کد خبر : 174950
تاریخ انتشار : جمعه 24 دسامبر 2021 - 9:37

آتشفشان “سِمرو” در اندونزی دوباره فوران کرد

آتشفشان “سِمرو” در اندونزی دوباره فوران کرد

با فوران مجدد آتشفشان سِمرو (Semeru) در اندونزی به ساکنان مناطق اطراف هشدار داده شد تا از نزدیک شدن به آتشفشان خودداری کنند. به گزارش ایسنا، آتشفشان سِمرو در جزیره جاوه بامداد امروز (یکشنبه) فوران کرد که به دنبال آن ستونی از خاکستر به ارتفاع دو کیلومتر در هوا پخش شد و مقامات محلی را

آتشفشان "سِمرو" در اندونزی دوباره فوران کرد

با فوران مجدد آتشفشان سِمرو (Semeru) در اندونزی به ساکنان مناطق اطراف هشدار داده شد تا از نزدیک شدن به آتشفشان خودداری کنند.

به گزارش ایسنا، آتشفشان سِمرو در جزیره جاوه بامداد امروز (یکشنبه) فوران کرد که به دنبال آن ستونی از خاکستر به ارتفاع دو کیلومتر در هوا پخش شد و مقامات محلی را بر آن داشت تا به مردم هشدار دهند که از نزدیک شدن محدوده آتشفشان خودداری کنند.

اوایل این ماه نیز فوران آتشفشان سمرو ابرهایی از خاکستر را به هوا پرتاب کرد که حوادث مرتبط با فعال شدن آن منجر به کشته شدن حداقل ۴۶ تن و مفقود شدن چندین نفر شد و هزاران نفر نیز آواره شدند.

به گفته مرکز کاهش خطرات بلایای طبیعی، آتشفشان شناسی و زمین شناسی اندونزی (PVMBG) فوران صبح امروز منجر به پخش ابرهایی از خاکستر در هوا شد.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری رویترز، این مرکز به ساکنان اطراف هشدار داد که هیچ فعالیتی را در شعاع پنج کیلومتری آتشفشان انجام ندهند و به دلیل خطرات جریان گدازه، فاصله ۵۰۰ متری از حاشیه رودخانه را حفظ کنند.

منبع: ايسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.