضوری شده و از ۷۰ میلیون مراجعه در سال به مراکز تامین اجتماعی کشور می‌کاهد.

بیوس  اجرای طرح بیمه زنان خانه‌دار و دانشجویان را نیز از اقدامات مهم تأمین اجتماعی در سطح ملی دانست.

وی در ادامه به عملکرد سال گذشته تامین اجتماعی استان هم اشاره و اظهار کرد: سال گذشته ۱۸ هزار قرارداد جدید بیمه خصوصا در زمینه بیمه اختیاری و مشاغل آزاد در استان داشتیم که چون افراد تحت پوشش آنها زیاد نبود، تاثیر چشمگیری در جمعیت تحت پوشش نداشته است.

بیوس همچنین از انجام ۷۲ هزار مورد بازرسی از کارگاه‌های سطح استان خبر داد و گفت: هم اکنون ۱۹ هزار کارگاه فعال از واحد تولیدی تا صنوف و … در استان داریم که نیروهای آنها تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی هستند.

مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمانشاه از اضافه شدن پنج هزار مستمری بگیر در سال گذشته هم یاد کرد و ادامه داد: سال گذشته ۱۳۳۰ مورد کمک هزینه ازدواج به ارزش سه میلیارد تومان، ۱۳۹۱ مورد کمک هزینه مراسم ترحیم به ارزش دو میلیارد تومان، ۲۴۰۰ مورد کمک هزینه بارداری به ارزش شش میلیارد تومان، ۹۶۵۰ مورد هزینه استراحت پزشکی با رقم ۱۶ میلیارد تومان و … پرداخت شده است.

وی از اقداماتی که از زمان شیوع بیماری کرونا در حوزه تامین اجتماعی صورت گرفته هم یاد کرد و ادامه داد: در ایامی که مقرر شد برای سه ماه به بیکارشدگان ناشی از کرونا بیمه بیکاری پرداخت شود ۷۷۴۴ نفر مشمول شدند که بیش از ۴۲ میلیارد تومان به آنها پرداختی داشتیم.

بیوس خاطرنشان کرد: طی یکسال و نیم اخیر ۳۱۷ نفر از بیمه شدگان به واسطه بیماری کرونا فوت کردند که خانواده آنها تحت پوشش تامین اجتماعی قرار گرفتند.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.