کد خبر : 100851
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 18 نوامبر 2021 - 14:43

بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، محصول تفکر رهبر معظم انقلاب است

بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، محصول تفکر رهبر معظم انقلاب است

ایسنا/آذربایجان شرقی استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، محصول تفکر رهبر معظم انقلاب است که اگر نبود، امروز بخش عمده‌ای از این افراد و امور مربوطه را از دست داده بودیم لذا شاهد هستیم که در هر کتابخانه یا مجموعه‌ی فرهنگی، اولین چیزی که به ذهن و دیدگان ما می‌خورد، تصاویر

بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، 
محصول تفکر رهبر معظم انقلاب است

ایسنا/آذربایجان شرقی استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، محصول تفکر رهبر معظم انقلاب است که اگر نبود، امروز بخش عمده‌ای از این افراد و امور مربوطه را از دست داده بودیم لذا شاهد هستیم که در هر کتابخانه یا مجموعه‌ی فرهنگی، اولین چیزی که به ذهن و دیدگان ما می‌خورد، تصاویر شهدا است که محصول عملکرد این بنیاد، سیاست‌گذاری‌ها و اقدامات آن است.

عابدین خر‍‌ّم روز پنجشنبه، ۲۷ آبان ماه در آیین تکریم و معارفه مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اظهار کرد: سردار کارگر به‌عنوان شخصیت شناخته شده در بین فرماندهان دفاع مقدس و مسئولین کشوری است که اگر ایشان نبود شاید بخشی از روایت‌های دفاع مقدس به خوبی معرفی نمی‌شد.

وی ادامه داد: من با تمام وجود قبل از اینکه در مسئولیت استانداری باشم، خود را موظف می‌دانستم تا تمام توان خود را به‌عنوان وظیفه و تکلیف، در اعتلای از فرهنگ دفاع مقدس به کارگیرم و امروز این وظیفه به گردن بنده مضاعف‌تر شده است.

وی افزود: به‌عنوان مسئولین کشوری و لشکری برای اعتلای فرهنگ دفاع مقدس تحت سیاست‌هایی که به بنیاد ابلاغ شده است در نشر ارزش‌های دفاع مقدس، تدوین کتب، ثبت خاطرات و انتقال آن به نسل آینده تلاش خواهیم کرد تا این امر همانگونه که رهبر معظم انقلاب انتظار دارند، همواره در جامعه‌ای ما ماندگار باشد.

خرّم همچنین بیان کرد: بنیاد حفظ آثار امروز نقش فعالی را در سراسر کشور و یا حتی خارج از کشور دارد و نمونه‌ای از آن شب‌های خاطره‌ی رهبر انقلاب بود که محصول تفکر این بنیاد است، اما همچنان قطره‌ای از دریا را استخراج کرده و در اختیار جوانان قرار داده‌ایم.

به گزارش ایسنا، وی یادآور شد: شهدای ما هم عالم و عامل و هم عارف و واسط بودند؛ هم در دوران حیات و هم در دوران شهادت و بعد شهادت حیات طیبه را برای ما معرفی کردند و هر کس امروز هر حرفی از انقلاب اسلامی بزند باید آن را در خاطرات و زندگی عملکرد شهدا بررسی کند.

وی گفت: رزمندگان، ایثارگران و خانواده‌های معظم آنها، امروز از کم‌برخوردارترین طیف جامعه و راضی‌ترین آن هستند که این عظمت فرهنگ جهاد و شهادتی است که در هشت سال دفاع مقدس آفریده شد و امروز تمامی اصحاب فکر، فرهنگ، آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها و مسئولین کشوری و لشکری باید با اهتمام جدی و همت بالا هر روز ورقی از دفتر دفاع مقدس را ثبت و ضبط کند تا برای هزاران سال آینده ذخیره‌ی جاویدانی باشد که اگر نکنیم خودمان ضرر کرده و محروم خواهیم شد .

استاندار آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: حق استان ما بالاتر از این اقدامات است چرا که ده هزار شهید به جامعه تقدیم کرده است که نمونه‌ای از آن آن شهیدان تجلایی، باکری، شفیع‌زاده، فکوری، کسایی و چهره‌های درخشان جوانی است که به‌عنوان شهدای مدافع حرم در کنار سردار دلها جان دادند و این همان فرهنگی است که بنیاد حفظ آثار، امتداد دفاع مقدس را با دوران دفاع از حرم ائمه(س) پیوند زده است؛ دفاع مقدس در امتداد عاشورا و مدافعین حرم  در امتداد دفاع مقدس هستند.

وی در پایان تاکید کرد: زین پس به عنوان تکلیف و وظیفه با آنچه که در توان داریم، در کنار بنیاد بوده و بی‌منت و با افتخار از آنها حمایت خواهیم کرد.

منبع: ايسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.