کد خبر : 189756
تاریخ انتشار : دوشنبه 10 ژانویه 2022 - 18:40

رفع تصرف ۹۱۵۰ هکتاری از جنگل های هیرکانی گیلان

رفع تصرف ۹۱۵۰ هکتاری از جنگل های هیرکانی گیلان

ایسنا/گیلان معاون دادگستری گیلان، توسعه طرح های خدماتی، دفن پسماند و راهسازی را از جمله عوامل دست اندازی به جنگل ها دانست و اظهار کرد: طی پنج سال گذشته ۹۱۵۰ هکتار از جنگل های هیرکانی را رفع تصرف کردیم. جان احمد آقایی، به دستاوردهای سفر رئیس قوه قضائیه به استان گیلان اشاره کرد و گفت: یک تفکر خردمندانه در دستگاه قضا

رفع تصرف ۹۱۵۰ هکتاری از جنگل های هیرکانی گیلان

ایسنا/گیلان معاون دادگستری گیلان، توسعه طرح های خدماتی، دفن پسماند و راهسازی را از جمله عوامل دست اندازی به جنگل ها دانست و اظهار کرد: طی پنج سال گذشته ۹۱۵۰ هکتار از جنگل های هیرکانی را رفع تصرف کردیم.

جان احمد آقایی، به دستاوردهای سفر رئیس قوه قضائیه به استان گیلان اشاره کرد و گفت: یک تفکر خردمندانه در دستگاه قضا در دوره جدید ترویج پیدا کرده و نهضت فسادستیزی خردمندانه به دور از هرگونه جوسازی و فشارهای سیاسی دنبال می شود.

وی با بیان اینکه شاهد افزایش نشاط اجتماعی در مردم و دمیده شدن بارقه امید مبارزه با فساد در اذهان جامعه هستیم، افزود: مردم نگاه امیدوارانه ای به مسئولان پیدا کرده اند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان با بیان اینکه دستگاه قضایی فسادستیزی را از خود دستگاه در سطح ملی آغاز کرده است، گفت: همین روش در استان ها هم تداوم یافته و روسای دادگستری فرماندهان نهضت فسادستیزی هستند.

آقایی، فسادستیزی را یکی از آموزه های قرآنی دانست و عنوان کرد: برخی از کارخانه های گیلان مانند پوشش و رشت الکتریک مورد غارتگری در بستر قانون قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه کارخانه پوشش با مساحت ۸۵ هکتار و ۴۰۰۰ کارگر بزرگترین صنایع نساجی خاورمیانه بود، خاطرنشان کرد: این کارخانه به خاطر سوء مدیریت به تلی از خاک تبدیل شده است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان، رشت الکتریک را نگین انگشتر استان در صنعت دانست و یادآور شد: چیزی از رشت الکتریک نیز باقی نمانده است. صنعت ۸۰۰ ساله نوغانداری گیلان نیز گرفتار سوء مدیریت در واگذاری و انتفاع شخصی در اصل ۴۴ شد.

آقایی، با اشاره به تاکید اصل ۴۴ بر احیا صنایع و جلوگیری از عدم تغییر کاربری، ادامه داد: متاسفانه در سه کارخانه مذکور چنین اتفاق رخ نداد.

وی با اشاره به صدور سند جعلی برای اراضی پادگان حسن رود، یکی از مراکز نظامی نیروی دریایی ارتش به نام یک نفر در سال ۹۲، بیان کرد: از طریق سازمان های مردم نهاد و نیروهای انقلابی و اطلاعات سپاه و منابع طبیعی از نقل و انتقال سند مذکور جلوگیری کردیم.

معاون اجتماعی دادگستری گیلان در گفت وگوی ویژه خبری شبکه باران با بیان اینکه جلوه های زیبای طبیعی در کنار غنای فرهنگی و تاریخی استان گیلان را منحصر به فرد کرده است، گفت: صاحب جنگل های هیرکانی هستیم که پیشینه ای بسیار زیاد از دوران یخبندان در عصر سوم زمین شناسی دارد، اما متاسفانه هر روز با بهانه های مختلف در بستر قانون شاهد تصرف این جنگل ها هستیم.

آقایی، توسعه طرح های خدماتی، دفن پسماند و راهسازی را از جمله عوامل دست اندازی به جنگل ها دانست و اظهار کرد: طی پنج سال گذشته ۹۱۵۰ هکتار از جنگل های هیرکانی را رفع تصرف کردیم. همچنین در ۱۰ ماه اخیر ۱۳۵۰ هکتار از اراضی جنگلی استان رفع تصرف شد.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.