کد خبر : 139939
تاریخ انتشار : جمعه 3 دسامبر 2021 - 10:08

راه‌اندازی مراکز «افق» در بقاع متبرکه با هدف کمک به افراد بی‌بضاعت

راه‌اندازی مراکز «افق» در بقاع متبرکه با هدف کمک به افراد بی‌بضاعت

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین از راه‌اندازی مراکز افق در بقاع متبرکه خبر داد و گفت: با توجه به اینکه در جنگ اقتصادی قرار داریم در مراکز افق به افراد بی‌بضاعت پیرامون بقاع متبرکه کمک‌رسانی خواهد شد. حجت‌الاسلام سید مصطفی مجیدی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا

راه‌اندازی مراکز «افق» در بقاع متبرکه با هدف کمک به افراد بی‌بضاعت
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین از راه‌اندازی مراکز افق در بقاع متبرکه خبر داد و گفت: با توجه به اینکه در جنگ اقتصادی قرار داریم در مراکز افق به افراد بی‌بضاعت پیرامون بقاع متبرکه کمک‌رسانی خواهد شد.
حجت‌الاسلام سید مصطفی مجیدی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا منطقه قزوین، اظهار کرد: مجموعه اوقاف به جهات رسالت‌های کاری چندوجهی بوده و در حوزه‌های مختلف دستاوردهای متفاوتی داشته است؛ در حوزه تثبیت مالکیت، فعالیت‌های قرآنی و فرهنگی فعالیت داشته‌ایم که در هر یک از این حوزه‌ها کارهای شاخصی انجام شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین با اشاره به فعالیت‌های قرآنی این اداره‌کل عنوان کرد: بالغ‌بر 12 محفل انس با قرآن کریم با حضور قاریان بین‌المللی و کشوری در سطح استان برپا شد و در پایان سال هم میزبان مسابقه قرآنی تلویزیونی «اسرا» بودیم؛ برای اولین بار در استان آزمون طرح حفظ قرآن کریم با مشارکت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره‌کل آموزش‌وپرورش استان برگزار شد.

وی تصریح کرد: در حوزه حفظ مالکیت یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌ها برای جلوگیری از تضییع حق‌وحقوق موقوفه، گرفتن اسناد مالکیت است که در سطح استان اقدامات خوبی انجام شد.

مجیدی عنوان کرد: بیش از 16 هزار رقبه در سطح استان وجود دارد که در سال گذشته برای آن‌ها سند دریافت کردیم و تنها 1000 رقبه منفعتی بدون سند باقی‌مانده است که تلاش می‌شود در سال 98 نیز برای باقی رقبات سند مالکیت بگیریم.

وی تشریح کرد: با توجه به اینکه سال خوبی را ازنظر اقتصادی پشت سر نگذاشتیم ولی در رقبات موقوفات 38 درصد رشد ریالی داشته‌ایم که این امر نتیجه تلاش و حمایت مردم از موقوفات بوده است و نشان می‌دهد همکاران مجموعه اوقاف با همت و پیگیری توانستند حق‌وحقوق موقوفاتی را که تصرف‌شده و در سنوات گذشته پرداخت‌نشده بود را دریافت کنند؛ همچنین توانستیم با متصرفین بدون ارتباط استیجاری با وقف رابطه برقرار کنیم که این هم جزو اقدامات خوب بوده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین بیان کرد: در حوزه سرمایه‌گذاری کارهای خوبی را آغاز کردیم و در سال 97 قرارداد چند پروژه به امضا رسید که در سال 98 عملیاتی شده و به بهره‌برداری خواهد رسید و خبر تکمیلی آن نیز در سال آینده رسانه‌ای خواهد شد.

وی تصریح کرد: در حوزه فرهنگی فعالیت‌های عدیده‌ای در سال 97 انجام شد که اجرای امینانه نیات واقفین یکی از آن‌ها بود که در پی آن نیات اجتماعی، مذهبی، خیریه و نیات متفرقه‌ای که در موقوفات استان وجود داشت به نحو احسنت به اجرا درآمد.

مجیدی اظهار کرد: در حوزه مذهبی، اجتماعی و خیریه در حمایت از فقرا و افراد بی‌بضاعت، حمایت از زوج‌های جوان و بیماران صعب‌العلاج بالغ‌بر 4.5 میلیارد تومان اجرای نیت داشته‌ایم که یک گام خوب بوده است.

وی با اشاره به اینکه در نوروز در «طرح آرامش بهاری» میزبان مردم در بقاع متبرکه در ایام نوروز خواهیم بود، عنوان کرد: نمایشگاه شهر نشاط یک برنامه فرهنگی بود که در تابستان 97 در امامزاده حسین (ع) برگزار شد و مورد استقبال مردم قرار گرفت به همین منظور این نمایشگاه با هدف فضای سرگرمی و بازی اسلامی در ایام نوروز برای استفاده خانواده‌ها، زائرین و مسافران برپا خواهد شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین از راه‌اندازی مراکز افق در بقاع متبرکه خبر داد و اضافه کرد: با توجه به اینکه در جنگ اقتصادی قرار داریم و شرایط اقتصادی در قشر ضعیف جامعه مطلوب نیست در مراکز افق فعالیت‌های اجتماعی، فرهنگی و قرآنی به‌منظور کمک به افراد بی‌بضاعت پیرامون بقاع متبرکه انجام خواهد شد.

مجیدی در پایان یادآور شد: در حوزه سرمایه‌گذاری پروژه بسیار بزرگی را در دست اقدام داریم و همه مجوزها در سال 97 اخذ شده است و اگر سال 98 عملیاتی شود یک اتفاق بزرگ در حوزه سرمایه‌گذاری استان رقم خواهد خورد که بسیار فاخر خواهد بود و در موعد مقرر اطلاع‌رسانی لازم را نیز انجام خواهیم داد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.