کد خبر : 106921
تاریخ انتشار : شنبه 20 نوامبر 2021 - 19:13

تنظیم دریچه ۲۳ سد در شهرستان بن

تنظیم دریچه ۲۳ سد در شهرستان بن

ایسنا/چهارمحال و بختیاری فرماندار بن گفت: به‌منظور کنترل سیلاب و جلوگیری از هدررفت آب بارندگی‌ها، دریچه سدهای سه‌گانه شهرستان تنظیم شد. کیانوش نادری در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اینکه شهرستان بن حوزه آبخیزداری زاینده‌رود محسوب می‌شود، اظهار کرد: برای جلوگیری از وقوع سیلاب و کنترل هدایت آب باران به سدها به منظور جلوگیری از

تنظیم دریچه ۲۳ سد در شهرستان بن

ایسنا/چهارمحال و بختیاری فرماندار بن گفت: به‌منظور کنترل سیلاب و جلوگیری از هدررفت آب بارندگی‌ها، دریچه سدهای سه‌گانه شهرستان تنظیم شد.

کیانوش نادری در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اینکه شهرستان بن حوزه آبخیزداری زاینده‌رود محسوب می‌شود، اظهار کرد: برای جلوگیری از وقوع سیلاب و کنترل هدایت آب باران به سدها به منظور جلوگیری از هدررفت آب، دریچه‌های ۲۳ سد خاکی، ملاتی و سنگی تنظیم شده است.

وی بیان کرد: یک سری از سدها هستند که آب در پشت آن‌ها تجمع پیدا می‌کند و بایست دریچه آن‌ها کنترل شود و دسته دیگر از سدها به منظور هدایت آب به صورت پله به پله به سفره‌های زیرزمینی و تقویت چشمه‌ها و قنات‌ها احداث شده‌اند.

نادری تصریح کرد: تنظیم دریچه سدها با توجه به پیش‌بینی سازمان هواشناسی مبنی بر ادامه روند بارش‌های بهاری صورت گرفته است.

وی گفت: سدهای خاکی، ملاتی و سنگی در اجرای عملیات آبخیزداری، تقویت سفره‌های زیرزمینی و کنترل بارش‌ها نقش دارند.

فرماندار بن از آماده‌باش تمامی نیروهای شهرستان در مواجهه با سیل احتمالی خبر داد و خاطرنشان کرد: به تمامی شهرداران و دهیاران اطلاع‌رسانی شده، لایروبی مسیل‌ها صورت گرفته و ورودی جاده‌ها توسط اداره راه کنترل شده است.

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.