کد خبر : 104744
تاریخ انتشار : جمعه 19 نوامبر 2021 - 21:06

رصد ۲۴ ساعته واحدهای صنفی زنجان توسط ناجا

رصد ۲۴ ساعته واحدهای صنفی زنجان توسط ناجا

ایسنا/زنجان فرمانده انتظامی شهرستان زنجان گفت: نیروی انتظامی برای نظارت بر تعطیلی صنوف با تشکیل ۱۰۰ نیروی کمکی در قالب ۲۵ دستگاه خودرویی فعال به‌صورت ۲۴ساعته شرایط را رصد خواهند کرد. آرش خلخالی دیروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، در رابطه با ویروس کرونا، اظهار کرد: بیماری کرونا

رصد ۲۴ ساعته واحدهای صنفی زنجان توسط ناجا

ایسنا/زنجان فرمانده انتظامی شهرستان زنجان گفت: نیروی انتظامی برای نظارت بر تعطیلی صنوف با تشکیل ۱۰۰ نیروی کمکی در قالب ۲۵ دستگاه خودرویی فعال به‌صورت ۲۴ساعته شرایط را رصد خواهند کرد.

آرش خلخالی دیروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، در رابطه با ویروس کرونا، اظهار کرد: بیماری کرونا همه‌گیر شده، به‌طوری که در بین مردم حساسیت ایجاد کرده و در برخی موارد نیز تعامل همشهریان را مانند سایر نقاط کشور تحت تاثیر خود قرار داده و بازتاب‌های اجتماعی‌ در سطح جامعه داشته است.

وی با اشاره به اینکه ناجا اقدامات خوبی را در راستای ریشه‌کنی بیماری کرونا که در حال حاضر معضل جامعه ما است، انجام داده، افزود: نیروی انتظامی در مولفه‌های امنیتی، انتظامی و پیشگیرانه اجتماعی، فرهنگی، آموزشی و ارزشی، یکی از نیروهایی است که همواره در همه سطوح حاضر و ناظر بوده و همگام با دیگر دستگاه‌ها و نهادها  برای پیشگیری و مبارزه با بیماری کرونا، فعالیت می‌کند.

این مسئول در رابطه با اقدامات نیروی انتظامی در بحث بیماری کرونا، تصریح کرد: ماموران نیروی انتظامی در هسته مرکزی شهر فعالیت کرده و تاکنون ۲۰۰۰ واحد صنفی را رصد کرده  که در این رابطه به ۱۷۳ واحد تذکر و اخطار داده شده و ۶ واحد صنفی که قوانین و مقررات مربوطه را رعایت نمی‌کردند، پلمب شد.

فرمانده انتظامی شهرستان زنجان در رابطه کنترل ورود و خروج خودروهای غیر بومی توسط نیروی ناجا زنجان، ادامه داد: نیروها را برای کنترل خودروهایی که پلاک‌های غیر بومی دارند و سرنشینان آن می‌توانند سرایت‌کننده بیماری کرونا در سطح شهر باشند را، به‌صورت ویژه و ۲۴ ساعته در مبادی ورودی و خروجی شهر زنجان از میدان جهاد، میدان امام حسین و میدان بسیج متمرکز کرده‌ایم.

خلخالی در رابطه با اقدامات فرهنگی و آموزشی پلیس، اظهار کرد: کلاس‌های آموزشی در سطح ارتقاء بهداشت روانی کارکنان در موضوع بیماری تنفسی کرونا بسیار موثر واقع شده است. خوشبختانه در سطح نیروها شاهد کمترین درصد آماری هستیم که بخواهند به این بیماری گرفتار شوند به طوری که می‌توان گفت همه نیروهای ما در صحت و سلامت کامل قرار دارند تا بتوانند این قضیه را به نحو مثبت و ایده‌آل به انجام برسانیم.

وی با بیان اینکه استقرار ۲۴ ساعته واحدهای ناجا در ورودی شهر زنجان و هدایت خودروهای غیر بومی به سمت آزادراه‌ها، بزرگراه‌ها و نقاط خارج از شهر یکی از گام‌های بسیار مثبت و موثر برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا است، افزود: حضور و فعالیت نیروهای ناجا فقط مربوط به پیشگیری از شیوع ویروس کرونا نبوده بلکه ماموریت‌های تعریف شده دیگر در راستای کاهش تهدیدهای اجتماعی هم بر عهده داریم.

این مسئول با اشاره به اینکه نیروی انتظامی برای نظارت و دقت بر تعطیلی صنوف با تشکیل ۱۰۰ نیروی کمکی در قالب ۲۵ دستگاه خودرویی فعال که صرفاً در هسته مرکزی شهر فعالیت کرده و واحدهای صنفی را نظارت و رصد می‌کنند، تصریح‌کرد: ماحصل اقدامات نیروی ناجا  در رصد ۲۰۰۰ واحد صنفی، تذکر و اخطار به ۱۷۳ واحد و پلمب ۶ واحدهای صنفی بود که قوانین و مقررات مربوطه را رعایت نمی‌کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان زنجان با بیان اینکه در رابطه با تعطیلی صنوف در وهله اول قصد و نیت نیروی انتظامی همکاری و مشارکت تنگاتنگ است، ادامه داد: با واحدهای صنفی که بخواهند تخطی و تخلف کنند و معیارها و اساس‌های جامعه شهری را رعایت نکنند، قطعاً با ابزار قانونی و به‌صورت هدفمند و قانونمند برخورد خواهد شد. قابل ذکر است صنوفی که مایحتاج عمومی مردم را تامین و توزیع می‌کنند، برای فعالیت در این ایام مشکلی نخواهند داشت.

خلخالی اظهار کرد: ۳۰ الی ۴۰ درصد مردم استان هنوز لزوم حفظ سلامتی خود و نزدیکانشان را با رعایت اصول بهداشتی و اصل در خانه بمانیم را باور نکرده‌اند و قانع کردن این افراد وظیفه همگانی است.

وی در رابطه فعالیت دست‌فروشان، افزود: دولت به دست‌فروشانی که از وضعیت به وجود آمده دچار مشکل شده بودند یارانه داده است به طوری که با ارائه این کمک فعالیت این قشر در معابر عمومی به شدت کاهش یافته و اگر فعالیت کنند، در صورت مشاهده با این افراد برخورد خواهد شد.

این مسئول با بیان اینکه یگان‌های انتظامی در سطح شهر و استان زنجان یگان به یگان و رده به رده مورد گندزدایی قرار گرفتند، تصریح کرد: به این مسئله بسنده نکرده‌ایم به طوری که شاهد مشارکت پلیس در امر سمپاشی و گندزدایی معابر شهری در سطح شهر زنجان و بعضی از شهرهای استان بودیم که به‌صورت گسترده توسط یگان ویژه ووعمکاری سایر بخش‌ها به انجام رسید.

فرمانده انتظامی شهرستان زنجان در رابطه با اقدامات و برخورد ناجا با محتکران اقلام بهداشتی، خاطرنشان کرد: در این ایام فعالیت قابل توجهی در این زمینه انجام شده و با متخلفانی که در برخی از موارد، اقلام تاریخ مصرف گذشته عرضه می‌کنند، برخورد و در همین رابطه پرونده تشکیل و به مراجع قضایی معرفی شدند.

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.