کد خبر : 176644
تاریخ انتشار : یکشنبه 26 دسامبر 2021 - 18:08

کاراته ایران فراتر از آسیاست

کاراته ایران فراتر از آسیاست

ایسنا/کرمانشاه سرپرست تیم ملی کاراته امید، ایران را همچنان قدرت اول کاراته آسیا دانست و گفت: کاراته ایران فراتر از آسیا است. سعید نصراللهی در گفت و گو با ایسنا، در تشریح عملکرد کاروان اعزامی ایران به رقابت های کاراته قهرمانی آسیا در آلماتی قزاقستان، اظهارکرد: در مجموع عملکرد تیم های ایران در رده های سنی

کاراته ایران فراتر از آسیاست

ایسنا/کرمانشاه سرپرست تیم ملی کاراته امید، ایران را همچنان قدرت اول کاراته آسیا دانست و گفت: کاراته ایران فراتر از آسیا است.

سعید نصراللهی در گفت و گو با ایسنا، در تشریح عملکرد کاروان اعزامی ایران به رقابت های کاراته قهرمانی آسیا در آلماتی قزاقستان، اظهارکرد: در مجموع عملکرد تیم های ایران در رده های سنی پایه هم در بخش بانوان و هم در بخش آقایان رضایت بخش بود.

وی افزود: علیرغم اینکه در این رقابت ها دوباره قدرت کاراته ایران را نشان دادیم، اما دیدیم در کنار کشورهایی مانند ژاپن و کره جنوبی که از قبل در این رشته قدرتمند بودند، برخی کشورهای دیگر با قدرت در حال رشد هستند که از جمله می توان به اردن، عربستان، امارات، ویتنام و قزاقستان اشاره کرد.

سرپرست تیم ملی کاراته امید اضافه کرد: باوجود اینکه تصور می‌شد طی دو سال از شیوع بیماری کرونا، کاراته در بسیاری از کشورها خوابیده باشد، اما در رقابت های آسیایی مشخص شد که طی این مدت کشورها روی این رشته کار و رشد کرده اند.

وی در واکنش به اظهار نظر برخی کارشناسان مبنی بر افت عملکرد کاراته ایران در این رقابت ها اظهار کرد:  اینکه در این دوره در رده سنی بزرگسالان نسبت به دوره های گذشته از نظر مدالی ضعیف‌تر ظاهر شدیم را قبول دارم و باید نقاط ضعف و قوت توسط کارشناسان بررسی و چرایی افت تیم ملی ایران در این رقابت ها مشخص شود و برای جبران آن برنامه ریزی شود.

رئیس هیات کاراته استان کرمانشاه در ادامه به حضور شش کاراته کای کرمانشاهی در این رقابت‌ها اشاره کرد و گفت: در این رقابت ها در رده سنی جوانان دو نماینده، امید یک نماینده و بزرگسالان سه نماینده از کرمانشاه در کاروان اعزامی ایران داشتیم که خوشبختانه همگی آنها مدال گرفتند.

وی ادامه داد: در این رقابت ها عملکرد خوبی را از نمایندگان کرمانشاه شاهد بودیم، هرچند که اگر برخی اشتباهات فردی و تیمی و نیز امتیازاتی که به ورزشکاران میزبان داده می شد نبود، می توانستند مدال های خوشرنگ تری از آن خود کنند، با این وجود برای ورزشکاران رده سنی جوانان و امید همچون آتوسا گلشاد نژاد، ستایش نادری و امیررضا برزویی آینده ای روشنی پیش بینی می کنم.

مسابقات کاراته قهرمانی آسیا 2021 در تمام رده های سنی (نوجوانان، جوانان، امید و بزرگسالان) به میزبانی آلماتی قزاقستان طی روزهای 27 آذرم تا اول دی ماه برگزار شد که کاراوان ایران با 59 ملی پوش با کسب 14 مدال طلا، 10 نقره و 15 برنز و جمعا 39 مدال عنوان قهرمانی را از آن خود کرد.

انتهای پیام

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.