یکهزار و 750 کیلومتر راه روستایی عمر بالای 10 سال دارند
ایسنا/اردبیل مدیرکل راهداری و حمل و نقل جادهای استان اردبیل گفت: یکهزار و 750 کیلومتر از راههای روستایی استان اردبیل عمر بالای 10 سال دارند و آسفالت آنها تخریب شده است. کلیمالله وثوقی ۹ آبان ماه در جلسه بررسی مشکلات راههای روستایی در اردبیل اظهار کرد: 208 کیلومتر بزرگراه، 715 کیلومتر راه اصلی و فرعی و
ایسنا/اردبیل مدیرکل راهداری و حمل و نقل جادهای استان اردبیل گفت: یکهزار و 750 کیلومتر از راههای روستایی استان اردبیل عمر بالای 10 سال دارند و آسفالت آنها تخریب شده است.
کلیمالله وثوقی ۹ آبان ماه در جلسه بررسی مشکلات راههای روستایی در اردبیل اظهار کرد: 208 کیلومتر بزرگراه، 715 کیلومتر راه اصلی و فرعی و دو هزار و 775 کیلومتر راه روستایی در استان وجود دارد که ما تلاش میکنیم در برنامهریزیهای میان مدت راههای روستایی را ارتقا ببخشیم.
وی تصریح کرد: یکی از مشکلات ما در شرایط کنونی استهلاک راهها و عدم بهسازی و نوسازی راههای مواصلاتی به ویژه راههای ارتباطی در بین شهرستانهاست که مشکلات جدی را رقم زده است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جادهای استان اردبیل ضرورت بهسازی و مناسبسازی نقاط حادثهخیز را یادآور شد و گفت: کمبود نقدینگی و عدم تأمین قیر به موقع در سال جاری مشکلاتی را برای راهداری به وجود آورد به طوری که ما با گذشت چند ماه از فصل کاری، روکش و بهسازی آسفالت راههای اصلی و روستایی را آغاز کردیم.
وثوقی ارزش راههای استان را در حال حاضر بیش از دو هزار و 500 میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: این در شرایطی است که اعتبار اندکی برای نگهداری از این سرمایهها اختصاص یافته و ما با چالشهای جدی در تأمین اعتبار و ردیفدار شدن راهها با رویکرد بهسازی و نوسازی روبهرو هستیم.
وی به تخصیص کم اعتبارات اشاره کرد و ادامه داد: هر چند راهها جز پروژههای پیشران در مسیر توسعه است اما عدم تأمین اعتبار مناسب و تخصیص اسناد به این حوزه مشکلاتی را به وجود آورده و ما حتی قادر به تأمین قیر مورد نیاز برای پروژههای عمرانی خود نیستیم.
وثوقی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: بر اساس برنامه پنجم توسعه روستاهای با جمعیت بالای 50 خانوار باید از راه دسترسی مناسب و آسفالت بهرهمند میشدند که 40 روستا همچنان چشم انتظار اجرای طرحهای آسفالتریزی و زیرسازی مناسب هستند.
وی اضافه کرد: 250 میلیارد تومان اعتبار برای آسفالت راههای روستایی به استان ابلاغ شده که بخشی از آنها تأمین شده اما همچنان درگیر تأمین قیر از طریق شرکتهای بورسی هستیم.
وثوقی میانگین عمر آسفالت راههای روستایی را در استان بالای 20 سال اعلام کرد و گفت: در کنار تدارک زیرساختهای حوزه راه، ما با فرسودگی ناوگان حمل و نقل بار و مسافر نیز روبهرو هستیم به گونهای که عمر میانگین باری استان 23 و مسافری 12 سال است که این خود چالشهایی را به وجود آورده و به نوعی مصرف سوخت را افزایش داده است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جادهای استان اردبیل بیان کرد: در سفر اخیر وزیر راه و شهرسازی درخواست کردیم تا نسبت به نوسازی ناوگان باری و حمل و نقل مسافر در استان اقدامات جدی انجام شود.
منبع:ایسنا
وی تصریح کرد: یکی از مشکلات ما در شرایط کنونی استهلاک راهها و عدم بهسازی و نوسازی راههای مواصلاتی به ویژه راههای ارتباطی در بین شهرستانهاست که مشکلات جدی را رقم زده است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جادهای استان اردبیل ضرورت بهسازی و مناسبسازی نقاط حادثهخیز را یادآور شد و گفت: کمبود نقدینگی و عدم تأمین قیر به موقع در سال جاری مشکلاتی را برای راهداری به وجود آورد به طوری که ما با گذشت چند ماه از فصل کاری، روکش و بهسازی آسفالت راههای اصلی و روستایی را آغاز کردیم.
وثوقی ارزش راههای استان را در حال حاضر بیش از دو هزار و 500 میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: این در شرایطی است که اعتبار اندکی برای نگهداری از این سرمایهها اختصاص یافته و ما با چالشهای جدی در تأمین اعتبار و ردیفدار شدن راهها با رویکرد بهسازی و نوسازی روبهرو هستیم.
وی به تخصیص کم اعتبارات اشاره کرد و ادامه داد: هر چند راهها جز پروژههای پیشران در مسیر توسعه است اما عدم تأمین اعتبار مناسب و تخصیص اسناد به این حوزه مشکلاتی را به وجود آورده و ما حتی قادر به تأمین قیر مورد نیاز برای پروژههای عمرانی خود نیستیم.
وثوقی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: بر اساس برنامه پنجم توسعه روستاهای با جمعیت بالای 50 خانوار باید از راه دسترسی مناسب و آسفالت بهرهمند میشدند که 40 روستا همچنان چشم انتظار اجرای طرحهای آسفالتریزی و زیرسازی مناسب هستند.
وی اضافه کرد: 250 میلیارد تومان اعتبار برای آسفالت راههای روستایی به استان ابلاغ شده که بخشی از آنها تأمین شده اما همچنان درگیر تأمین قیر از طریق شرکتهای بورسی هستیم.
وثوقی میانگین عمر آسفالت راههای روستایی را در استان بالای 20 سال اعلام کرد و گفت: در کنار تدارک زیرساختهای حوزه راه، ما با فرسودگی ناوگان حمل و نقل بار و مسافر نیز روبهرو هستیم به گونهای که عمر میانگین باری استان 23 و مسافری 12 سال است که این خود چالشهایی را به وجود آورده و به نوعی مصرف سوخت را افزایش داده است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جادهای استان اردبیل بیان کرد: در سفر اخیر وزیر راه و شهرسازی درخواست کردیم تا نسبت به نوسازی ناوگان باری و حمل و نقل مسافر در استان اقدامات جدی انجام شود.
منبع:ایسنا
برچسب ها :
ناموجود- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0