کد خبر : 209016
تاریخ انتشار : شنبه 13 آوریل 2024 - 13:23

مقایسه بروکر الپاری و آمارکتس

مقایسه بروکر الپاری و آمارکتس

برای اغلب تریدرهای ایرانی که در بازار فارکس، به عنوان یکی از پویاترین بازارهای مالی جهان فعال‌اند، الپاری و آمارکتس نام‌های آشنایی هستند. این دو بروکر به علت حسن سابقه و تنوع خدمات، در جلب نظر فعالان بازار فارکس در ایران موفق عمل کرده و همچنان با تنوع‌بخشی و ارتقاء سطح خدمات خود؛ سعی در

مقایسه بروکر الپاری و آمارکتس

برای اغلب تریدرهای ایرانی که در بازار فارکس، به عنوان یکی از پویاترین بازارهای مالی جهان فعال‌اند، الپاری و آمارکتس نام‌های آشنایی هستند.

این دو بروکر به علت حسن سابقه و تنوع خدمات، در جلب نظر فعالان بازار فارکس در ایران موفق عمل کرده و همچنان با تنوع‌بخشی و ارتقاء سطح خدمات خود؛ سعی در جلب نظر ایرانیان دارند.

همان‌گونه که گفتیم بازار فارکس یکی از بزرگ‌ترین و پویاترین بازار تبادلات ارزی در جهان است و بروکرها بستر فعالیت و نقطه اتصال فعالان این عرصه اعم از اشخاص حقیقی و حقوقی و بانک‌ها و سرمایه‌گذاران بین‌المللی به یکدیگر هستند.

هرچند در سطح جهان بروکرهای فراوانی فعال‌اند که ممکن است از نظر سطح و تنوع خدمات از بروکرهای فعال در ایران از جمله بروکر آلپاری و آمارکتس برتر باشند، اما با توجه به تحریم‌های بین‌المللی علیه کشورمان، دسترسی به اغلب این بروکرها در حال حاضر میسر نیست و دو بروکر الپاری و بروکر آمارکتس که همچنان ایرانیان را در زیر چتر خود دارند، تاکنون در جلب نظر مخاطبان موفق عمل کرده‌اند.

کدام را گزینش کنیم؟!

بی شک برای کسی که برای نخستین بار قصد ورود به دنیای پر هیجان و پر فراز و فرود فارکس را دارد، انتخاب بهترین بروکر فارکس یک ضرورت است.

فعالان بازارهای مالی به ویژه آنان که در بازار فارکس فعال هستند را می‌توان افرادی ماجراجو و متهور تصور کرد، «ماتادورهایی» که به مصاف گاو سرکش قیمت می‌روند و از اینکه بارها طعم شکست را بچشند ابایی ندارند.

اما یک ماتادور برای شکست رقیب سرکش خود، علاوه بر درک درست از نقاط قوت و ضعف خویش، باید زمین بازی را بشناسد و به ابزار و لوازم مناسب مجهز باشد و اینجاست که باید در بین بروکرهای مختلف بهترین را برگزیند.

رگولاتوری یا نظارت مناسب

بهترین بروکر فارکس

وقتی حرف پول و سرمایه به میان بیاید بی شک یک بروکر خوب بروکری است که در درجه نخست، از ضریب امنیتی بالایی برخوردار باشد، حسن سابقه داشته و دارای مجوزهای قانونی معتبر از نهادهای مالی معتبر جهانی باشد.

رگوله بودن به این معنی است که یک بروکر فارکس از دستورالعمل‌های نظارتی یک مؤسسه مالی، همان‌طور که توسط تنظیم‌کننده آن ارائه شده است، پیروی می‌کند. این دستورالعمل‌ها عمدتا شامل پایبندی به فرآیندهای مبارزه با پولشویی و شفافیت در مقابل مشتریان است. مهم‌تر از همه، این بدان معناست که بروکر مورد نظر در برابر تنظیم کننده پاسخگو است و تحت ممیزی‌های دوره‌ای قرار می‌گیرد تا از انطباق فعالیت‌های آن با دستورنامه‌ها اطمینان حاصل شود.

آلپاری، از سال 1998به عنوان یک بروکر بین‌المللی فارکس در سطح جهان و از جمله ایران فعال است و تحت نظارت چندین نهاد مالی بین‌المللی است.

نظارت بر عملیات آلپاری بر عهده چندین نهاد نظارتی است که هر کدام مجموعه‌ای از قوانین و استانداردهای خاص خود را دارند. این مقامات نظارتی نقش مهمی در حصول اطمینان از اینکه آلپاری کسب و کار خود را به شیوه‌ای شفاف، اخلاقی و ایمن انجام می‌دهد، ایفا می‌کنند. بخشی از آلپاری که در ایران نیز فعالیت می‌کند (برابر داده‌های منتشرشده از طرف این کارگزاری) تحت رگوله و نظارت سازمان خدمات بین‌المللی Mwali، جزیره موهلی (Mohéli) تحت مجوز شماره T2023236 است. این نهاد نظارتی بر پایبندی آلپاری به بالاترین استانداردهای صنعت تاکید دارد.

گروه بین‌المللی آمارکتس نیز که از سال 2007 فعالیت خود را آغاز نموده است، بنا بر داده‌های منتشرشده از طرف این بروکر دارای سه مجوز فعالیت ثبت شده در جزیره کومور( به شماره T2023284)، جزایر کوک (با شماره ثبت LLC14486/2023) و سنت وینسنت (با شماره ثبت 22567) است.

این بروکر همچنین عضو یک نهاد حقوقی به نام کمیسیون فعالیت‌های مالی است که به عنوان یک میانجی مستقل شفافیت و یکپارچگی عملکرد کارگزاری را تضمین می‌کند و صندوق جبران خسارت تا سقف 20000 یورو برای هر حساب معاملاتی را ارائه می‌دهد.

همچنین کیفیت اجرای سفارش این بروکر نیز ماهانه توسط یک نهاد ثالث مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و این بروکر موظف است برای تایید انطباق با بهترین استانداردهای اجرایی و حفظ گواهینامه، در ماه 5000 معامله را برای تجزیه و تحلیل مقایسه‌ای به تامین‌کننده نقدینگی (liquidity providers) ارسال کند که این گزارش حسابرسی در حوزه عمومی در دسترس است.

از نکات قابل توجه اینکه دیگر اینکه این دو کارگزاری اعلام می‌دارند که بر اساس الزامات قانونی و برای حفظ دارایی مشتریان، وجوه عملیاتی خود را جدای از وجوه مشتریان نگهداری می‌کنند و در صورت بروز مشکلات مالی برای بروکر از جمله ورشکستگی، لطمه‌ای به دارایی حساب مشتریان وارد نخواهد شد.

پس با این حساب آلپاری و آمارکتس از این نظر نمره قبولی می‌گیرند هرچند با توجه به شرایط خاص کشورمان، شاید اصحاب فن از این نظر آلپاری را به آمارکتس ترجیح بدهند.

احراز هویت

نخستین گام برای عضویت در یک کارگزاری ثبت‌نام و به تبع آن احراز هویت است که این فرایند در بروکر الپاری و نیز بروکر آمارکتس به آسانی قابل انجام است و شما می‌توانید با تکمیل اطلاعات شخصی و ارائه تصویر یکی از مدارک شناسایی خود همچون گذرنامه، کارت ملی و گواهینامه مراحل احراز هویت خود را انجام دهید.

به‌‌طورکلی سرعت تایید احراز هویت در آلپاری نسبت به آمارکتس بیشتر است.

حداقل میزان واریزی

یکی از جذابیت‌های بروکر الپاری قابلیت انجام معامله با مبلغی ناچیز در این بروکر است چنانکه شما می‌توانید با واریز 20 دلار ورود به دنیای فارکس را تجربه کنید. اما در بروکر آمارکتس حداقل مبلغ واریزی برای افتتاح حساب و انجام معامله 100 دلار است. اما در مراحل بعد این محدودیت به 5 دلار کاهش می‌یابد.

انواع حساب‌های معاملاتی

تنوع حساب‌های بروکر یکی از مهم‌ترین موضوعاتی است که باید به آن توجه داشت. بروکر آلپاری 3 نوع حساب و بروکر آمارکتس 4 نوع حساب مختلف را به کاربران خود ارائه می‌دهند.

حساب‌های معاملاتی آمارکتس عبارتند از حساب استاندارد، حساب ثابت(Fixed)، حساب ای سی ان (ECN) و حساب رمزارزها (Crypto)

اما بروکر آلپاری دارای حساب‌های استاندارد، ای سی ان (ECN) و پرو ای سی ان (Pro ECN)می‌باشد.

آلپاری قبلا یک حساب (نانو) با حداقل واریزی یک دلار داشت که گزینه جذابی برای تازه‌کارها بود، هرچند که به‌تازگی آن را حذف کرده است.

از سوی دیگر حساب ثابت (Fixed) آمارکتس که اسپرد آن با نوسانات بازار تغییر نمی‌کند، یک گزینه جذاب در اختیار تریدرهایی قرارمی دهد که به دنبال کسب سود از اخبار هستند.

حساب رمزارزهای آمارکتس هم گزینه‌ای جذاب برای طرفداران رمزارزهاست.

حساب‌های ای سی ان نمادهای بیشتر و اسپرد کمتری دارند، اما حداقل موجودی مورد نیاز برای آنها در آلپاری 300 دلار و در آمارکتس 200 دلار است.

سرعت عمل معاملاتی مخصوصا در لحظات شلوغی بازار از مزیت‌های این نوع حساب‌هاست و از همین روی اقبال حرفه‌ای‌های بازار به این نوع حساب‌ها بیشتر است.

علاوه بر این، برخی از معامله‌گران ممکن است ویژگی‌های خاصی مانند حساب‌های اسلامی (حساب‌های بدون سواپ) را که با قوانین شریعت مطابقت دارند، و همچنین تبلیغات، پاداش‌ها یا برنامه‌های وفاداری مختلف را ارزش‌گذاری کنند. این ویژگی‌ها می‌تواند بین بروکرها متفاوت باشد و ممکن است بر انتخاب یک معامله‌گر تأثیر بگذارد؛ اما در کل به‌رغم تفاوت ظاهری راهبرد همه بروکرها، از جمله آلپاری و آمارکتس در این خصوص تقریبا یکسان است.

نمادهای معاملاتی

دسترسی به نمادهای معاملاتی متنوع از مزیت‌های یک بروکر مطلوب و آرمانی است، چراکه فرصت‌های معاملاتی بیشتری را در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهد.

در بروکر آلپاری می‌توانید 46 جفت ارز، 2 فلز و 30 CFD شامل شاخص‌هایی از جمله بورس، انرژی، پول، سهام و کریپتو کارنسی‌ها را معامله کنید.

در بروکر آمارکتس نیز می‌توان سبد معاملاتی شامل 42 جفت ارز، 334 سهام، 16 نماد شاخص، 14 رمز ارز و 20 ETF را معامله کرد.

پلتفرم های معاملاتی

وقتی صحبت از پلتفرم‌های معاملاتی به میان می‌آید، هم آلپاری و هم آمارکتس رابط‌های کاربرپسندی را ارائه می‌دهند که برای معامله‌گران در همه سطوح قابل دسترسی است.

آمارکتس دو پلتفرم معاملاتی متاتریدر 4 محبوب و متاتریدر 5 را پشتیبانی می‌کند که به طور گسترده در صنعت استفاده می‌شود.

از سوی دیگر، آلپاری دارای سه پلتفرم معاملاتی است، از جمله متاتریدر 4، متاتریدر 5 و پلتفرم Fix Contracts trader که ویژگی‌ها و قابلیت‌های پیشرفته‌ای را ارائه می‌دهد.

همچنین از طریق اپلیکیشن‌های متاتریدر 4 و 5 امکان دسترسی به حساب‌های معاملاتی بروکرهای آلپاری و آمارکتس بر روی تلفن‌های هوشمند فراهم است و از این نظر مزیت خاصی نسبت بهم ندارند و دریک سطح هستند.

هزینه معاملات

بروکرها در قبال فراهم کردن بستر معاملاتی برای مشتریان خود، به ازای هر معامله مبلغی را به عنوان اسپرد و کمیسیون برداشت می‌کنند که تبعا هرچه این مبلغ کمتر باشد برای معامله‌گران جذاب‌تر خواهد بود.

آمارکتس کمیسیون کم یا بدون پورسانت و اسپردهای محدود را در حساب‌های ECN ارائه می‌کند، درحالی‌که Alpari برای انواع خاصی از حساب‌ها کمیسیون دریافت می‌کند.

باتوجه‌به مقایسه میانگین اسپرد برای جفت‌ارز EUR/USD، آلپاری اسپرد کمتری و حدود 1.2 پیپ ارائه می‌دهد، در حالی که اسپرد آمارکتس حدود 1.4 پیپ است که اختلاف فاحشی محسوب نمی‌شود.

مقایسه بروکرهای مختلف از جمله آلپاری و آمارکتس نشان می‌دهد که تفاوت چندانی از این لحاظ بین بروکرهای فعال در حوزه فارکس وجود ندارد.

حداقل الزامات سپرده یکی دیگر از موارد مهم در انتخاب کارگزار است. آلپاری برای حساب استاندارد 20 دلار نیاز دارد، در حالی که آمارکتس حداقل سپرده 100 دلاری را برای همه انواع حساب‌ها الزامی می‌کند.

الزامات اهرمی و مارجین نیز فاکتورهای مهمی هستند که هنگام انتخاب یک کارگزار باید در نظر گرفته شوند. هر دو آلپاری و آمارکتس گزینه‌های اهرمی بالا تا 1:3000 برای معامله‌گران ایرانی ارائه می‌دهند که می‌تواند برای معامله‌گرانی که به دنبال به حداکثر رساندن سود بالقوه خود هستند، مفید باشد.

با این حال، مهم است توجه داشته باشید که اهرم بالا همچنین خطر زیان قابل توجهی را به همراه دارد و معامله‌گران باید هنگام استفاده از اهرم احتیاط کنند. اغلب افرادی که از اهرم بالا استفاده می‌کنند به سرعت پول خود را از دست می‌دهند.

اگر برای نخستین‌بار وارد بازار فارکس می‌شوید از اهرم پایین استفاده کنید.

گزینه‌های برداشت و سپرده گذاری

سهولت واریز وجوه به حساب معاملاتی و برداشت سود یکی دیگر از نکات ضروری است. معامله‌گران باید روش‌های پرداخت موجود، زمان‌ پردازش معاملات و هرگونه کارمزد مرتبط با سپرده‌گذاری و برداشت را بررسی کنند.

هر دو بروکر معمولا طیف وسیعی از گزینه‌های تامین مالی از جمله کیف پول‌های دیجیتال تا پرداخت ریالی از راه‌های مختلف را ارائه می‌کنند. معامله‌گران باید بررسی کنند که آیا محدودیت یا الزامات خاصی در ارتباط با روش پرداخت انتخابی آنها وجود دارد یا خیر.

با توجه به محدودیت‌های انتقال پول از طریق سامانه‌های بین‌المللی معمولان بهترین گزینه پیش روی تریدرهای ایرانی نقل و انتقال پول از طریق صرافی است که طبق روال معمول هر کارگزاری انجام می‌گیرد.

پشتیبانی و آموزش مشتری

سطح پشتیبانی مشتری و منابع آموزشی ارائه شده توسط یک کارگزار می‌تواند به طور قابل توجهی بر تجربه یک معامله‌گر تأثیر بگذارد.

هر دو بروکر آلپاری و آمارکتس پشتیبانی مشتری را از طریق کانال‌های مختلف از جمله چت زنده، ایمیل و پشتیبانی تلفنی ارائه می‌دهند. ارزیابی پاسخگویی و کیفیت پشتیبانی مشتری می‌تواند برای معامله‌گران حیاتی باشد، به‌خصوص در لحظات حساس معامله.

علاوه بر این، کارگزاران اغلب مطالب آموزشی مانند وبینارها، آموزش‌ها، تجزیه و تحلیل بازار و ابزارهای معاملاتی را ارائه می‌دهند. معامله‌گران، به ویژه مبتدیان، ممکن است این منابع را برای بهبود مهارت‌ها و دانش تجاری خود ارزشمند بدانند.

در حال حاضر آمارکتس دارای پشتیبانی 24 ساعته در طول هفت روز هفته است که در نوع خود یک امتیاز برای این بروکر محسوب می‌شود، در حالی که پشتیبانی آنلاین بروکر آلپاری دوشنبه تا چهارشنبه از ساعت 6 و نیم صبح تا 2 بامداد، جمعه‌ها از ساعت 6 و 30 تا 12 و 30 و شنبه و یکشنبه از ساعت 10 و 30 تا 18 و 30 (به وقت ایران) است.

سخن پایانی

در این مقاله به طور مختصر با دو بروکر مطرح در ایران به نام های آلپاری و آمارکتس آشنا شدیم و نقاط ضعف و قوت آنان را برشمردیم، حال این شما هستید که باید با فهرست کردن اولویت‌های خود و برشمردن مزایا و معایب بروکرهای مختلف، متناسب با سطح توقع و برنامه کاری خود دست به انتخاب بزنید و بهترین را برگزینید.

به خاطر داشته باشید که موفق شدن در بازارهای مالی مستلزم کسب دانش و مهارت و صرف زمان است و بی شک دسترسی به یک بروکر امن با تعاملات مالی سریع و بسترهای معاملاتی مناسب گامی بزرگ در راه رسیدن شما به قله‌های موفقیت و پیروزی خواهد بود.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 2 در انتظار بررسی : 2 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.