کد خبر : 177025
تاریخ انتشار : یکشنبه 26 دسامبر 2021 - 18:43

رایزنی نماینده فتح با بوگدانف درباره انتخابات فلسطین

رایزنی نماینده فتح با بوگدانف درباره انتخابات فلسطین

عضو کمیته مرکزی جنبش فتح با نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور خاورمیانه و شمال آفریقا به بررسی آخرین تحولات سیاسی و پرونده انتخابات فلسطین پرداخت. به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه خبری روسیا الیوم، حسین الشیخ، عضو کمیته مرکزی جنبش فتح در صفحه کاربری خود در توییتر نوشت: با میخائیل بوگدانف،

عضو کمیته مرکزی جنبش فتح با نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور خاورمیانه و شمال آفریقا به بررسی آخرین تحولات سیاسی و پرونده انتخابات فلسطین پرداخت.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه خبری روسیا الیوم، حسین الشیخ، عضو کمیته مرکزی جنبش فتح در صفحه کاربری خود در توییتر نوشت: با میخائیل بوگدانف، نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور خاورمیانه و شمال آفریقا در خصوص آخرین تحولات سیاسی، نشست چهارجانبه بین‌المللی در سطح نمایندگان و تاکید بر نظارت آن بر روند سیاسی طبق قطعنامه‌های بین‌المللی، موضوع انتخابات فلسطین و حمایت مسکو از آن و نیز گفت‌وگوی ملی فلسطینی به بحث و تبادل نظر پرداختم.

قرار است انتخابات فلسطین در سه مرحله برگزار شود. در مرحله اول انتخابات شورای قانونگذاری ۲۲ مه برگزار می‌شود، در مرحله دوم انتخابات ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین ۳۱ ژوئیه برگزار می‌شود و در مرحله سوم انتخابات شورای ملی ۳۱ اوت برگزار می‌شود.

سخنگوی کمیته انتخابات فلسطین هم اعلام کرده ۴۰ تا ۵۰ هزار ناظر محلی و بین‌المللی برای انتخابات تعیین می‌شوند. همچنین ۵۰۰۰ خبرنگار محلی و بین‌المللی انتخابات را پوشش خواهند داد.

آخرین انتخابات پارلمان فلسطین اوایل سال ۲۰۰۶ برگزار شد که به پیروزی حماس در اکثر کرسی‌ها ختم شد و یک سال قبل از آن نیز انتخابات ریاست تشکیلات خودگردان برگزار شده بود که در آن محمود عباس پیروز شده بود.

از سال ۲۰۰۷ دو جنبش حماس و فتح دچار اختلاف شدند اما میانجیگری‌ها و توافق‌های مختلف، به توافق دو جنبش درباره چگونگی و زمان برگزاری انتخابات منجر شد.

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.