کد خبر : 1387
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 5 آگوست 2021 - 14:41

چرا مالوجه بزرگترین روستای محروم کشور محسوب می‌شود

چرا مالوجه بزرگترین روستای محروم کشور محسوب می‌شود

  نماینده مردم قروه و دهگلان در مجلس شورای گفت:وزیر کشور سوال کردم، چرا مالوجه بزرگترین روستای محروم کشور محسوب می‌شود و پس از پیگیری‌های متعدد از معاون پارلمانی مجلس پیگیر سوابق و پرونده‌های این روستا شدم.  پرویز اوسطی روز گذشته چهارشنبه، در حاشیه رونمایی از ارتقای روستای مالوجه به شهر اظهار کرد: مالوجه با وجود ظرفیت

چرا مالوجه بزرگترین روستای محروم کشور محسوب می‌شود

  نماینده مردم قروه و دهگلان در مجلس شورای گفت:وزیر کشور سوال کردم، چرا مالوجه بزرگترین روستای محروم کشور محسوب می‌شود و پس از پیگیری‌های متعدد از معاون پارلمانی مجلس پیگیر سوابق و پرونده‌های این روستا شدم.

 پرویز اوسطی روز گذشته چهارشنبه، در حاشیه رونمایی از ارتقای روستای مالوجه به شهر اظهار کرد: مالوجه با وجود ظرفیت باغات انگور باغ شهر منطقه محسوب می‌شود و می‌تواند بعنوان قطب گردشگری شناخته شود.
وی افزود: از رحمانی فضلی بعنوان وزیر کشور سوال کردم، چرا مالوجه بزرگترین روستای محروم کشور محسوب می‌شود و پس از پیگیری‌های متعدد از معاون پارلمانی مجلس پیگیر سوابق و پرونده‌های این روستا شدم.
نماینده مردم قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: پس از پیگیری‌های چند ماهه و مکاتبات با وزیر کشور و استانداری پرونده مالوجه به مجلس شورای اسلامی ارائه و مالوجه با موافقت معاون اول رئیس جمهور به شهر تبدیل شد.
اوسطی تصریح کرد: همچنین با تزریق بودجه کافی و تخصیص اعتبارات کافی امید است، مالوجه توسعه کافی به عنوان شهر را کسب کند.
وی به حمایت‌های دولت از مردم شهر دلبران اشاره کرد و گفت: محور قروه، دلبران، قزلجکند که مالوجه هم جزو آن است، مناسب نیست و با توجه به ظرفیت‌های معدنی پوکه منطقه از محل حقوق معوقات معادن، آسفالت این منطقه انجام می‌شود.
اوسطی افزود: طرح گردشگری اتصال امام‌زاده باباگرگر به غار علیصدر همدان در دستور کار قرار گرفته است.
ساخت مدرسه ۶ کلاسه در مالوجه
وی با اعلام اینکه  مجوز مدرسه ۶ کلاسه از سوی ستاد فرمان حضرت امام در مالوجه گرفته شده است خاطرنشان کرد: ۲ مجتمع کشاورزی در شهر دلبران احداث شده است و ایجاد مجتمع دامپروری شهر مالوجه نیاز به تعیین تکلیف از سوی شوراهای اسلامی دارد.
اوسطی گریزی هم به رفع مشکلات کمبود آب منطقه زد و گفت: توسعه شهر دلبران و مالوجه نیازمند ایجاد قرارگاه عمرانی سپاه پاسداران است و استارت این کار زده شده است.
به گفته این نماینده مجلس، مشکلات آب آشامیدنی با انتقال سد آزاد قوچم به منطقه قروه و دلبران و روستاهای آن تا ۲ سال آینده برطرف خواهد شد.
اوسطی تصریح کرد: مردم شهر مالوجه می‌توانند برای ساخت و ساز از اعتبارات مالی بافت نوسازی بافت فرسوده استفاده کنند که بازپرداخت آن با سود اندکی به متقاضیان پرداخت می شود.همچنین توسعه این شهر را به همراه خواهد داشت.
منبع: ايسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.