کد خبر : 85774
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 11 نوامبر 2021 - 22:42

کارگران باید در اولویت دریافت واکسن «کرونا» قرار گیرند

کارگران باید در اولویت دریافت واکسن «کرونا» قرار گیرند

ایسنا/کرمانشاه رئیس کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور خواستار واکسیناسیون هرچه زودتر کارگران شد. اولیا علی‌بیگی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به تاکیدی که مقام معظم رهبری بر لزوم رونق تولید در کشور دارند، افزود: بار اصلی رونق تولید بر دوش کارگرانی است که در این شرایط کرونا حتی یک روز هم کار

کارگران باید در اولویت دریافت واکسن «کرونا» قرار گیرند

ایسنا/کرمانشاه رئیس کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور خواستار واکسیناسیون هرچه زودتر کارگران شد.

اولیا علی‌بیگی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به تاکیدی که مقام معظم رهبری بر لزوم رونق تولید در کشور دارند، افزود: بار اصلی رونق تولید بر دوش کارگرانی است که در این شرایط کرونا حتی یک روز هم کار را تعطیل نکردند.

وی ادامه داد: در ایام پیک کرونا که کارمندان دولت تا ۷۰ درصد دورکاری داشتند، کارگران خط تولید را متوقف نکردند، زیرا اگر تنها ۱۰ درصد کارگران هم در محل کار حاضر نشوند، به تولید کشور ضربه می خورد.

دبیر خانه کارگر استان کرمانشاه از محیط کاری پرخطر کارگران در شرایط کرونا هم یاد و خاطرنشان کرد: محیط فعالیت اکثر کارگران سوله و سالن‌های سربسته‌ای است که حتی امکان رعایت فاصله هم چندان در آنجا میسر نیست و کارگران مجبورند در این محیط در کنار هم کار کنند.

علی‌بیگی معتقد است، در چنین شرایطی و خصوصا اکنون که با پیک خطرناک کرونا مواجهیم، جان کارگران در خطر است.

وی خواستار در اولویت قرار گرفتن کارگران برای واکسیناسیون شد و اظهار کرد: این موضوع را در جلسه‌ای که به مناسبت هفته کارگر با حضور رئیس جمهور برگزار شد هم مطرح کردیم، اما تاکنون اقدامی صورت نگرفته است.

رئیس کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور خاطرنشان کرد: اگر کارگران واکسن نزنند علاوه بر اینکه جان آنها به خطر می‌افتد، بخش تولید و صنعت کشور نیز با چالش مواجه خواهد شد.

علی‌بیگی از وجود بیش از ۱۴ میلیون کارگر در کشور یاد کرد که شاید واکسیناسیون همه آنها به فوریت امکانپذیر نباشد و افزود: کارگرانی که در محیط‌های بسته بخش تولید فعالیت دارند باید در اولویت باشند.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.