کد خبر : 175072
تاریخ انتشار : جمعه 24 دسامبر 2021 - 11:07

معرفی برترین‌های پژوهشی جهاد دانشگاهی قزوین/ بهره‌برداری از سایت انتشارات

معرفی برترین‌های پژوهشی جهاد دانشگاهی قزوین/ بهره‌برداری از سایت انتشارات

ایسنا/قزوین سرپرست معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی قزوین گفت: انتشارات جهاد دانشگاهی یک انتشارات دانشگاهی محسوب می‌شود و امتیاز علمی بالایی دارد، با توجه به تعداد درخواست‌ها لازم بود با رویکرد جدیدی سایتی را به وجود آوریم که نویسنده‌ها بتوانند در این ساختار فعالیت کنند، از طرفی این طرح به ارتقای سطح فعالیت‌های ما کمک خواهد کرد.

معرفی برترین‌های پژوهشی جهاد دانشگاهی قزوین/ بهره‌برداری از سایت انتشارات

ایسنا/قزوین سرپرست معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی قزوین گفت: انتشارات جهاد دانشگاهی یک انتشارات دانشگاهی محسوب می‌شود و امتیاز علمی بالایی دارد، با توجه به تعداد درخواست‌ها لازم بود با رویکرد جدیدی سایتی را به وجود آوریم که نویسنده‌ها بتوانند در این ساختار فعالیت کنند، از طرفی این طرح به ارتقای سطح فعالیت‌های ما کمک خواهد کرد.

علی دل‌زنده در اختتامیه هفته پژوهش جهاد دانشگاهی قزوین که روز گذشته ۲۷ آذر به‌صورت وبینار با حضور پژوهشگران و اساتید دانشگاه برگزار شد، تصریح کرد: انتشارات جهاد دانشگاهی قزوین از سال ۹۲ شروع به کارکرده است اما در پنج سال گذشته با توجه به رویکردهایی که اتخاذ شد سعی کردیم بخش از فعالیت‌ها را به‌صورت ملی و بخشی را در سطح استان پیگیری کردیم.

وی افزود: انتشارات جهاد دانشگاهی یک انتشارات دانشگاهی محسوب می‌شود و امتیاز علمی بالایی دارد، با توجه به تعداد درخواست‌ها لازم بود با رویکرد جدیدی سایتی را به وجود آوریم که نویسنده‌ها بتوانند در این ساختار فعالیت کنند، از طرفی این طرح به ارتقا سطح فعالیت‌های ما کمک می‌کند.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی قزوین بیان کرد: سایت طراحی‌شده ۴ ماه است به‌صورت آزمایشی آغاز به کارکرده است و از امروز به‌صورت رسمی به بهره‌برداری می‌رسد، سایت در دسترس همه است و متناسب به بحث علمی بودن اطلاعات را در سایت درج کردیم، همچنین مواردی مانند شناسنامه‌ای از انتشارات، اعضای شورای علمی بررسی کتاب، فرایند پذیرش آثار، کارشناسان اجرایی، راه‌های ارتباطی در سایت قرارگرفته است.

وی تأکید کرد: کتاب‌ها به تفکیک انتشار در سال در سایت بارگذاری و با مراجعه به هر کتاب دسترسی به ۳۰ صفحه اول آن ایجاد شده است، همچنین نویسندگان می‌توانند با مراجعه به سایت لیست کتاب‌های منتشر شده، اعلام وصول‌ شده، کتاب‌هایی که در حال داوری است، کتاب‌های آماده انتشار، کتاب‌هایی که مورد ارزیابی قرار گرفتند و وارد فاز چاپ شدند اطلاع پیدا کنند.

دل‌زنده بیان کرد: در این سایت بخش مفصلی در خصوص راهنمای نویسندگان طراحی‌شده است که نویسندگان می‌توانند کاربرگ‌هایی که نیاز است را تهیه و از روش‌ها و فرآیندها که طی چاپ باید رعایت شود اطلاع پیدا کنند.

وی یادآور شد: علاقه‌مندان و نویسندگان می‌توانند با مراجعه به سایت https://isbaq.ir با انتشارات جهاد دانشگاهی قزوین ارتباط برقرار کنند.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی قزوین در ادامه با اشاره به برگزیدگان هفته پژوهش جهاد دانشگاهی قزوین، یادآور شد: از بین ۴۳ اثری که سال گذشته توسط جهاد دانشگاهی قزوین منتشر شد، در مرحله اول داوری ۲۱ اثر بر اساس نوآوری، به‌روز بودن، کاربردی بودن انتخاب شدند، هیئت‌داوران سه‌نفره درنهایت یک اثر را به‌عنوان کتاب برتر سال و ۲ اثر را به‌عنوان شایسته تقدیر انتخاب کردند.

وی بیان کرد: ملاک انتخاب در طرح‌های شاخص پژوهشی، مطالعاتی بودند که توسط کارفرما تأیید نهایی شده است، مطالعات، مرمت و بهسازی لرزه‌ای گنبدخانه و ایوان جنوبی مسجد جامع قزوین یکی از ۲ طرح‌ ملی وزارت میراث فرهنگی بود که در قزوین انجام شد و تهیه طرح مطالعاتی احیای کهن پیشه‌های شهر قزوین در شبستان سعدیه مجموعه سعدالسلطنه که رتبه برتر جایزه خشت طلایی که به‌صورت بین‌المللی برگزار شد را دریافت کرد جزو پژوهش‌های برتر بودند، همچنین کتاب برتر سال و پژوهشگران برتر نیز به ترتیب ذیل انتخاب شدند:

کتاب برتر سال جهاد دانشگاهی قزوین:

حوزه فرهنگی و تمدنی طارم به مرکزیت دژ شهر سمیران نوشته مهندس آرش ضیاآبادی

کتاب‌های شایسته تقدیر جهاد دانشگاهی قزوین:

هنر ملیله، پژوهشی بر هنر ملیله سازی زنجان نوشته حدیقه همایونی افشار

پژوهش بر ساختار، آموزش معماری در ایران و جهان نوشته دکتر محسن وفامهر

طرح‌های پژوهشی شاخص جهاد دانشگاهی قزوین در سال ۹۹:

مطالعات، مرمت و بهسازی لرزه‌ای گنبدخانه و ایوان جنوبی مسجد جامع قزوین با همکاری میراث فرهنگی قزوین

تهیه طرح مطالعاتی احیا که پیشه‌های شهر قزوین در شبستان سعدیه مجموعه سعدالسلطنه

پروژه پژوهشی خوانش‌های هنرهای اصیل مردم قزوین به‌منظور احیای الگوهای قابل بهره‌برداری با همکاری شهرداری قزوین

پژوهش مستند نگاری و چاپ کتاب دوزبانه هنر ملیله‌های زنجان با همکاری میراث فرهنگی زنجان

پژوهشگران برتر جهاد دانشگاهی قزوین در سال ۹۹:

دکتر احمد شکوه‌فر، پروژه مطالعات، مرمت و بهسازی لرزه‌ای گنبدخانه و ایوان جنوبی مسجد جامع قزوین

صابر اسدی، پروژه مطالعات، مرمت و بهسازی لرزه‌ای گنبدخانه و ایوان جنوبی مسجد جامع قزوین

الهام حاجی ملکی، طرح مطالعاتی احیا کهن پیشه‌های شهر قزوین در شبستان سعدیه مجموعه سعدالسلطنه

انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.