کد خبر : 110506
تاریخ انتشار : یکشنبه 21 نوامبر 2021 - 19:55

شاهین‌شهر، پیشرو در ارائه خدمات بهداشتی جانبی برای مهار کرونا

شاهین‌شهر، پیشرو در ارائه خدمات بهداشتی جانبی برای مهار کرونا

ایسنا/اصفهان فرماندار شهرستان، گفت: تکمیل ظرفیت بیمارستان گلدیس کذب است، بیمارستان تنها دو بخش خود را به بیماران کرونا اختصاص داده است. اسفندیار تاجمیری، در گفت و گو با ایسنا، با تأکید بر رعایت اصول بهداشتی، خود مراقبتی و رعایت قرنطینه خانگی شهروندان، اظهار کرد: کادر درمان و بهداشت بیمارستان گلدیس در راستای خدمت رسانی و تأمین

شاهین‌شهر، پیشرو در ارائه خدمات بهداشتی جانبی برای مهار کرونا

ایسنا/اصفهان فرماندار شهرستان، گفت: تکمیل ظرفیت بیمارستان گلدیس کذب است، بیمارستان تنها دو بخش خود را به بیماران کرونا اختصاص داده است.

اسفندیار تاجمیری، در گفت و گو با ایسنا، با تأکید بر رعایت اصول بهداشتی، خود مراقبتی و رعایت قرنطینه خانگی شهروندان، اظهار کرد: کادر درمان و بهداشت بیمارستان گلدیس در راستای خدمت رسانی و تأمین امنیت سلامت شهروندان به حالت آماده باش در بیمارستان گلدیس مستقر هستند.

رئیس شورای تامین شاهین‌شهر و میمه، با بیان اینکه شیوع ویروس کرونا یک اپیدمی خطرناک است، خاطرنشان ‌کرد: اپیدمی کرونا یک معضل حاد و بحرانی ملی است که برخی تصمیمات در ستاد ملی مقابله با کرونا اتخاذ می‌شود، همچنین، این بیماری تهدیدی برای سلامت عمومی است و راهکار مقابله با آن نیازمند ابزار امنیتی و انتظامی نیست، بلکه از ابزار بهداشتی و خود مراقبتی برای کنترل و مقابله با آن باید بهره برد.

تاجمیری، تصریح کرد: باید از بینشی وسیع و مدیریت میدانی همگام با حفظ آرامش روانی جامعه در راستای تامین سلامت شهروندان و گذر از این بحران بهره برد، استفاده از ابزار انتظامی و امنیتی حاصلی جز ترس و رعب عمومی در بر ندارد.

وی، شاهین‌شهر را پیشرو در ارائه خدمات بهداشتی جانبی برای مهار کرونا دانست و افزود: بیماران بهبود یافته کرونا پس از ترخیص باید مدت ۲۱ روز در خانه قرنطینه شده و دوران نقاهت را سپری کنند، و مراقبان سلامت شبکه بهداشت و درمان با نظارت روزانه بر روند سلامت آن‌ها و خانواده‌هایشان از انتقال بیماری به دیگران پیشگیری می‌کنند.

تاجمیری، خاطرنشان‌کرد: به دلیل محدودیت منابع زیرساختی و نیروی انسانی در راستای قطع چرخش انتقال ویروس و پایش زیست محیطی و کاهش آلایندگی ویروس کرونا در محیط زیست با همکاری شرکت پسماند، نیروهای شهرداری و شبکه بهداشت و درمان، پسماند خانگی افراد ترخیص شده که آلوده بودن آن‌ها به ویروس کرونا قطعی است در فرآیندی جداگانه جمع آوری، امحاء، بی‌خطرسازی و معدوم می‌شود.

وی، با بیان اینکه تکمیل ظرفیت بیمارستان گلدیس کذب است، افزود: بیمارستان گلدیس شاهین شهر تنها دو بخش خود را به بیماران کرونا اختصاص داده و شایعه تکمیل ظرفیت این بیمارستان کذب است، همچنین این بیمارستان می‌تواند سایر بخش‌ها را در صورت نیاز در اختیار ستاد مقابله با کرونا و بیماران قرار دهد.

فرماندار شاهین شهر ومیمه، با تأکید بر کنترل استان بر ستاد غربالگری و پایش پلیس راه کاشان اصفهان، خاطرنشان‌کرد: مدیریت و پایش این ستاد زیر نظر دستگاه‌های استانی است و تمرکز اصلی این ستاد علاوه بر غربالگری خودروها، بر اجازه ندادن ورود خودروها به استان و شهرستان بوده و مسیر آزادراه‌ها و کمربندی‌ها را برای گذر خودروهای عبوری از اصفهان اطلاع‌رسانی می‌شود.

رئیس ستاد پیشگیری، کنترل و مقابله با کرونا در شاهین شهر، با تقدیر از شهروندانی که بر قرنطینه خانگی پایبند بوده و در راستای قطع چرخه انتقال کرونا با مسئولان همکاری می‌کنند، افزود: رسانه‌ها باید فعال‌تر در زمینه فرهنگ‌سازی پیشگیری از کرونا عمل کنند و با تبیین لزوم در خانه ماندن و تأثیر فرد بر فرد در ابتلا به ویروس کرونا، مدافعان سلامت و مسئولان را یاری رسانند.

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.