کد خبر : 192374
تاریخ انتشار : شنبه 15 ژانویه 2022 - 17:29

واکسن کرونا؛ پیشگیری است نه درمان

واکسن کرونا؛ پیشگیری است نه درمان

ایسنا/زنجان استاندار زنجان گفت: بیماری کرونا همچنان درمان ندارد و واکسن کرونا تنها برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری بوده و درمان آن نیست، بنابراین همه باید پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنیم. فتح‌الله حقیقی شامگاه دیروز (۱۸ بهمن‌ماه) در ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا که به ‌صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، با اشاره به

واکسن کرونا؛ پیشگیری است نه درمان

ایسنا/زنجان استاندار زنجان گفت: بیماری کرونا همچنان درمان ندارد و واکسن کرونا تنها برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری بوده و درمان آن نیست، بنابراین همه باید پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنیم.

فتح‌الله حقیقی شامگاه دیروز (۱۸ بهمن‌ماه) در ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا که به ‌صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، با اشاره به انجام بیش از ۱۳۸ هزار تست PCR کرونا در استان زنجان، اظهار کرد: در حال حاضر به ازای هر یک مورد تست مثبت کرونا، ۹ نفر رهگیری و پیگیری می‌شود، در حالی که باید به ازای هر یک مورد تست مثبت PCR؛ ۱۰ نفر پیگیری و رهگیری شود و میزان انجام تست سریع (RAPID) در استان نیز باید افزایش پیدا کند.

وی از تغییر وضعیت کرونا در شهرستان‌ها و نیز افزایش ۳ برابری لود ویروس کرونا در استان زنجان خبر داد و افزود: ۸۵ درصد فوت ناشی از بیماری کرونا در استان، در سالمندان و ۱۵ درصد نیز در جوانان دارای بیماری زمینه‌ای است و در پیک سوم بیماری کرونا همه مدیران زنجانی همراه خانواده‌های خود به بیماری کرونا مبتلا شدند.

این مسئول با بیان اینکه اکنون رهگیری و پیگیری نزدیکان بیماران مبتلا به کرونا در استان به ۹.۲ درصد رسیده است که حجم زیاد کاری را به کادر درمان استان متحمل کرده و انرژی زیادی را از آنان می‌کاهد، تصریح کرد: در راستای پیشگیری از ابتلا به کرونا در دنیا، ایران و زنجان در موضوع استفاده از ماسک، رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی تفاهم‌نظر دارند؛ بنابراین مردم همچنان باید موارد مذکور را به صورت جدی رعایت کنند تا وضعیت رنگ‌بندی شهرستان‌ها بهتر شده و مراسم برگزار شود.

استاندار زنجان با بیان اینکه اکنون متوسط رعایت پروتکل‌های بهداشتی استان ۸۴ درصد بوده و باید به بیش از ۹۵ درصد برسد، ادامه داد:  فاصله اجتماعی باید به صورت خاص و عام رعایت شود که رعایت فاصله اجتماعی اجتماعی به صورت خاص در فروشگاه‌های زنجیره‌ای، پلیس + ۱۰، دفاتر پیشخوان دولت، مراسم و غیره است.

حقیقی با بیان اینکه آیا برگزارکنندگان مراسم در صورت مثبت شدن تست افراد، می‌توانند پاسخ‌گو باشند، اظهار کرد: شهرستان ابهر و خرم‌دره تابع یکدیگر هستند، بنابراین اگر اقدامات جدی در راستای پیشگیری از شیوع بیماری کرونا انجام نشود، شهرستان ابهر به دنبال شهرستان خرم‌دره شاهد پیک چهارم کرونا خواهد بود و انجام تست PCR و RAPID با هم هم‌خوانی ندارد و باید درست شود.

وی با اشاره به افزایش مراجعات به مراکز سرپایی کرونا، شهر زنجان که نیازمند انجام اقدامات جدی برای جلوگیری از شیوع پیک چهارم است، افزود: همکاری مردم سلطانیه در بحث قرنطینه خوب نیست و باید این مشکل حل شود و در شهرستان طارم نباید گول رنگ‌بندی کرونا را بخورند و باید ارتباط این شهرستان با استان‌های گیلان و قزوین را رصد کنند و رهگیری بیماران را بالا ببرند.

این مسئول با تاکید بر اینکه مردم شهرستان ماه‌نشان باید اعتماد کنند و برای سلامتی خود و خانواده‌های‌شان بموقع به پزشک مراجعه کنند، تصریح کرد: مراجعه به پزشکان در شهرستان خدابنده نیز دارای اشکلاتی است، بنابراین زحمت کادر درمان دوچندان شده و باید آنان به خانواده‌ها مراجعه کنند. در شهرستان خدابنده رهگیری و انجام تست PCR و RAPID معنادار کم است.

استاندار زنجان با بیان اینکه بیماری کرونا همچنان درمان ندارد و واکسن کرونا درمان نبوده و پیشگیری بوده و تزریق واکسن به همه زمان‌بر است، ادامه داد: افراد دارای تست مثبت کرونا هر چه سریع‌تر باید خود را قرنطینه و برای سلامتی خانواده دوران نقاهت خود را در نقاهتگاه‌های استان سپری کنند.

حقیقی با تاکید بر اینکه در ۲۲ بهمن‌ماه امسال هیچ‌گونه مراسم تجمعی نخواهیم داشت و همه مراسم‌ در فضای مجازی برگزار خواهد شد، خاطرنشان کرد: دستگاه‌های استان باید برنامه‌های خود را در خصوص عید نوروز تا پایان این هفته ارسال کنند تا اقدامات جدی در راستای شیوع کرونا در استان انجام شود.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.