کد خبر : 173419
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 21 دسامبر 2021 - 10:52

جاده‌های روستایی ایلام تا آخر سال ۱۴۰۱ تکمیل می‌شوند

جاده‌های روستایی ایلام تا آخر سال ۱۴۰۱ تکمیل می‌شوند

ایسنا/ایلام معاون راهداری استان ایلام گفت: جاده‌های ۵۴ روستای استان تا پایان سال ۱۴۰۱ آسفالت خواهند شد. «محمدرضا رضایی» در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: مهم‌ترین رسالت ما در حوزه حمل و نقل جاده‌ای نگهداری از شبکه راه‌ها است و اعتبارات اختصاصی در مسیرهای اصلی و فرعی و سپس در جاده‌های روستایی هزینه می‌شود. وی گفت:

جاده‌های روستایی ایلام تا آخر سال ۱۴۰۱ تکمیل می‌شوند

ایسنا/ایلام معاون راهداری استان ایلام گفت: جاده‌های ۵۴ روستای استان تا پایان سال ۱۴۰۱ آسفالت خواهند شد.

«محمدرضا رضایی» در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: مهم‌ترین رسالت ما در حوزه حمل و نقل جاده‌ای نگهداری از شبکه راه‌ها است و اعتبارات اختصاصی در مسیرهای اصلی و فرعی و سپس در جاده‌های روستایی هزینه می‌شود.

وی گفت: استان ما دسترسی به شبکه ریلی و دریایی ندارد و درصد کمی از  کالاها از طریق هوایی و بیشتر از طریق زمینی جابه‌جا می‌شود که خوشبختانه با وجود مرز مهران این ترددها بیشتر زمینی و حمل و نقل از طریق جاده‌های استان رخ می‌دهد. و همین امر نیز هزینه نگهداری از جاده را افزایش می‌دهد.

معاون راهداری و حمل و نقل جاده‌ای افزود: وقتی سالیانه ۲ میلیون تن کالا و ۵ میلیون مسافر از طریق جاده‌های استان جابه‌جا می‌گردد پس لازمه‌ی داشتن راه‌های ایمن، تامین بودجه و تقویت زیرساخت‌ها و فراهم کردن بستر نگه‌داری است که در حال حاضر انجام مطلوب این رسالت با چالش‌هایی روبرو است.

رضایی با اشاره به اینکه ۵۴ پروژه روستایی جهت روکش و آسفالت در برنامه‌ی اداره کل جهت اجرا وجود دارد، افزود: عملیات مسیر راه‌ها و شن‌ریزی تا قبل از آسفالت از طریق ماشین‌های امانی اداره کل صورت می‌گیرد و آسفالت، روکش و پل‌سازی توسط پیمانکار پروژه انجام می‌شود.

وی به ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی در جاده‌های روستایی اشاره کرد و گفت: عمده مشکل در پیشرفت راه‌های روستایی تامین قیر برای تکمیل پروژه‌ها است با وجود این شرایط پروژه جاده‌های روستایی تا پایان سال ۱۴۰۱ به اتمام خواهند رسید.

انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.