کد خبر : 175984
تاریخ انتشار : یکشنبه 26 دسامبر 2021 - 10:33

افزایش سهمیه دارویی استان مرکزی/برای رفع کمبود احتمالی دارو با ۱۹۰ تماس بگیرید

افزایش سهمیه دارویی استان مرکزی/برای رفع کمبود احتمالی دارو با ۱۹۰ تماس بگیرید

ایسنا/مرکزی معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: سهمیه دارویی استان مرکزی از ۱.۵ درصد به ۲ درصد افزایش یافته است. دکتر عباس علیمرادیان در اینباره اظهار کرد: سهمیه دارویی استان مرکزی ۱.۵ درصد است که با توجه به مکاتباتی که با سازمان غذا و داروی کشور صورت گرفته این مقدار به دو درصد

افزایش سهمیه دارویی استان مرکزی/برای رفع کمبود احتمالی دارو با ۱۹۰ تماس بگیرید

ایسنا/مرکزی معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: سهمیه دارویی استان مرکزی از ۱.۵ درصد به ۲ درصد افزایش یافته است.

دکتر عباس علیمرادیان در اینباره اظهار کرد: سهمیه دارویی استان مرکزی ۱.۵ درصد است که با توجه به مکاتباتی که با سازمان غذا و داروی کشور صورت گرفته این مقدار به دو درصد افزایش پیدا خواهد کرد.

وی افزود: این اطمینان را به مردم می‌دهیم که از لحاظ کمبود دارو بویژه داروهای بیماران خاص جای نگرانی وجود ندارد و با کمبود جدی در این زمینه مواجه نیستیم.

وی تاکید کرد: با وجود سامانه تیتک کلیه داروهای سهمیه ای استان به شکل روزانه مورد رصد قرار می گیرند.

دکتر علیمرادیان در ادامه خاطرنشان کرد: تاکنون کمبود نگران کننده ای در استان وجود نداشته و داروها به عدالت در تمامی داروخانه ها با توجه به میزان سرانه مصرف استانی توزیع خواهد شد.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: طبق گزارش های واصله و به منظور بررسی موجودی داروهای سهمیه ای، خاص و شیمی درمانی، تیمی متشکل از کارشناسان و پرسنل این معاونت، تمامی داروخانه های سطح اراک و استان را به شکل روزانه مورد رصد قرار می دهند.

وی همچنین یادآور شد: طبق مکاتباتی که با پزشکان فعال در سطح استان صورت گرفته است، از آنان خواسته شده به منظور حمایت از تولید داخل به منظور ادامه روند درمان بیماران و با توجه به کمبود برخی از داروهای برند خارجی تا حد امکان از داروهای مشابه ایرانی استفاده کنند.

علیمرادیان گفت: مردم استان برای رفع مشکل و کمبود احتمالی داروی مورد نیاز خود می توانند از ساعت ۸ الی ۱۵ با شماره رایگان ۱۹۰ تماس بگیرند و در صورتی که قادر به تماس با سامانه ۱۹۰ نشوند می توانند در ساعات عصر از ساعات ۱۶ الی ۲۰ با شماره ۰۹۱۸۸۹۳۹۳۹۵ تماس گرفته و در خصوص داروخانه های دارای سهمیه مطلع شوند.

انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.