کد خبر : 460
تاریخ انتشار : چهارشنبه 4 آگوست 2021 - 13:23

مدیریت شهری باید علمی باشد

مدیریت شهری باید علمی باشد

  امام جمعه خمینی شهر گفت: هر کارگزاری در حکومت اسلامی باید حفیظ و کاردان باشد و مدیریت شهری نیز از این موضوع مستثنا نیست و این نوع مدیریت باید علمی باشد. آیت الله سید محمد موسوی، امروز (چهارشنبه- ۱۳ مرداد) در آیین تحلیف شوراهای اسلامی شهرستان خمینی شهر به بیانات مقام معظم رهبری اشاره

مدیریت شهری باید علمی باشد

  امام جمعه خمینی شهر گفت: هر کارگزاری در حکومت اسلامی باید حفیظ و کاردان باشد و مدیریت شهری نیز از این موضوع مستثنا نیست و این نوع مدیریت باید علمی باشد.

آیت الله سید محمد موسوی، امروز (چهارشنبه- ۱۳ مرداد) در آیین تحلیف شوراهای اسلامی شهرستان خمینی شهر به بیانات مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: ظرفیت های ما بیش از چالش ها و مشکلات است و با تکیه به این ظرفیت ها می توانیم مشکلات کشور را حل کنیم.
وی خطاب به اعضای منتخب شوراهای شهر و روستا اظهار کرد: شما به عنوان یک خدمتگزار امروز دارای مسئولیت هستید و خدمت به مردم معادل ۹ هزار سال عبادت است. بهترین شورا، شورایی است که اختلافاتش را ‌خودش حل کند و این اختلافات به جامعه کشیده نشود.
به گزارش ایسنا، امام جمعه خمینی شهر، افزود: انتخاب شهردار و دهیار از مهمترین وظایف شوراهاست. شورای شهر باید بداند که رعایت اعتدال و عدالت در شهر از اهم واجبات است و شورا و شهردار باید همه شهر را به یک چشم بنگرند و تبعیض قایل نشوند.
همچنین نماینده مردم خمینی شهر در مجلس گفت: اگر شوراهای اسلامی می خواهند تصمیماتشان به ضرر مردم نباشد، حق محوری را سرلوحه کار خود قرار دهند. شوراها ریل گذار فعالیت ها هستند.
حجت الاسلام محمد تقی نقدعلی افزود: اگر می خواهید مردم این وحدت را در شهر مشاهده کنند سلامت را مدنظر داشته باشید. چیزی که مردم را آزار می دهد فساد مالی و تبعیض است و مردم به عنوان یک ناظر امین به شما اعتماد کرده اند.
وی شفاف سازی را یکی از وظایف شورای شهر و روستا دانست و گفت: اعضای منتخب باید شفاف سازی در همه زمینه ها را مطالبه کنند. شفافیت سپر دفاعی برای شوراهاست و آرامش روانی خوبی را برای جامعه خواهد داشت. اگر مردم از کمی ها و کاستی ها و حتی پتانسیل های شهرداری با خبر باشند راحت تر می توانند با مسائل شهری کنار بیایند.
فرماندار خمینی شهر نیز در این مراسم زمان برای خدمت را اندک دانست و گفت: زمان و وقت، حق مردم است و هدر دادن این زمان حق الناس است. ۴۳سال از عمر انقلاب می گذرد و چه‌ رشادت هایی مردم برای تثبیت انقلاب و نظام نشان دادند. دشمنی هایی نیز  داشته ایم که شرایطی بدتر از دفاع مقدس را ایجاد کرد، اما مردم امید دشمن را ناامید کردند.
علیرضا بصیری افزود: عمر خدمت بسیار کوتاه است و باید بیان، عمل و حرکتی را انجام دهیم که مدیون خون شهدا نباشیم. مردم توقع دارند وقت و انرژی صرف خدمت شود و تصمیمات شوراها باید در چارچوب قانون پخته باشد.
وی با بیان اینکه شورای شهر، شورای شهرداری نیست، گفت: شورای اسلامی، شورای شهرداری یا دهیاری نیست و در موضوعات مختلف شهر باید فعالیت کند. اولین قدم شوراها تعیین هیات رییسه است و دومین قدم انتخاب شهردار و دهیار است. در جلسه فردای شورای شهر هیات رییسه را مشخص کنید و برای انتخاب شهردار و دهیار یک ماه زمان دارید و تا این زمان یک سرپرست برای شهرداری و دهیاری انتخاب می شود تا هیچ خللی برای خدمت رسانی ایجاد نشود.
فرماندار خمینی شهر افزود: جلسات باید مرتب و طبق قانون برگزار شود و از تجارب دوره های قبل نیز استفاده کنید. شورای شهر نباید دیواری دور خودش ایجاد کند و باید ارتباط خود را با ادارات دیگر حفظ کند چراکه وحدت و انسجام مسئولان می تواند در جهت رفع مشکلات مردم تاثیرگذار باشد.
بصیری در خصوص مصوبات شورای شهر، گفت: هر مصوبه ای که شورای شهر و روستا دارد به معنای اجرایی شدن آن مصوبه نیست. مصوبات باید به فرمانداری ارجاع شود و پس از تایید فرمانداری قابلیت اجرا دارد.
منبع: ايسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.