کد خبر : 167718
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 14 دسامبر 2021 - 16:34

صدور چک از سال آینده فقط به نام یک شخص معین

صدور چک از سال آینده فقط به نام یک شخص معین

ایسنا/سیستان و بلوچستان مدیر شعب بانک مسکن استان سیستان و بلوچستان گفت: صدور چک از سال آینده فقط به نام یک شخص معین امکان پذیر است. به گزارش ایسنا محمد رضا جعفری در جمع خبرنگاران افزود: در قانون جدید چک، اطلاعات صدور چک باید در سامانه صیاد بانک مرکزی ثبت شود و اعتبار چک با اطلاعات

صدور چک از سال آینده فقط به نام یک شخص معین

ایسنا/سیستان و بلوچستان مدیر شعب بانک مسکن استان سیستان و بلوچستان گفت: صدور چک از سال آینده فقط به نام یک شخص معین امکان پذیر است.

به گزارش ایسنا محمد رضا جعفری در جمع خبرنگاران افزود: در قانون جدید چک، اطلاعات صدور چک باید در سامانه صیاد بانک مرکزی ثبت شود و اعتبار چک با اطلاعات ثبت شده در این سامانه ارزیابی می‌شود.

جعفری افزود: امکان واگذاری چک به شخص ثالث نیز در سامانه بانک مرکزی در نظر گرفته شده است و شخص می‌تواند با ثبت شناسه چک و کد ملی در این سامانه، چک را به دیگری واگذار کند.

وی در خصوص استعلام آخرین وضعیت اعتبار مالک چک نیز گفت: اعتبارسنجی از طریق ارسال کد شناسه چک به سامانه پیامکی 701701 و یا مراجعه به سایت بانک مرکزی قابل انجام است.

مدیر شعب بانک مسکن همچنین از شهروندان استان خواست برای کسب اطلاعات بیشتر از قوانین چک به سایت یا شعب بانک مسکن و یا وب سایت سایت شاپرک به آدرس www.shaparak.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.