کد خبر : 171351
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 16 دسامبر 2021 - 18:31

نام هنرمند استان مرکزی در میان برگزیدگان جشنواره فجر صنایع دستی

نام هنرمند استان مرکزی در میان برگزیدگان جشنواره فجر صنایع دستی

ایسنا/مرکزی معاون صنایع‌دستی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی گفت: هنرمند استان مرکزی با دو اثر منتخب در جشنواره صنایع‌دستی فجر، تجلیل شد. قاسم کاظمی سوم اسفند در جمع خبرنگاران گفت: استان مرکزی در پنجمین دوره جشنواره صنایع‌دستی فجر با ۲ اثر برگزیده برترین رتبه در جشنواره را به خود اختصاص داد. وی افزود:

نام هنرمند استان مرکزی در میان برگزیدگان جشنواره فجر صنایع دستی

ایسنا/مرکزی معاون صنایع‌دستی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی گفت: هنرمند استان مرکزی با دو اثر منتخب در جشنواره صنایع‌دستی فجر، تجلیل شد.

قاسم کاظمی سوم اسفند در جمع خبرنگاران گفت: استان مرکزی در پنجمین دوره جشنواره صنایع‌دستی فجر با ۲ اثر برگزیده برترین رتبه در جشنواره را به خود اختصاص داد.

وی افزود: عباس جلالی کیا هنرمند استان مرکزی با ارائه ۲ اثر خود؛ کنده‌کاری سوره مبارکه نور روی چوب و همچنین بخش میانی آن کنده‌کاری روی استخوان شتر و اثر دیگر وی منبت یک حدیث پیامبر روی چوب بود، که در میان برترین آثار هنری در جشنواره صنایع‌دستی فجر قرار گرفتند.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی  گفت: مراسم اختتامیه پنجمین جشنواره صنایع‌دستی فجر با حضور دکتر مونسان، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و پویا محمودیان معاون صنایع دستی کشور در سالن اجتماعات موزه ملی ایران برگزار و از برگزیدگان با اهدا لوح تقدیر و سرو سیمین تجلیل  شد.

کاظمی افزود: از سمیه احمدی به عنوان کارشناس برتر در حوزه توسعه و ترویج  اداره کل نیز تجلیل به عمل آمد.

وی با اشاره به اینکه هنرمندان صنایع دستی استان در سه دوره گذشته این جشنواره نیز درخشیده اند، گفت: آثار برگزیده پنجمین جشنواره صنایع‌دستی فجر، در سالن گنجینه اسلامی به مدت ۱۰ روز به نمایش گذاشته شد و امیدواریم در سالهای آینده آثار بیشتری از استان در این جشنواره انتخاب شوند.

معاون صنایع‌دستی استان مرکزی در ادامه افزود:  در این دوره‌ها محصولات صنایع‌دستی از لحاظ اصالت هنر، زیبایی اثر، استفاده از طراحی سنتی، استفاده از مواد اولیه بومی و خلاقیت در طراحی … ارزیابی شدند. این آثار پس از گذراندن مرحله پیش داوری در استان به مرحله داوری نهایی در تهران ارسال شدند.

کاظمی اضافه کرد: حضور موفق هنرمندان استان در جشنواره‌ها و دریافت نشان‌های جهانی و ملی، حاکی از هنر کیفی، اصیل و در عین حال به روز هنرمندان استان است که غیر از اشتغال‌زایی و بهره اقتصادی، به نوعی صادرات فرهنگ استان نیز محسوب می‌شود.

منبع:ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.