کد خبر : 161129
تاریخ انتشار : یکشنبه 12 دسامبر 2021 - 10:26

ساماندهی رودخانه ها به توسعه کشاورزی و اشتغال روستاها کمک می کند

ساماندهی رودخانه ها به توسعه کشاورزی و اشتغال روستاها کمک می کند

فرماندار سیاهکل گفت: لایروبی و ساماندهی آب بندان ها و رودخانه ها می توانند ضمن پیشگیری از بروز حوادث در مسیل ها و حاشیه رودخانه ها، به توسعه بخش کشاورزی و ایجاد اشتغال در سطح روستاها کمک کنند. به گزارش ایسنا – منطقه گیلان، محمود صوفی در جلسه کارگروه ساماندهی آب بندان ها شهرستان سیاهکل، با گرامیداشت هفته

فرماندار سیاهکل گفت: لایروبی و ساماندهی آب بندان ها و رودخانه ها می توانند ضمن پیشگیری از بروز حوادث در مسیل ها و حاشیه رودخانه ها، به توسعه بخش کشاورزی و ایجاد اشتغال در سطح روستاها کمک کنند.

به گزارش ایسنا – منطقه گیلان، محمود صوفی در جلسه کارگروه ساماندهی آب بندان ها شهرستان سیاهکل، با گرامیداشت هفته سربازان گمنام امام زمان(عج)، اظهار کرد: این ایام فرخنده به نام سربازان گمنام امام زمان(عج) نامگذاری شده که به حق شایسته سرافرازان و دلاوران عرصه دفاع از آرمان ها، ارزش ها و تامین امنیت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

وی با اشاره به ابلاغ شیوه نامه ساماندهی آب بندان ها و رودخانه های استان ضمن تاکید بر لزوم اجرای درست این شیوه نامه، عنوان کرد: شیوه نامه ابلاغی فرصت خوبی برای بهره مندی اهالی شریف روستاها خواهد بود.

فرماندار سیاهکل ادامه داد: دستگاه های متولی این امر با کمک مردم و لایروبی و ساماندهی آب بندان ها و رودخانه ها می توانند ضمن پیشگیری از بروز حوادث در مسیل ها و حاشیه رودخانه ها، به توسعه بخش کشاورزی و ایجاد اشتغال در سطح روستاها کمک کنند.

این مقام مسئول به موقعیت اقلیمی و جغرافیایی استان گیلان اشاره کرد و گفت: در چندین دهه گذشته به لحاظ با ارزش شدن باغات و زمین ها، توسط افرادی به مسیل ها و مسیرهای رودخانه ها و بستر آن تعرض شده است و اگر نگاه همراه با آسیب شناسی بابت سیل اخیر داشته باشیم متوجه این موضوع خواهیم شد که بیشتر این حوادث ماحصل تعرض انسان به طبیعت است.

وی اضافه کرد: دستگاه های متولی وظیفه دارند که با اجرای درست و کاربردی مصوبات و اجرای درست شیوه نامه ابلاغی از بروز سیل در آینده پیشگیری کنند.

فرماندار سیاهکل به اقدامات صورت گرفته در شهرستان در جریان بارش های اخیر پرداخت و عنوان کرد: با تصمیم گیری و تصمیم سازی در جلسات ستاد بحران شهرستان اقداماتی پیش بینی و مصوب شد و در نهایت تخریبی در بحث بارندگی های اخیر در شهرستان نداشتیم.

صوفی خاطرنشان کرد: در شیوه نامه ابلاغی مباحثی مطرح و اختیاراتی به امور آب منطقه ای ابلاغ شده لذا لازم است که آب منطقه ای کاربردی تر عمل کند و پیگیری بیشتری در اجرای شیوه نامه ابلاغی داشته باشد.

وی یادآور شد: آب منطقه ای گزارش اقدامات خود را به فرمانداری ارائه نماید و انتظار است طرح لایروبی و ساماندهی آب بندان و رودخانه ها در گیلان برای سایر استان ها پایلوت گردد.

این مقام مسئول تصریح کرد: آب منطقه ای و سایر دستگاه های متولی دقت کنند همان طور که برداشت بی رویه در رودخانه ها موجب آسیب می شود، عدم برداشت اصولی هم می تواند به رودخانه ها آسیب برساند و موجب خسارات به حوزه های کشاورزی، مسکونی و راه و ابنیه شود.منبع: ايسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.