کد خبر : 20862
تاریخ انتشار : یکشنبه 3 اکتبر 2021 - 20:20

از دغدغۀ فیلم‌ساز تا دغدغۀ کودک

از دغدغۀ فیلم‌ساز تا دغدغۀ کودک

 یکی از کارگردانان سینما معتقد است که ۸۰ درصد فیلم‌سازان از سینمای کودک برای بیان دغدغه‎های شخصی خودشان استفاده می‌کنند و کمتر پیش می‌آید که مخاطب اصلی داستان‌ آن‌ها، کودکان باشند. امیرحسین عنایتی که امسال با فیلم «تیام» در بخش مسابقه فیلم‌های بلند ایرانی حضور دارد دربارۀ داستان این فیلم به ایسنا می‌گوید: «تیام» درباره

از دغدغۀ فیلم‌ساز تا دغدغۀ کودک

 یکی از کارگردانان سینما معتقد است که ۸۰ درصد فیلم‌سازان از سینمای کودک برای بیان دغدغه‎های شخصی خودشان استفاده می‌کنند و کمتر پیش می‌آید که مخاطب اصلی داستان‌ آن‌ها، کودکان باشند.

امیرحسین عنایتی که امسال با فیلم «تیام» در بخش مسابقه فیلم‌های بلند ایرانی حضور دارد دربارۀ داستان این فیلم به ایسنا می‌گوید: «تیام» درباره مادر و دختری است که در یک دهکده زندگی می‌کنند. مادر در این داستان نابینا و دچار یک بیماری روانی است که باید برای درمان آن دارو مصرف کند. به همین دلیل به شهر می‌رود تا به دور از دید مردم دارو تهیه کند.
او ادامه می‌دهد: چالش این داستان از زمانی آغاز می‌شود که کرونا شیوع پیداکرده، تمامی راه‌ها مسدود شده و دختر برای تأمین داروهای مادر دچار چالش می‌شود. طرف دیگر داستان هم خود دختر است که پدرش را از دست داده و به همین جهت دچار مشکلاتی است.
عنایتی با بیان اینکه تمامی مراحل فیلم‌برداری این فیلم در چهارمحال و بختیاری ضبط‌شده، تصریح می‌کند: تمامی بازیگران این فیلم بومی هستند و تنها از بهنوش بختیاری به‌عنوان بازیگران نام‌آشنا بهره گرفته‌ایم.
این کارگردان، در پاسخ به این سؤال که جشنواره فیلم‌های کودک و نوجوان تا چه حد توانسته دغدغه این قشر را بیان و برطرف کند، توضیح می‌دهد: ۸۰ درصد فیلم‌سازان ما، از سینمای کودک برای بیان دغدغه ‎های شخصی خودشان استفاده می‌کنند و کمتر پیش می‌آید که مخاطب اصلی داستان، کودکان باشند تا آن‌ها بتوانند با فیلم ارتباط برقرار کنند.
او می‌افزاید: فیلم‌ کودک باید کودک را جذب کند تا برای مشاهدۀ روند داستان اشتیاق داشته باشد و در این روند مباحث لازم برای فرهنگ‌سازی و … نیز در آن گنجانده شود. واقعیت سینمای کودک این است که باید بال خیال‌پردازی کودکان را پرورش دهد تا فرزند ما بتوانند با فیلم‌ها خیال‌پردازی و پرواز کنند.
عنایتی یادآور می‌شود: من در چند دورۀ گذشته نیز فیلم‌هایی در جشنواره داشتم که مخاطب آن کودکان بودند و همیشه تلاشم را صرف جذب این قشر کرده‌ام نه گرفتن جایزه.
منبع: ايسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.