کد خبر : 110988
تاریخ انتشار : یکشنبه 21 نوامبر 2021 - 20:55

داغی بازار تست کرونا و ثبت نام بسته های کمک معیشتی توسط کلاهبرداران

داغی بازار تست کرونا و ثبت نام بسته های کمک معیشتی توسط کلاهبرداران

ایسنا/چهارمحال و بختیاری رئیس پلیس فتای چهارمحال و بختیاری گفت: مردم برای انجام تست کرونا، به سایت‌های مورد تایید وزارت بهداشت مراجعه کنند و برای دریافت بسته کمک معیشتی نیاز به ثبت‌نام مجدد نیست. سرهنگ مرتضی عسگری در گفت و گو با ایسنا با اشاره به امکان انجام کلاهبرداری در فضای مجازی، اظهار کرد: ممکن است

داغی بازار تست کرونا و ثبت نام بسته های کمک معیشتی توسط کلاهبرداران

ایسنا/چهارمحال و بختیاری رئیس پلیس فتای چهارمحال و بختیاری گفت: مردم برای انجام تست کرونا، به سایت‌های مورد تایید وزارت بهداشت مراجعه کنند و برای دریافت بسته کمک معیشتی نیاز به ثبت‌نام مجدد نیست.

سرهنگ مرتضی عسگری در گفت و گو با ایسنا با اشاره به امکان انجام کلاهبرداری در فضای مجازی، اظهار کرد: ممکن است کلاهبرداران از افراد بخواهند که به سایت‌هایی مراجعه، فرم‌هایی را تکمیل و یا نرم افزاری را نصب کنند.

وی افزود: این نرم افزارها ممکن است آلوده به بدافزار باشد و به عنوان باج افزار روی سیستم مخاطبان بنشیند که تمامی فایل‌ها را قفل می‌کند و از افراد می‌خواهد که در قبال دریافت کد رمز، وجوهی را پرداخت کنند.

رئیس پلیس فتای چهارمحال و بختیاری بر بی‌اعتنایی  افراد به فایل‌های پیوست و به پیامک‌های نامعتبری که برایشان ارسال می شود، تاکید کرد.

عسگری در ادامه از وجود سایت‌هایی جعلی برای ثبت‌نام بسته‌های کمک معیشتی نیز خبر داد.

وی اظهار کرد: به هیچ عنوان برای دریافت بسته معیشتی نیازی به ثبت نام مجدد نیست چرا که اطلاعات همه هم‌وطنان در اختیار مراجع دولتی موجود است.

رئیس پلیس فتای چهارمحال و بختیاری ادامه داد: اگر مبلغی قرار است به صورت اینترنتی پرداخت شود، حتما خود سیستم به صورت اتوماتیک اطلاعات را در اختیار هم وطنان قرار می‌دهد.

عسگری خاطرنشان کرد: ممکن است افراد به سایت‌هایی مراجعه کنند در قالب فیشینگ یا کلاهبرداری که کاربران را به سایت‌های جعلی ارجاع دهد، اطلاعات حساب بانکی افراد را بگیرند یا اینکه اطلاعات خصوصی افراد را مورد سوء استفاده قرار دهند.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.