کد خبر : 177259
تاریخ انتشار : دوشنبه 27 دسامبر 2021 - 11:44

ورود سامانه بارشی به چهارمحال و بختیاری از روز چهارشنبه

ورود سامانه بارشی به چهارمحال و بختیاری از روز چهارشنبه

ایسنا/چهارمحال و بختیاری معاون توسعه، پیش‌بینی و مخاطرات جوی هواشناسی چهارمحال و بختیاری گفت: از صبح روز چهارشنبه یک سامانه بارشی وارد استان شده و موجب بارش برف و باران در مناطق غربی و بخش‌هایی از جنوب استان می‌شود. معصومه نوروزی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص وضعیت جوی چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: تا روز

ورود سامانه بارشی به چهارمحال و بختیاری از روز چهارشنبه

ایسنا/چهارمحال و بختیاری معاون توسعه، پیش‌بینی و مخاطرات جوی هواشناسی چهارمحال و بختیاری گفت: از صبح روز چهارشنبه یک سامانه بارشی وارد استان شده و موجب بارش برف و باران در مناطق غربی و بخش‌هایی از جنوب استان می‌شود.

معصومه نوروزی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص وضعیت جوی چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: تا روز سه‌شنبه جوی پایدار برای تمامی مناطق استان پیش‌بینی می‌شود، اما از صبح روز چهارشنبه یک سامانه بارشی وارد استان شده و موجب بارش برف و باران در مناطق غربی و بخش‌هایی از جنوب استان می‌شود، همچنین انتظار می‌رود بارش‌های ناشی از فعالیت این موج در مناطق کوهرنگ، بخش‌هایی از اردل و لردگان از شدت بیشتری برخوردار باشد.

معاون توسعه، پیش‌بینی و مخاطرات جوی هواشناسی چهارمحال و بختیاری افزود: در حال حاضر و باتوجه به بررسی‌های انجام شده سامانه بارشی پیش‌بینی شده قدرت چندانی ندارد و در مناطق شرقی استان مانند شهرکرد، سامان، بروجن و فارسان بارش‌ها شدت کمتری خواهند داشت.

وی ادامه داد: از روز چهارشنبه تا روز جمعه به تناوب سامانه بارشی در سطح چهارمحال و بختیاری موجب بارش برف و باران خواهد شد، البته در حال حاضر انتظار می‌رود بارش‌ها در روز جمعه ضعیف باشد، اما احتمال تقویت شدن این سامانه در روزهای آتی وجود دارد.

نوروزی عنوان کرد: روز گذشته نیز در اثر فعالیت یک سامانه بارشی برخی بارش‌های ضعیف و پراکنده در کوهرنگ و به ویژه در منطقه کیار و گردنه‌ بره‌مرده رخ داد و شاهد بارش خفیف برف در این مناطق بودیم، همچنین در کوهرنگ و گردنه چری باتوجه به این موضوع که وزش باد از سرعت بالایی برخوردار بود کولاک برف نیز رخ داد، اما در سایر مناطق استان در اثر فعالیت این سامانه بارشی پدیده افزایش سرعت وزش باد اتفاق افتاد.

معاون توسعه، پیش‌بینی و مخاطرات جوی هواشناسی چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: روز گذشته بیشترین سرعت وزش باد در ساعات بعد از ظهر برای ایستگاه شهرکرد با سرعت ۵۸ کیلومتر بر ساعت به ثبت رسیده است، همچنین در شهرستان بن نیز سرعت وزش باد به ۶۱ کیلومتر بر ساعت رسید که به عنوان بیشترین میزان سرعت وزش باد در روز گذشته گزارش شد.

وی خاطرنشان کرد: امروز شهرستان بن با کمینه دمای منفی چهار درجه سانتی‌گراد به عنوان سردترین ایستگاه استان ثبت شده همچنین در شهرکرد نیز دمای منفی سه درجه سانتی‌گراد گزارش شده است.

انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.