کد خبر : 126327
تاریخ انتشار : شنبه 27 نوامبر 2021 - 13:08

در دوران کرونا توانسته‌ایم رتبه دانشگاه در مرجعیت علمی را حفظ کنیم

در دوران کرونا توانسته‌ایم رتبه دانشگاه در مرجعیت علمی را حفظ کنیم

ایسنا/خراسان رضوی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه فردوسی گفت: با وجود کرونا توانسته‌ایم رتبه بالای دانشگاه در مرجعیت علمی را حفظ کنیم و کماکان در ردیف دانشگاه‌های طراز قابل قبول ملی و بین‌المللی بودیم. دکتر احمدرضا بهرامی در پیام تبریک خود به مناسبت نوروز ۱۴۰۰، اظهار کرد: در سال جاری فراز و نشیب‌های حادی را داشتیم و

در دوران کرونا توانسته‌ایم رتبه دانشگاه در مرجعیت علمی را حفظ کنیم 

ایسنا/خراسان رضوی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه فردوسی گفت: با وجود کرونا توانسته‌ایم رتبه بالای دانشگاه در مرجعیت علمی را حفظ کنیم و کماکان در ردیف دانشگاه‌های طراز قابل قبول ملی و بین‌المللی بودیم.

دکتر احمدرضا بهرامی در پیام تبریک خود به مناسبت نوروز ۱۴۰۰، اظهار کرد: در سال جاری فراز و نشیب‌های حادی را داشتیم و عزیزترین افراد دانشگاهی را به دلیل کرونا از دست دادیم که غم بسیار تلخی برای ما بود اما تجربه‌های بسیار ارزنده‌ای را آموختیم. یکی از آن تجربه‌ها این بود که یاد گرفتیم چگونه در ایام بحران بتوانیم زندگی علمی، اجتماعی و شخصی خودمان را اداره کنیم. معاونت پژوهش و فناوری از این تجربه جدید به سرعت خود را سازو کار کرد تا کمترین لطمه را به برنامه‌های توسعه‌ای خودش احساس کند.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه فردوسی تصریح کرد: در سه حوزه مرجعیت علمی، نوآوری و کاربست دانش ما برنامه‌هایی را به سرعت تدوین کردیم و خود را با سازوکار شرایط جدید منطبق کردیم. از جمله توفیقاتی که در این سال نصیب ما شد، حفظ رتبه بالای دانشگاه در مرجعیت علمی بود و با وجود تمام مشکلات، کماکان در ردیف دانشگاه‌های طراز قابل قبول ملی و بین‌المللی بودیم.

وی عنوان کرد: در ایام کرونا که احساس می‌کردیم برنامه‌های دانشگاه لطمه ببیند اما قراردادهای برون دانشگاهی ما چندین برابر شد. کیفیت انتشارات از جمله کتاب بسیار بهتر شده و ما افتخارات خوبی در این زمینه کسب کردیم. همچنین در توسعه زیرساخت‌ها موفق عمل کردیم. ما حدود ۱۲ هزار متر مربع از  مکان‌های آزمایشگاهی را یا تاسیس و افتتاح کردیم یا در حین تاسیس هستیم.

بهرامی خاطرنشان کرد: پردیس پارک علم و فناوری دانشگاه فردوسی مشهد افتتاح شد و کلنگ آن زده شد که تاسیس شود. در تجاری سازی محصولات دانشگاهی از پیشرفت‌هایی که صورت گرفته است، راضی هستیم. برنامه‌های جدیدی را آغاز کردیم و بعضا موفق بودند.

وی گفت: توسعه دوره‌های پسا دکتری و دانش آموختگان قابل توجه است که توانستیم حدود ۱۶۰ دانش آموخته دکتری را در دانشگاه ادامه همکاری داشته باشیم و همین تعداد را هم همکار پسا دکتری پذیرفتیم و حدود ۳۰۰ نفر از فارغ التحصیلان دانشگاه با ما همکاری می‌کنند و آمار بسیار قابل قبولی است. همه این توفیقات خود را مرهون تحمل، صبر و پشتکار همکاران، اعضای هیات علمی، دانشجویان و کارکنان می‌دانم و متقابلا از طرف همکاران خود از کلیه پرسنل معاونت پژوهش کمال تشکر را دارم که با اوج مشکلات کرونا از جان مایه می‌گذاشتند و تلاش خود را به کار می‌گرفتند تا خدمات شان لطمه نبیند.

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.