کد خبر : 152541
تاریخ انتشار : چهارشنبه 8 دسامبر 2021 - 15:41

اختصاص 30 درصد از اعتبارات دستگاه های اجرایی گچساران به بافت فرسوده

اختصاص 30 درصد از اعتبارات دستگاه های اجرایی گچساران به بافت فرسوده

معاون مسکن اداره کل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد گفت: 30 درصد اعتبارات دستگاه‌های اجرایی شهرستان گچساران به بازآفرینی شهری و بافت ناکارآمد در دوگنبدان تخصیص داده   خواهد شد. به گزارش خبرنگار ایسنا، منطقه کهگیلویه و بویراحمد نوید موسوی در نشست کارگروه بازآفرینی شهری گچساران افزود: طرح بازآفرینی شهری در 13 منطقه بافت فرسوده کهگیلویه

معاون مسکن اداره کل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد گفت: 30 درصد اعتبارات دستگاه‌های اجرایی شهرستان گچساران به بازآفرینی شهری و بافت ناکارآمد در دوگنبدان تخصیص داده   خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایسنا، منطقه کهگیلویه و بویراحمد نوید موسوی در نشست کارگروه بازآفرینی شهری گچساران افزود: طرح بازآفرینی شهری در 13 منطقه بافت فرسوده کهگیلویه و بویراحمد در شهرهای یاسوج، دهدشت و گچساران احیا می‌شود.

وی بیان کرد: 30 درصد اعتبارات دستگاه‌های اجرایی شهرستان گچساران به بازآفرینی شهری و بافت ناکارآمد در دوگنبدان تخصیص داده  خواهد شد.

معاون مسکن اداره کل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: دستگاه های اجرایی کهگیلویه و بویراحمد می توانند زمین ها و ساختمان های فرسوده خود را برای بررسی کارشناسی اجرای طرح های رفاهی عام المنفعه بافت های فرسوده معرفی کنند.

موسوی عنوان کرد: یکی از اولویت‌ های مهم کاری اداره کل راه و شهرسازی این استان بازآفرینی بافت های فرسوده و ناکارآمد شهری در استان است.

وی گفت: 58 میلیارد ریال اعتبار برای اجرای چهار طرح بازآفرینی شهری در دوگنبدان در نظر گرفته شده است.

معاون مسکن اداره کل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد خاطر نشان کرد: این میزان اعتبار برای جوارسازی، کف سازی و جدول گذاری محله هایکمتر توسعه یافته هزینه خواهد شد.

موسوی بیان کرد: تاکنون 130 میلیارد ریال برای اجرای طرح اتصال معابر بافت فرسوده شهر دوگنبدان هزینه شده است.

وی افزود: 193 واحد مسکونی در مسیر اجرای این طرح قرار دارد که تاکنون 174 مورد آن خریداری شده است.

معاون مسکن اداره کل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: یک هزار و 300 واحد در مناطق بافت فرسوده دوگنبدان به مرحله بهره‌برداری  و نازک کاری رسیده است.

سرپرست فرمانداری گچساران نیز در این جلسه اضافه کرد: نوسازی بافت فرسوده در دوگنبدان یک طرح پایلوت در کشور در حال اجرا است.

علی خوان پایه گفت: مالکان 2 هزار واحد مسکونی مناطق مختلف بافت فرسوده شهر دوگنبدان تاکنون برای پیگیری تخریب و نوسازی ساختمان های خود مراجعه کردند.

وی عنوان کرد: مقاوم سازی و بهسازی بافت فرسوده و ناکارآمد شهری از اولویت برنامه دولت است که هم اکنون در استان کهگیلویه وبویراحمد در حال اجرا است.

سرپرست فرمانداری گچساران خاطرنشان کرد: طرح احیای بافت فرسوده شهر دوگنبدان مصوب سال 1387 به مدت چند سال به دلیل کمبود اعتبار راکد ماند اما در دولت یازدهم عملیات اجرایی آن آغاز شد.منبع: ايسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.