کد خبر : 118287
تاریخ انتشار : چهارشنبه 24 نوامبر 2021 - 15:39

ذبح دام آبستن در کشتارگاه تبریز ممنوع است

ذبح دام آبستن در کشتارگاه تبریز ممنوع است

ایسنا/آذربایجان شرقی مدیرعامل سازمان کشتارگاه صنعتی شهرداری تبریز گفت: در کشتارگاه صنعتی شهرداری تبریز ذبح دام آبستن ممنوع است و برای جلوگیری از آن وحفظ ذخایر دامی و تشخیص آبستنی دامها از سونوگرافی استفاده می‌شود. کریم قدرتی با اشاره به عدم کشتار دام‌های آبستن در کشتارگاه تبریز به منظور حفظ ذخایر دامی کشور اظهار کرد: کشتارکنندگان

 ذبح دام آبستن در کشتارگاه تبریز ممنوع است

ایسنا/آذربایجان شرقی مدیرعامل سازمان کشتارگاه صنعتی شهرداری تبریز گفت: در کشتارگاه صنعتی شهرداری تبریز ذبح دام آبستن ممنوع است و برای جلوگیری از آن وحفظ ذخایر دامی و تشخیص آبستنی دامها از سونوگرافی استفاده می‌شود.

کریم قدرتی با اشاره به عدم کشتار دام‌های آبستن در کشتارگاه تبریز به منظور حفظ ذخایر دامی کشور اظهار کرد: کشتارکنندگان و قصابان باید عصر روز قبل کشتار در محل مجاورت میدان دام سازمان نسبت به انجام سونوگرافی توسط پزشک معتمد سازمان اقدام بکنند.

وی بیان کرد: در این طرح گاوهای ماده در سالن انتظار کشتارگاه با معاینات دکتر دامپزشک مستقر در کشتارگاه و ارائه گواهی بلامانع بودن کشتار به علل مختلف (از جمله افتادگی رحم،اندومتریت، کیستهای تخمدانی، تورم پستان و کور شدن کارتیه‌ها و…) و در صورت عدم آبستنی به سالن کشتارگاه هدایت می‌شوند و در صورت آبستن بودن کشتار انجام نمی‌شود.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی سازمان گشتارگاه صنعتی شهرداری تبریز، وی تاکید کرد: در کشتارگاه صنعتی شهرداری تبریز کشتار کلیه دامهای ماده فقط با گواهی دکتر دامپزشک و ذکر علت حذف و در صورت عدم آبستنی امکان‌پذیر است.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.