کد خبر : 130748
تاریخ انتشار : دوشنبه 29 نوامبر 2021 - 22:00

افرادی که خود را شایسته می‌بینند در انتخابات ثبت‌نام کنند

افرادی که خود را شایسته می‌بینند در انتخابات ثبت‌نام کنند

ایسنا/زنجان استاندار زنجان گفت: افرادی که در خود شایستگی لازم را می‌بینند، برای شرکت در انتخابات شوراها ثبت‌نام کنند. آیت‌الله علی خاتمی شامگاه امروز (۲۳ اسفندماه) در جلسه شورای اداری استان که به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، اظهار کرد: سالی که گذشت از جهات مختلف دارای فراز و نشیب‌هایی بود. مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم

افرادی که خود را شایسته می‌بینند در انتخابات ثبت‌نام کنند

ایسنا/زنجان استاندار زنجان گفت: افرادی که در خود شایستگی لازم را می‌بینند، برای شرکت در انتخابات شوراها ثبت‌نام کنند.

آیت‌الله علی خاتمی شامگاه امروز (۲۳ اسفندماه) در جلسه شورای اداری استان که به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، اظهار کرد: سالی که گذشت از جهات مختلف دارای فراز و نشیب‌هایی بود. مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب نیز به مقایسه چهل سالگی انقلاب اسلامی ایران با سایر انقلاب‌های دنیا تاکید کردند و این در حالی است که سایر انقلاب‌ها با مشکلاتی همچون تحریم، بایکوت سیاسی، گروهک‌های مسلحانه و تجزیه‌طالبانه مواجه نبودند و اقتضای عدالت این است که مسائل را منصفانه مطرح کنند.

وی با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه انقلاب اسلامی پیشرفت‌های زیادی داشته اما راه نرفته زیادی داریم و به نقطه مطلوب نرسیدیم، ابراز کرد: در سال جهش تولید با موضوع کرونا مواجه بودیم و مجموعه بهداشت و درمان با وجود تنگناها نمره اول را در خط مقدم مبارزه با این ویروس گرفتند و تلاش‌های جهادگران بهداشت و درمان در کارنامه تاریخ به شکل برجسته ثبت خواهد شد.

امام جمعه زنجان با اشاره به اینکه مسئولان استان در دو بخش به‌طور ویژه میدانی عمل کردند، یادآور شد: یک بخش به مجموعه بهداشت و درمان اختصاص داشت.‌ حوزه دیگر تلاش‌های مجموعه آموزش‌وپرورش برای آموزش دانش‌آموزان به روش غیرحضوری بود؛ چراکه آموزش مجازی روش جدیدی بوده و در آستانه کار فعالیت در شبکه شاد مشکلاتی داشت که تلاش دوستان برای پوشش تحصیلی و محرومیت‌زدایی قابل توجه است.

وی با بیان اینکه پروژه‌هایی در حوزه کشت و صنعت بدون بودجه‌های دولتی افتتاح شده است، بیان کرد: جهادکشاورزی در مقاطع مختلف کارهای خوبی انجام داده است. در مقاطعی کمرنگ شدن نظارت مشکلاتی را در جامعه به‌ وجود می‌آورد. در استان زنجان تلاش‌ مسئولان برای پایین‌تر بودن قیمت مرغ از میانگین کشوری قابل تقدیر است و از تولیدکنندگانی که مجاهدانه انصاف را رعایت کردند نیز قدردانی می‌کنیم.

آیت‌الله خاتمی به بررسی عملکرد مسئولان توسط خودشان تاکید کرد و افزود: ما باید در دو دادگاه پاسخ‌گو باشیم؛ یک دادگاه عدل الهی و دیگری قضاوت عمومی مردم، بنابراین باید با شناسایی نقاط ضعف و قوت به جبران کاستی‌ها بپردازیم.

وی در مورد باغ‌موزه دفاع‌مقدس زنجان نیز اظهار کرد: این موضوع از ۱۲ سال قبل کلید خورده است و ۱۰ سال پیشرفت فیزیکی آن ۱۰ درصد بود، این در حالی است که طی دو سال گذشته این رقم ۴۰ درصد شده اما هنوز هم از برنامه عقب هستیم. برای برگزاری کنگره ملی ۳۵۳۵ شهید استان نیز قدم‌های خوبی برداشته شده و باید با استفاده از تجربیات سایر استان‌ها به هرچه باشکوه‌تر برگزار شدن آن کمک کنیم.

کسی در انتخابات تماشاچی نباشد

استاندار زنجان نیز در ادامه جلسه به ایجاد مدیریت منسجم و یکپارچه برای خدمت‌رسانی به مردم تاکید کرد و گفت: عملکرد مسئولان باید به گونه‌ای باشد که بیکاری پنهان ایجاد نکند و با حضور میدانی، عمل‌گرایی را حاکم کنند و عملکرد دستگاه‌ها باید دارای شاخص، مستند و قابل ارزیابی باشد.

فتح‌الله حقیقی با اشاره به اینکه طبق آمارهای مستند، بیمه بیکاری دی‌ماه امسال در مقایسه با سال گذشته حدود ۳۹۸ نفر کاهش یافته است، ادامه داد: صادرات استان زنجان به ۲۶۵ میلیون دلار رسیده است که افزایش ۲۱.۶ درصدی را نشان می‌دهد و این درحالی است که صادرات متوسط کشوری ۱۹ درصد کاهش یافته است. البته باید توجه داشت که حدود سه ماه مرز ترکیه بسته بود و اکنون ۲۵۰ هزار تن به ارزش ۷۰ میلیون دلار ورود موقت داشتیم که تبدیل به احسن و مجدد صادر شده است.

وی با اشاره به اینکه هفت واحد مهم تولیدی امسال مورد بهره‌برداری قرار گرفت که چهار واحد آن از سال ۹۷ آغاز و در سال‌جاری به مرحله افتتاح رسید، عنوان کرد: پنج واحد تولیدی و ۱۶۰ واحد کوچک و متوسط نیز در دست اجرا است که در سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری می‌رسد و علاوه بر ایجاد فرصت‌های شغلی، مورد استفاده عموم قرار خواهد گرفت. ۶۰ واحد تولیدی از سال ۹۷ تاکنون به چرخه تولید برگردانده شده و از بین ۷۵ واحدی که دفتر مرکزی آن‌ها در تهران مستقر بود، ۵۷ واحد به استان وارد شده است.

این مسئول در مورد طرح اقدام ملی تولید و عرضه مسکن، تصریح کرد: از ۱۵ هزار واحدی که قرار است در زنجان احداث شود، عملیات اجرایی ۱۱ هزار و ۵۰۰ واحد آغاز شده و تلاش داریم بخشی از واحدها تا مهرماه سال آینده به متقاضیان تحویل داده شود. همچنین تعدادی از شهرها در استان طرح جامع نداشتند که این طرح‌ها مصوب و تحویل داده شده است.

استاندار زنجان، تعیین تکلیف پسماند روی، باغ‌شهرها، تکمیل کمربندی قیدار و دوخطه کردن راه‌آهن زنجان – قزوین را از پروژه‌ها و اقدامات مهم در سال‌های اخیر خواند و گفت: با تلاش‌های انجام شده در حال حاضر پوشش شبکه اینترنت استان از ۶۴ درصد به ۸۶ درصد رسیده است. همچنین زنجان در موضوع کنترل کرونا و طرح‌های غربالگری نیز موفق عمل کرده که این موضوع نتیجه تلاش مجموعه بهداشت و درمان و همراهی مردم است اما باید بدانیم رفتار ویروس در پیک‌های مختلف، متفاوت بوده و اکنون با یک ویروس جهش یافته مواجه هستیم که باید رعایت پروتکل‌ها نیز افزایش یابد.

وی به نمایش باشکوه اقتدار وحدت در روز ۲۸ خردادماه با برگزاری انتخابات سالم، قانونی و مشارکت حداکثری تاکید کرد و افزود: در حال حاضر بخشی از ثبت‌نام نامزدهای انتخابات شوراها انجام شده و این مهلت در ۲۶ اسفندماه پایان می‌پذیرد و قابل تمدید نیست و از همه افرادی که در خود شایستگی حضور در انتخابات را می‌بینند، تقاضا داریم تا در اسرع وقت نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند تا با فعالیت تخصصی کار مدیریت هم قوی‌تر شود و هیچ کس نباید در انتخابات تماشاچی باشد.

حقیقی در مورد بخش تنظیم بازار تصریح کرد: در شأن استان نیست که محصولاتی که وارد این منطقه می‌شود با چند نرخ عرضه شود، بنابراین مسئولان ضمن رسیدگی به این موضوع باید با محتکران کالاها نیز به شدت برخورد کنند. نرخ میوه شب عید باید از نرخ بازار پایین‌تر بوده و توزیع به شکل گسترده انجام شود تا موجب تجمع نشود و مردم مناطق محروم مورد توجه قرار گیرند.

وی با بیان اینکه امسال به دلیلی شیوع کرونا، زنجان پذیرای مهمانان نوروزی نخواهد بود، ادامه داد: امکان تغییر رنگ شهرها در روزهای آینده وجود دارد. دست‌فروشان بومی باید شناسنامه‌دار شده و دست‌فروشان غیربومی امکان فعالیت نداشته باشند. شرکت‌های خدمات‌رسان و امدادی باید در تعطیلات نوروز آماده‌باش باشند و مدیران نباید استان را ترک کنند و در صورت لزوم این کار با موافقت کتبی انجام شود.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.