کد خبر : 12871
تاریخ انتشار : چهارشنبه 29 سپتامبر 2021 - 16:20

وبینار «بازیافت مواد و انرژی؛ قوانین و تشکل ها» برگزار می‌شود

وبینار «بازیافت مواد و انرژی؛ قوانین و تشکل ها» برگزار می‌شود

اتحادیه انجمن های علمی دانشجویی مهندسی مواد و متالورژی کشور به میزبانی انجمن علمی مواد و متالورژی علم و صنعت،  وبینار «بازیافت مواد و انرژی؛ قوانین و تشکل ها» هفتیمن برنامه از سلسله نشست‌های انتقال تجربه برگزار می‌کند.   برخی از مواد موجود در مواد زاید جامد شهری و صنعتی برای بازیافت و استفاده مجدد

وبینار «بازیافت مواد و انرژی؛ قوانین و تشکل ها» برگزار می‌شود

اتحادیه انجمن های علمی دانشجویی مهندسی مواد و متالورژی کشور به میزبانی انجمن علمی مواد و متالورژی علم و صنعت،  وبینار «بازیافت مواد و انرژی؛ قوانین و تشکل ها» هفتیمن برنامه از سلسله نشست‌های انتقال تجربه برگزار می‌کند.

  برخی از مواد موجود در مواد زاید جامد شهری و صنعتی برای بازیافت و استفاده مجدد مناسب هستند با توجه به این نکته می‌توان پی برد که کاغذ ، مقوا ، پلاستیک ، شیشه ، فلزات غیر آهنی و فلزات آهن مناسب‌ترین مواد برای بازیابی‌ هستند و جز پلاستیکها بقیه مواد مذکور معمولا بازیابی می‌شوند و در هر موقعیتی تعمیم برای بازیابی هر یک از این مواد معمولا با تکیه بر ارزیابی اقتصادی و ملاحظات محلی صورت می‌گیرد. در ارزیابی اقتصادی بازیابی مواد مشخصات مواد حائز اهمیت است.
به منظور جداسازی اجزای دلخواه و انجام فرآیند بر مواد قابل اشتعال، برای بازیابی مواد یا انرژی لازم است دیاگرام های عملیاتی ترسیم شود. طراحی و ترسیم تاسیسات فیزیکی که دیاگرام واحد فرآیند را تشکیل می‌دهند، زمینه اصلی اجزا عملکرد موفقیت آمیز چنین سیستم‌ها هستند.
بازیافت انرژی، فرایند بازیابی انرژی مصرفی از طریق تبدیل آن به الکتریسیته یا انرژی گرمایی است، بنابراین بازیابی حرارت هدر رفته فرایندی است که از آزادسازی گرمای بیش از حدی که به‌طور معمول در تأسیسات تولیدی هدر می‌رود جلوگیری می‌کند و آن را به برق و بخار تبدیل می‌کند، یا انرژی را به فرایند تولید در قالب هوای گرم، آب، اتیلن گلیکول یا روغن برمی‌گرداند.
وبینار «بازیافت مواد و انرژی؛ قوانین و تشکل ها» با حضور و ارائه دکتر مهدی داراب ـ استاد گروه سرامیک دانشکده مواد و متالورژی و عضو هیئت علمی دانشگاه علم و صنعت ایران، روز جمعه نهم مهر ماه، ساعت ۱۶ الی ۱۸، به صورت آنلاین برگزار می شود.
علاقه مندان می توانند برای ثبت نام در گروه https://t.me/neshast_enteghal_tajrobe عضو شوند.

منبع: ايسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.