کد خبر : 168914
تاریخ انتشار : چهارشنبه 15 دسامبر 2021 - 14:46

شبکه تلویزیون جهانی چین برای دریافت مجوز پخش در اروپا دست به دامن فرانسه شد

شبکه تلویزیون جهانی چین برای دریافت مجوز پخش در اروپا دست به دامن فرانسه شد

پس از آنکه یکی از تنظیم‌کنندگان رسانه‌ای انگلیس اوایل ماه جاری میلادی مجوز پخش “شبکه‌ تلویزیون جهانی چین” (سی‌جی‌تی‌ان) را لغو کرد، این شبکه خبری دولتی چین از دیدبان رسانه‌ای فرانسه می‌خواهد مجوزی را برای این شبکه برای ادامه پخش در اروپا صادر کند. به گزارش ایسنا، “شورای عالی سمعی و بصری” فرانسه روز یکشنبه

شبکه تلویزیون جهانی چین برای دریافت مجوز پخش در اروپا دست به دامن فرانسه شد

پس از آنکه یکی از تنظیم‌کنندگان رسانه‌ای انگلیس اوایل ماه جاری میلادی مجوز پخش “شبکه‌ تلویزیون جهانی چین” (سی‌جی‌تی‌ان) را لغو کرد، این شبکه خبری دولتی چین از دیدبان رسانه‌ای فرانسه می‌خواهد مجوزی را برای این شبکه برای ادامه پخش در اروپا صادر کند.

به گزارش ایسنا، “شورای عالی سمعی و بصری” فرانسه روز یکشنبه به روزنامه “فایننشیال تایمز” اعلام کرد که درخواست شبکه سی‌جی‌تی‌ان چین را که در دسامبر ۲۰۲۰ تنظیم شده، بررسی می‌کند.

“آفکام”، سازمان نظارت بر رسانه‌های بریتانیا به دنبال تحقیقاتی که نشان داد شبکه سی‌جی‌تی‌ان به خاطر محتواهایش “مسئولیت تحریریه” ندارد و همین امر باعث می‌شود که فعالیتش در انگلیس غیرقانونی باشد، مجوز پخش این شبکه تلویزیونی چینی را لغو کرد.

فرانسه بر خلاف انگلیس هیچ قانونی ندارد که رسانه‌های دولتی کشورهای دیگر را از پخش در این کشور منع کند.

با این حال، یکی از سخنگویان شورای عالی سمعی و بصری فرانسه گفت: در پی حکم آفکام، این دیدبان رسانه‌ای تحلیل‌های بیشتری را در بررسی‌هایش انجام می‌دهد.

شبکه سی‌جی‌تی‌ان از کمتر از دو سال قبل مقر اروپایی خود در لندن را راه اندازی کرده بود.

شبکه سی‌جی‌تی‌ان امیدوار است فرانسه به این شبکه اجازه دهد تا تحت قوانین ذکر شده در یک پیمان قدیمی امضا شده توسط شورای اروپا، در این قاره بماند؛ شورای اروپا یک سازمان پان اروپایی ۴۷ عضوی است که فرانسه، انگلیس و چین همگی عضو آن هستند.

در این پیمان آمده است که یک شبکه بین‌المللی می‌تواند مادامی که تحت صلاحیت یکی از کشورهای عضو قرار داشته باشد، به پخش ادامه دهد. اگر شورای عالی سمعی و بصری فرانسه تشخیص دهد که شبکه سی‌جی‌تی ان تحت صلاحیتش قرار دارد، می‌تواند به این شبکه مجوز دهد تا به پخش در انگلیس ادامه دهد چرا که این پیمان یک پیمان مجزاست و بریگزیت بر آن تاثیری نداشته است.

این موضوع تنش‌ها میان چین و انگلیس را افزایش داده و دیگر کشورهای اروپایی را در شرایط دشواری قرار داده است.

منبع: ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.