کد خبر : 95515
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 16 نوامبر 2021 - 15:24

خلاقیت دوران کودکی زمینه‌ساز موفقیت اقتصادی در بزرگسالی است

خلاقیت دوران کودکی زمینه‌ساز موفقیت اقتصادی در بزرگسالی است

ایسنا/خراسان رضوی نتایج تحقیقات جدید نشان می‌دهد که خلاقیت دوران کودکی ممکن است به موفقیت اقتصادی در بزرگسالی منجر شود. خلاقیت دوران کودکی باعث افزایش تحصیلات فرد نیز خواهد شد. در واقع کسانی که در سن هفت سالگی خلاق‌تر هستند، معمولا درآمدهای شغلی بالاتر و مشاغلی با کیفیت بهتری خواهند داشت. به نقل از سایکولوژی نیوز،

خلاقیت دوران کودکی زمینه‌ساز موفقیت اقتصادی در بزرگسالی است

ایسنا/خراسان رضوی نتایج تحقیقات جدید نشان می‌دهد که خلاقیت دوران کودکی ممکن است به موفقیت اقتصادی در بزرگسالی منجر شود. خلاقیت دوران کودکی باعث افزایش تحصیلات فرد نیز خواهد شد. در واقع کسانی که در سن هفت سالگی خلاق‌تر هستند، معمولا درآمدهای شغلی بالاتر و مشاغلی با کیفیت بهتری خواهند داشت.

به نقل از سایکولوژی نیوز، خلاقیت ناملموس است اما منافع اقتصادی واقعی برای افراد دارد. در دنیای امروز تغییرات تکنولوژیک عامل خودکارسازی وظایف معمول شده و بسیاری از مشاغل در حال از بین‌رفتن است زیرا کارفرمایان به جای افراد رایانه‌ها و ماشین‌های پیشرفته را انتخاب می‌کنند و به همین دلیل آینده کار نامشخص است.

موفقیت در محل‌کار به‌ طور فزاینده‌ای به مهارت‌های مرتبط به اتوماسیون وابسته است. محققان با تکیه بر تحقیقات اخیر در مورد مهارت‌های اجتماعی که برای موفقیت شغلی حیاتی است، استدلال می‌کنند خلاقیت یک مهارت‌ کلیدی در اقتصاد مدرن است.

خلاقیت چیست؟

خلاقیت توانایی تولید ایده‌های جدید و ارزشمند را دارد و مهارتی است که جایگزین‌ کردن آن با رایانه دشوار است. خلاقیت اغلب در سنین پایین به نمایش گذاشته می‌شود و می‌توان آن را در دوران کودکی و بزرگسالی پرورش و توسعه داد. آیا چنین مهارت ناملموس و مبهمی می‌تواند از نظر اقتصادی جواب دهد؟ محققان بر اساس شواهد پاسخ این سوال را مثبت می‌دانند.

خلاقیت دوران کودکی زمینه موفقیت‌های بعدی را در زندگی را فراهم می‌کند. در حقیقت کودکان خلاق‌تر در آینده درآمد بیشتری کسب می‌کنند و به سطوح بالاتر تحصیلی می‌رسند و تمایل دارند در مشاغل با کیفیت بهتری که نیازمند تجربه است، فعالیت کنند.

پرورش خلاقیت می‌تواند کودکان را برای آینده‌ای مبهم آماده کند اما چگونه می‌توان تفکر خلاق را پرورش داد؟

حداقل پنج رویکرد مشخص وجود دارد که والدین و مربیان می‌توانند برای توسعه تفکر خلاق در زندگی کودکانشان آن را پیاده‌سازی کنند که شامل موارد ذیل است:

توجه به مهارت‌های علمی

روی مهارت های عملی کار کنید. داده‌ها نشان می‌دهد افراد خلاق مهارت‌های عملی بهتری دارند. معلمان باید با کاهش زمان گفت‌وگو و نوشتن تکالیف خلاقیت کودکان را پرورش دهند تا زمان بیشتری را برای یادگیری عملی داشته باشند.

ارائه پاداش به خلاقیت

به خلاقیت پاداش دهید و کار خلاقانه واقعی را برای بیان اهمیت آن تحسین کنید.

به یاد داشته باشید که خلاقیت انجام کار جدید و ارزشمند است؛ بنابراین قدردانی زمانی مفید خواهد بود که کودکان بتوانند موضوع جدیدی که می‌تواند سودمند باشد را تولید کنند.

داشتن تفکر مستقل را تقویت کنید

تفکر مستقل را تقویت کنید. والدین باید در کنار پرسشگری از فرزندان خود در مورد حقایق، سوالاتی را بدون پاسخ صحیح یا غلط بپرسند تا فرزندان خود را تشویق کنند نظرات خود را ارائه کنند.

معرفی چالش‌های اساسی جدید

کودکان را با چالش‌های اساسی و جدید آشنا کنید. برای کمک به توسعه تفکر مستقل و تشویق کودکان به ارتباط مفاهیم به روش‌های بدیع، مشکلاتی را با راه‌حل‌هایی که به‌ طور منطقی از درس‌های گذشته پیروی نمی‌کند، معرفی کنید.

ایجاد اعتماد به نفس

باید کودکان را راهنمایی کنیم در مواجهه با مقاومت یا شکست اعتماد به نفس داشته باشند.

منبع: ايسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.