کد خبر : 116506
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 23 نوامبر 2021 - 15:50

جولان ریزگردها و ترک فعل مسئولان، نفس اراک را تنگ کرده است

جولان ریزگردها و ترک فعل مسئولان، نفس اراک را تنگ کرده است

ایسنا/مرکزی شهردار اراک گفت: جولان ریزگردها بر اثر وقوع پدیده خشکسالی و ترک فعل مسئولان در عمل به تکالیف خود در اجرای صحیح و دقیق طرح جامع کاهش آلودگی هوا، نفس اراک را تنگ کرده است. علیرضا کریمی با اشاره به تعداد روزهای ناسالم هوای شهر اراک، اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون شهر اراک

جولان ریزگردها و ترک فعل مسئولان، نفس اراک را تنگ کرده است

ایسنا/مرکزی شهردار اراک گفت: جولان ریزگردها بر اثر وقوع پدیده خشکسالی و ترک فعل مسئولان در عمل به تکالیف خود در اجرای صحیح و دقیق طرح جامع کاهش آلودگی هوا، نفس اراک را تنگ کرده است.

علیرضا کریمی با اشاره به تعداد روزهای ناسالم هوای شهر اراک، اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون شهر اراک ۱۱۱ روز ناسالم را تجربه کرده است در حالی که در مدت مشابه سال قبل تعداد روزهای ناسالم ۲۱ روز بوده است.

وی علت اصلی افزایش تعداد روزهای هوای ناسالم اراک در سال جاری را مواجه شدن با پدیده خشکسالی و ذرات معلق ناشی از گردوغبار کمتر از ۲.۵ میکرون و حتی کمتر از ۱۰ میکرون دانست و افزود: در برخی مواقع آلاینده‌های ازون، دی اکسید نیتروژن، دی اکسید گوگرد به صورت لحظه‌ای بالاتر از حد استاندارد بوده است.

شهردار اراک در ادامه عمده ترین عامل آلودگی هوای شهر اراک به جز پدیده خشکسالی را شرایط اقلیمی این شهر بیان کرد و افزود: شرایط اقلیمی شهر اراک به گونه‌ای است که از سه جهت جغرافیایی محصور در ارتفاعات است و به همین دلیل تخلیه هوا به خوبی صورت نمی‌گیرد و نتیجه این شرایط وارونگی هوا در فصل سرما و آلودگی هوای شهر متاثر از این ویژگی و نیز فعالیت صنایع متعدد و تردد خودروهاست.

وی فعالیت نیروگاه شازند را یکی از دلایل آلودگی هوای شهر اراک بیان کرد: و افزود: گرچه این نیروگاه در حال حاضر با سوخت گاز فعالیت دارد، اما همچنان ناکس یا اکسیدنیتروژن تولید می شود.

کریمی با بیان اینکه قطعی گاز نیروگاه از مسائلی است که در فصل سرد اتفاق می افتد، بیان کرد: با تصمیمات و اقداماتی که در کارگروه کاهش آلودگی هوای اراک به ریاست استاندار مرکزی صورت گرفته است امیدواریم این مشکل برطرف شود.

وی که در گفتگویی تلویزیونی سخن می گفت، تصریح کرد: در طرح جامع کاهش آلودگی هوای اراک که در سال ۱۳۸۶ به تصویب رسیده است وظایف و تکالیف دستگاههای اجرایی تعریف شده که متاسفانه به دلایلی از جمله کمبود اعتبارات و ترک فعل‌هایی که اتفاق افتاده است این طرح به درستی اجرا نشده و شهر اراک همچنان روزهای ناسالم و هوای آلوده را تجربه می‌کند.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.