کد خبر : 175214
تاریخ انتشار : شنبه 25 دسامبر 2021 - 11:34

عملیات امداد و نجات کوهستان در ۹ استان کشور/ نجات ۱۹ کوهنورد از برف و سرما

عملیات امداد و نجات کوهستان در ۹ استان کشور/ نجات ۱۹ کوهنورد از برف و سرما

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر از امدادرسانی به ۱۹ کوهنورد و طبیعت‌گرد در حوادث کوهستان آخر هفته گذشته خبر داد. مهدی ولی پور در گفت‌وگو با ایسنا، به تشریح گزارش عملیات امداد و نجات کوهستان در سه روز آخر هفته گذشته پرداخت و گفت: از ۲۴ آذرماه تا صبح روز گذشته ۲۷ آذر،

عملیات امداد و نجات کوهستان در ۹ استان کشور/ نجات ۱۹ کوهنورد از برف و سرما

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر از امدادرسانی به ۱۹ کوهنورد و طبیعت‌گرد در حوادث کوهستان آخر هفته گذشته خبر داد.

مهدی ولی پور در گفت‌وگو با ایسنا، به تشریح گزارش عملیات امداد و نجات کوهستان در سه روز آخر هفته گذشته پرداخت و گفت: از ۲۴ آذرماه تا صبح روز گذشته ۲۷ آذر، ۱۳ مورد عملیات امداد و نجات در کوهستان با تلاش نجاتگران این جمعیت انجام شده است.

ولی پور افزود: این ماموریت‌ها در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، تهران، البرز، خراسان شمالی، فارس، قزوین، کرمانشاه و کهگیلویه و بویراحمد انجام و طی آنها به ۱۹ نفر امدادرسانی شده است. علاوه بر این، چهار مصدوم حوادث کوهستان نیز توسط نیروهای عملیاتی این جمعیت به مراکز درمانی منتقل شدند.

به گفته رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر در این عملیات‌ها ۵۶ امدادگر و نجاتگر در قالب ۱۶ تیم عملیاتی حضور و مشارکت داشتند.

وی به کوهنوردان هشدار داد که در شرایط جوی نامناسب بدون هماهنگی با هیات‌های کوهنوردی دست به صعود نزده و حتما از مسیرهای تعیین شده تردد کنند. همچنین گروه‌های آماتور کوهنوردی نیز توجه داشته باشند که زمستان زمان مناسبی برای کوهنوردی و صعود تفریحی نیست.

انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.